середа, 1 квітня 2015 р.

2 рівень. Білет 2. Перевір свої знання з педагогіки дитячого колективу

ІІ рівень складності
Білет № 2

 

Максимальний бал за кожне окреме завдання – 1

(правильні, на Вашу думку, відповіді позначте знаком «+», або запишіть)

5

6

7

8

1. Вкажіть три нових типи середніх загальноосвітніх навчальних закладів?
1

2

3

4

1.     Коледж.                                   5.  Гімназія.
2.     Спортивна  школа.                    6.  Художня школа.
3.     Малокомплектна  школа.       7.  Інтернат.
4.     Ліцей.                                       8.  Колегіум.

2. Допишіть основні поняття (категорії) педагогічної науки:
1.    Виховання.                                           5.  _________________________.
2.    _________________________ .           6.  Розвиток.
3.    _________________________ .           7.  Формування.
4.     Самоосвіта.
1

2

3

4

5

6

7

8

3. Вкажіть чотири галузі педагогічної науки?
1.         Шкільна психологія.
2.         Методики навчання окремих дисциплін.
3.         Спеціальна (сурдо-, тифло-, олігофрено педагогіка та ін.).
4.         Психологія і педагогіка.
5.         Козацька педагогіка.
6.         Вікова педагогіка.
7.         Філософія.
8.         Професійна (галузева) педагогіка.

4. Напишіть, які вищі навчальні заклади відповідають (цифру або слово)?
А. Другому рівню акредитації: __________________________________________
Б. Третьому–четвертому рівню акредитації: _______________________________
_____________________________________________________________________
1.                 Технікум.
2.                 Коледж.
3.                 Консерваторія.
4.                 Інститут.
5.                 Училище.
6.                 Університет.
1

2

3

4

5

6

7

8

5. Вкажіть три методи науково – педагогічного дослідження?
1.     Педагогічний експеримент.
2.     Розв’язання педагогічних ситуацій.
3.     Вивчення шкільної документації.
4.     Змагання.
5.     Заохочення і покарання.
6.     Опитування.
7.     Ігрова ситуація.
8.     Доручення.
6. Виберіть дві групи, в яких наведені засоби фізичного виховання.
1

2

3

4

5

1.           Урок фізкультури. Заняття фізкультурного гуртка. Фізична зарядка.
2.           Фізичні вправи: гімнастика, вправа, гра, спорт, туризм.
3.           Фізичні вправи. Гімнастичні вправи. Спортивні вправи.
4.           Гігієнічні чинники. Природні чинники.
5.           Природа, праця, гра, відпочинок, гігієна.

7. Які три особливості характеризують сучасну дидактичну систему?
1.     Навчання розуміють як взаємопов’язану діяльність викладання-учіння.
1

2

3

4

5

6

2.     Навчання зводиться до передачі готових знань учням.
3.     У навчанні учитель опирається на активність учнів.
4.     Навчання зводиться до спонтанної діяльності учнів.
5.     Структура процесу навчання близька до дослідження, наукового пошуку: виявлення проблеми – її вирішення.
6.     Процес навчання будується так, щоб сформувати систему знань, умінь, забезпечити виховання і розвиток особистості.

8. Впишіть, який предмет гуманітарного циклу є визначальним у державному компоненті початкової освіти: ________________ __________
    1.   Трудове навчання.                           3.   Рідна мова.
    2.   Народознавство.                              4.   Я і Україна.

         Впишіть, який предмет природничо-математичного циклу є визначальним в державному компоненті: ___________________________.
    1.   Хімія.                      3.   Біологія.
    2.   Математика.           4.   Основи інформатики та обчислювальної техніки.
1

2

3

4

5

6

7

8


9. Які чотири номери відповідають засобам навчання?
1.     Комп’ютери та інша техніка.
2.     Евристична бесіда.
3.     Підручники.
4.     Створення ситуацій успіху.
5.     Лабораторна робота.
6.     Довідники.
7.     ТЗН.
8.     Ілюстрування.

10. Допишіть необхідні поняття до назв методів навчання за характером пізнавальної діяльності (активності) учнів (за класифікацією М.М. Скаткіна та І.Я. Лернера):
1.                 Пояснювально – ______________________________________ .
2.                 _________________________________ метод.
3.                 Проблемного ____________________________ навчального матеріалу.
4.                 Частково – ___________________________ (або евристичний метод).
5.                 Дослідницький метод.

1

2

3

4

5

6

7

8

11. Вкажіть чотири назви типів уроків, які класифікуються за основною дидактичною метою?
1.     Урок – лекція.
2.     Урок засвоєння нових знань.
3.     Урок формування вмінь та навичок.
4.     Урок – бесіда.
5.     Урок узагальнення і систематизації знань.
6.     Комбінований урок.
7.     Урок – екскурсія.
8.     Кіно – урок.

1

2

3

4

5

6

7

12. Які три форми організації навчання в переліку є традиційними в загальноосвітній школі?
1.           Уроки.
2.           Уроки – аукціони.
3.           Екскурсії.
4.           Уроки – прес – конференції.
5.           Урок-суд.
6.           Інтегровані уроки.
7.           Лабораторні заняття.

1

2

3

4

5

6

7

13. Вкажіть три вимоги до сучасного уроку, що належать до виховних?
1.     Чітке визначення освітньої мети уроку.
2.     Постановка виховної мети.
3.     Планомірність уроку.
4.     Забезпечення міжпредметних зв’язків.
5.     Формування наукового світогляду.
6.     Підготовка навчально – матеріального забезпечення уроку
7.     Формування загальної культури поведінки.

14. Допишіть основні функції контролю знань учнів (за Т.А. Ільїною):
    1.  Контролююча.                                   3.  ____________________________ .
    2.  Навчаюча.                                          4.  ____________________________ .
1

2

3

4

5

6

7


15. Назвіть чотири завдання правового виховання.
1.           Виховання поваги до держави, прав і свобод людини.
2.           Виховання поваги до Конституції, законів України, державних символів; підвищення юридичної обізнаності.
3.           Формування готовності до сімейного життя і виконання обов’язків.
4.           Виховання нетерпимого ставлення до порушень і злочинності.
5.           Формування у школяра розуміння необхідної гармонії людини з природою.
6.           Вироблення у школярів умінь і навичок правової поведінки.
7.           Формування національної свідомості й гідності.



16. Які чотири поняття відповідають методам виховання?
1.     Книги.                                        6. Заохочення.
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

2.     Вправи.                                      7. Мистецтво.
3.     Самозобов’язання.                   8. «Вибух».
4.     Спілкування.                             9. Заміна ролей.
5.     Виховуючий вплив.                 10. Гумор.

1

2

3

4

5

6

7

17. Вкажіть три обов’язкові ознаки виховного колективу?
1.         Відносини „відповідальної залежності“ (А. Макаренко).
2.         Однаковий вік членів колективу.
3.         Спільна суспільно значуща мета та діяльність.
4.         Достатня тривалість існування об’єднання.
5.         Наявність наставника.
6.         Наявність органів самоврядування.
7.         Відсутність неформальних груп всередині об’єднання.

18. Які три з наведених форм позакласної та позашкільної роботи є груповими?
1

2

3

4

5

6

1.         Культурознавча робота.
2.         Гурток „Умілі руки“.
3.         Спортивна секція з футболу.
4.         Шкільний хор.
5.         Клуб „Дослідники“.
6.         Народознавча робота.

19. Які три компоненти моральної свідомості?
1

2

3

4

5

6

1. Оцінки.                                4. Ідеали.
2. Погляди.                              5. Навички.
3. Звички.                                 6. Переконання.


20. Напишіть кому з педагогів–новаторів належать знахідки?
1.           Ідея важкої мети; система опорних сигналів, конспектів; „тихе опитування“; ідея випередження; ідея великих блоків; магнітні записи.
2.           Використання опорних схем; коментоване навчання: починають сильні, продовжують середні і т.д.; випереджаюче навчання. Відповідь: 1. ______; 2. _____ .
         Довідка:  1) С.М. Лисенкова, 2) В.Ф. Шаталов, 3) І.П. Волков, 4) Є.М. Ільїн.


1

2

3

4

5

6

21. Які три види роботи класовода можуть бути індивідуальними?
1.             Участь у загально шкільних заходах.
2.             Робота з батьками.
3.             Розвиток традицій та історії колективу.
4.             Виховна робота з учнями.
5.             Зв’язок з іншими колективами.
6.             Розвиток інтересів і нахилів вихованців.



1

2

3

22. Назвіть чотири етапи засвоєння знань учнів:
1.     Осмислення.
2.     Творчий.
4

5

6

7

8

3.     Узагальнення інформації.
4.     Сприймання.
5.     Перетворення ЗУН.
6.     Застосування ЗУН.
7.     Підготовка до сприймання.
8.     Закріплення ЗУН.

1

2

3

4

5

23. Які три завдання морального виховання актуальні для молодших школярів?
1.     Виховувати бережливе ставлення до природи, екологічні уявлення, поняття.
2.     Розвивати прагнення школярів до саморозвитку, самовдосконалення.
3.     Сприяти засвоєнню школярами знань про культуру поведінки, спілкування засобами ігрової діяльності.
4.     Формувати почуття колективізму, гуманного ставлення до однокласників на основі ознайомлення із звичаями, традиціями українського народу.
5.     Формувати почуття дружби, колективні стосунки, згуртовувати на цій основі первинний колектив.


24. Вкажіть три необхідні умови формування позитивного ставлення учнів початкових класів до праці:
1

2

3

4

5

6

7

1.         Зацікавлення учнів лише у матеріальних результатах праці.
2.         Колективний характер трудової діяльності школярів.
3.         Усвідомлення потреби у виконанні трудового завдання.
4.         Поєднання навчання з продуктивною та виробничою працею.
5.         Чіткий поділ навчальної та трудової діяльності.
6.         Засудження за невиконання трудового завдання.
7.         Суспільно значимі цілі та результати праці.


1

2

3

4

5

6

7

8

25. Вкажіть чотири колективні форми співпраці сім’ї та школи:
1.     Діяльність батьківського комітету класу.
2.     Педагогічний лекторій.
3.     Відвідання сім’ї учня.
4.     Батьківські конференції.
5.     День відкритих дверей.
6.     Виконання батьками педагогічних доручень.
7.     Засідання батьківської ради.
8.     Батьківські збори.





Немає коментарів:

Дописати коментар