пʼятниця, 3 квітня 2015 р.

ПЕДАГОГІЧНА ТЕХНОЛОГІЯ "СТВОРЕННЯ СИТУАЦІЇ УСПІХУ"

ПЕДАГОГІЧНА ТЕХНОЛОГІЯ "СТВОРЕННЯ СИТУАЦІЇ УСПІХУ"
[ ]
11.01.2009, 19:58
І. Історія виникнення технології
II Концептуальні положення
III. Мета і завдання
ІV. Понятійний апарат
V. Зміст педагогічної технології
VI. Вимоги до особистості і діяльності педагога


1.Загальні засади педагогічної інноватики
1.1. Інноваційні тенденції розвитку сучасної освіти
Інноваційність як ознака сучасності
Гуманістична спрямованість освітніх інноваційних процесів
1.2. Педагогічна інноватика у структурі наукового знання
Сутність педагогічної інноватики
Структура педагогічної інноватики
Класифікація педагогічних нововведень
1.3. Інноваційні процеси у системі освіти
Закони перебігу інноваційних педагогічних процесів
Принципи управління інноваційними освітніми процесами
Структура і динаміка розвитку освітніх інноваційних процесів
Типи структур інноваційних процесів
Умови ефективності інноваційних педагогічних процесів
1.4. Педагогічна технологія
Технологія як наука про майстерність
Історичні аспекти педагогічної технології
Сутність і особливості педагогічної технології
Класифікація педагогічних технологій
Головні ознаки педагогічної технології
2.Системні інноваційні педагогічні технології
2.1. «Будинок вільної дитини» М. Монтессорі
Життєвий шлях М. Монтессорі і розвиток її педагогічної системи
Концептуальні засади педагогічної технології «Будинок вільної дитини»
Особливості змісту педагогічної технології «Будинок вільної дитини»
2.2. «Йєна-план-школа» П. Петерсена
Із біографії П. Петерсена
Концептуальні засади педагогічної технології «Йєна-план»
Особливості змісту технології «Йєна-план» О
2.3. Антропософські школи Р. Штейнера
Віхи біографії та головні аспекти вчення Р. Штейнера
Концептуальні засади вальдорфської педагогіки
Особливості змісту вальдорфської педагогіки
2.4. «Школа успіху і радості» С Френє
Життєвий шлях та особливості педагогічного доробку С. Френе
Концептуальні засади педагогічної технології «Школа успіху і радості»
Особливості змісту педагогічної технології «Школа успіху і радості»
2.5. «Школа для життя, через життя» Ж.-О. Декролі
Пошуки і відкриття Ж.-О. Декролі
Концептуальні засади педагогічної технології «Школа для життя, через життя»
Особливості змісту педагогічної технології «Школа для життя, через життя»
2.6. «Школа діалогу культур» В. Біблера
Концептуальні засади педагогічної технології «Школа діалогу культур»
Особливості змісту педагогічної технології « Школа діалогу культур »
2.7. Технології розвивального навчання
Історико-педагогічні засади проблеми розвитку .
Технологія розвивального навчання Л. Занкова
Технологія особистісно-розвивального навчання Ельконіна — Давидова
3.Модульні та локальні інноваційні педагогічні технології
3.1. Технології раннього навчання М. Зайцева
Концептуальні засади технологій раннього навчання М. Зайцева
Особливості змісту педагогічних технологій М. Зайцева
3.2. Технології раннього навчання Г. Домана
Концептуальні засади технологій Г. Домана
Особливості змісту технологій Г. Домана
3.3. Технологія розвитку творчої особистості Г. Альтшуллера
Концептуальні положення технології розвитку творчої особистості
Особливості змісту технології Г. Альтшуллера
3.4. Технологія фізичного виховання дітей М. Єфименка
Концептуальні засади технології М. Єфименка
Особливості змісту технології фізичного виховання дітей
4.Інноваційна діяльність педагога
4.1. Особливості інноваційної педагогічної діяльності
Сутність інноваційної педагогічної діяльності
Антиінноваційні бар'єри у професійній діяльності педагога та шляхи їх подолання
Управління інноваційною педагогічною діяльністю
4.2. Готовність педагога до інноваційної професійної діяльності
Готовність до інноваційної діяльності як важлива професійна якість педагога
Структура готовності до інноваційної педагогічної діяльності
Розвиток інноваційної поведінки педагога
Додатки
Література
Короткий термінологічний словник
1. Загальні засади педагогічної інноватики
Інноваційні тенденції розвитку сучасної освіти 7 Інноваційність як ознака сучасності 8
Гуманістична спрямованість освітніх інноваційних процесів 14
Педагогічна інноватика у структурі наукового знання
Сутність педагогічної інноватики 17
Структура педагогічної інноватики 29
Класифікація педагогічних нововведень 32
Інноваційні процеси у системі освіти 36
Закони перебігу інноваційних педагогічних процесів 37
Принципи управління інноваційними освітніми процесами 38
Структура і динаміка розвитку освітніх інноваційних процесів 41
Типи структур інноваційних процесів 49
Умови ефективності інноваційних педагогічних процесів 50
Педагогічна технологія
Технологія як наука про майстерність 56
Історичні аспекти педагогічної технології 58
Сутність і особливості педагогічної технології 64
Класифікація педагогічних технологій 72
Головні ознаки педагогічної технології 75
2. Системні інноваційні педагогічні технології
Будинок вільної дитини М. Монтессорі 79
Життєвий шлях М. Монтессорі і розвиток її педагогічної системи 80
Концептуальні засади педагогічної технології Будинок вільної дитини 85
Особливості змісту педагогічної технології Будинок вільної дитини 89
Йєна-план-школа П. Петерсена 101 Із біографії П. Петерсена 102
Концептуальні засади педагогічної технології Йєна-план 103
Особливості змісту технології Йєна-план 110
Антропософські школи Р. Штейнера
Віхи біографії та головні аспекти вчення Р. Штейнера 114
Концептуальні засади вальдорфської педагогіки 118
Особливості змісту вальдорфської педагогіки 123
Школа успіху і радості С Френє
Життєвий шлях та особливості педагогічного доробку С. Френе 130
Концептуальні засади педагогічної технології Школа успіху і радості 135
Особливості змісту педагогічної технології Школа успіху і радості 139
Школа для життя, через життя Ж.-О. Декролі
Пошуки і відкриття Ж.-О. Декролі 147
Концептуальні засади педагогічної технології Школа для життя, через життя 149
Особливості змісту педагогічної технології Школа для життя, через життя 154
Школа діалогу культур В. Біблера
Концептуальні засади педагогічної технології Школа діалогу культур 160
Особливості змісту педагогічної технології Школа діалогу культур 162
Технології розвивального навчання 170
Історико-педагогічні засади проблеми розвитку 171
Технологія розвивального навчання Л. Занкова 173
Технологія особистісно-розвивального навчання Ельконіна - Давидова 177
3. Модульні та локальні інноваційні педагогічні технології
Технології раннього навчання М. Зайцева 191
Концептуальні засади технологій раннього навчання М. Зайцева 192
Особливості змісту педагогічних технологій М. Зайцева 194
Технології раннього навчання Г. Домана 199
Концептуальні засади технологій Г. Домана 200
Особливості змісту технологій Г. Домана 203
Технологія розвитку творчої особистості Г. Альтшуллера
Концептуальні положення технології розвитку творчої особистості 210
Особливості змісту технології Г. Альтшуллера 215
Технологія фізичного виховання дітей М. Єфименка 233
Концептуальні засади технології М. Єфименка 234
Особливості змісту технології фізичного виховання дітей 237
4. Інноваційна діяльність педагога
Особливості інноваційної педагогічної діяльності 247
Сутність інноваційної педагогічної діяльності 248
Антиінноваційні барєри у професійній діяльності педагога та шляхи їх подолання 255
Управління інноваційною педагогічною діяльністю 265
Готовність педагога до інноваційної професійної діяльності 276
Готовність до інноваційної діяльності як важлива професійна якість педагога 277
Структура готовності до інноваційної педагогічної діяльності 282
Розвиток інноваційної поведінки педагога 288

ВИПУСК 12

   Узагальнено досвід та напрацювання викладачів вищих навчальних закладів І–ІІ рівнів акредитації. Висвітлено навчально-організаційну роботу в різних структурних підрозділах закладів освіти.
   Рекомендовано для вищих навчальних закладів І–ІІ рівнів акредитації.
ЗМІСТ


1. Планування та організація навчальної роботи

1.1. З досвіду формування педагогічного резерву
1.2. Першочергові завдання медичних освітніх закладів України у поліпшенні медсистринської підготовки
1.3. Формування професійно-педагогічної культури викладача в умовах модернізації змісту освіти ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації 1.4. Функції контролю методичного (педагогічного) кабінету
1.5. Вивчення стану викладання навчальних дисциплін у ВНЗ
1.6. Програмно-цільове управління вищим навчальним закладом І рівня акредитації: структура і механізми

2. Інноваційні технології навчання

2.1. Сучасні освітні технології та їх впровадження у навчально-виховний процес
2.2. Система диференційованого підходу до навчання студентів з різним рівнем підготовки в курсі "Вища математика"
2.3. Особливості використання існуючих теорій мотивації для активізації навчальної та науково-дослідної діяльності викладачів і студентів в умовах кординальної перебудови вищої освіти
2.4. Організація навчального співробітництва викладача зі студентами в процесі вивчення навчальних дисциплін
2.5. Гра як один із засобів розвитку творчих здібностей, контролю знань та умінь на заняттях з інформатики
2.6. Демократизація як засіб формування партнерських стосунків викладачів і студентів. Колегіальність. Діалогічність
2.7. Ефективне використання проблемного навчання на заняттях з фізики
2.8. Електронний посібник як засіб інформативно-комунікативних технологій у системі роботи з студентами заочної форми навчання
2.9. Ділова гра як інтенсивний метод навчання майбутніх техніків-землевпорядників
2.10. Використання активних методів навчання на заняттях з правознавства
2.11. З досвіду впровадження компютерних та мультимедійних технологій навчання при викладанні математики
2.12. Інноваційні технології - єдиний шлях оновлення і вдосконалення навчання
2.13. Інноваційні активні технології як засіб розвитку здібностей студентів
2.14. Інноваційні підходи в реалізаціїзмісту та методів викладання природничих дисциплін через гуманізацію навчального процесу

3. Організація роботи циклових комісій

3.1. Підвищення ефективності роботи циклових комісій ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації
3.2. Із досвіду проведення тижнів технічної механіки

4. Організація заочної форми навчання

4.1. Друга вища освіта в навчальних закладах І-ІІ рівнів акредитації
4.2. Памятка студенту-заочнику

5. Формування екологічного світогляду

3.1. Формування екологічного мислення в процесі реалізації навчальної програми з екології


ПОВНИЙ ЗМІСТ збірника розміщений в pdf-файлі розміром 3,8 Mb          
ВИПУСК 11

   Узагальнено досвід та напрацювання викладачів вищих навчальних закладів І–ІІ рівнів акредитації. Висвітлено навчально-організаційну роботу в різних структурних підрозділах закладів освіти.
   Рекомендовано для вищих навчальних закладів І–ІІ рівнів акредитації.

ЗМІСТ


1. Планування та організація навчальної роботи

1.1. Сценарій проведення нетрадиційної методичної наради
1.2. Організація і управління профорієнтаційною роботою в навчальному закладі
1.3. Духовно-креативний розвиток викладача
1.4. Планування та організація методичної роботи

2. Інноваційні технології навчання

2.1. Випереджальне навчання на заняттях соціально-економічних і електротехнічних дисциплін
2.2. Особливості викладання органічної хімії в умовах кредитно-модульної системи навчання
2.3. Інтерактивні технології навчання на заняттях української мови та літератури
2.4. Тестовий контроль у методах і засобах особистісно орієнтованого навчання
2.5. Застосування методів, форм і прийомів інноваційного навчання викладачами циклової комісії гуманітарних дисциплін
2.6. Поглиблення знань студентів із спеціальних дисциплін з використанням інтелектуальних ігор
2.7. Самостійна робота студентів в комп'ютерній мережі
2.8. Питання формування професійної творчості особистості студунтів механічних спеціальностей
2.9. Впровадження сучасних педагогічних технологій у навчально-виховний процес
2.10. Організація індивідуальної роботи зі студентами на заняттях з української мови (за професійним спрямуванням)
2.11. Інтегровані уроки з іноземної мови та зарубіжної літератури в системі гуманітарної підготовки студентів у ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації
2.12. Використання інтегрованих методів у процесі підготовки майбутніх вихователів дитячих дошкільних закладів

3. Організація роботи предметних (циклових) комісій

3.1. Організація роботи циклової комісії фізвиховання
3.2. Досвід проведення тижня правових дисциплін
3.3. Організація роботи предметної (циклової) комісії суспільних дисциплін

4. Організація практичного навчання

4.1. Від практики до теорії

5. Фізичне виховання

5.1. Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховної роботи та фізкультурно-оздоровчої роботи у ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації

6. Організація гурткової роботи

6.1. Організація роботи гуртка історичного краєзнавства як важливий фактор виховання особистості музиканта-професіонала на основі базових цінностей і традицій українського народу
6.2. Організація гурткової роботи в освітньо-виховному середовищі
6.3. Організація та проведення науково-дослідної роботи у системі підготовки молодших спеціалістів та її напрямки
6.4. Організація гуртка іноземних мов


ПОВНИЙ ЗМІСТ збірника розміщений в pdf-файлі розміром 3,3 Mb          

ВИПУСК 10

   Узагальнено досвід та напрацювання викладачів вищих навчальних закладів І–ІІ рівнів акредитації. Висвітлено навчально-організаційну роботу в різних структурних підрозділах закладів освіти.
   Рекомендовано для вищих навчальних закладів І–ІІ рівнів акредитації.

ЗМІСТ


1. Планування та організація навчальної роботи

1.1. Становлення молодого викладача в період реформування вищої освіти
1.2. Кадровий потенціал як важливий чинник в системі підготовки педагогічних фахівців
1.3. Оцінка якості роботи викладача
1.4. Моніторинг сучасного заняття

2. Інноваційні технології навчання

2.1. Інтегровані технології в навчанні
2.2. Особливості впровадження модульно-рейтингової технології навчання в процесі викладання педагогіки
2.3. Використання методики інтерактивного навчання на заняттях з історії України та основ правознавства в навчальних закладах І-ІІ рівнів акредитації
2.4. Науково-теоретична конференція як форма впровадження інноваційних технологій
2.5. Методика активації навчання економічних дисциплін
2.6. Технологія використання інноваційних та нетрадиційних форм заняття

3. Організація роботи відділення

3.1. Рекомендації куратору академічної групи щодо організації роботи зі студентами
3.2. Організація контролю за навчально-виховним процесом на відділенні

4. Організація роботи предметних (циклових) комісій

4.1. Організація і планування роботи циклової комісії

5. Формування екологічного світогляду

5.1. Екологічне виховання на заняттях з української мови та літератури

6. Організація навчального процесу за заочною формою навчання

6.1. Правові аспекти роботи заочних відділень
6.2. Із досвіду проведення занять на заочному відділенні
6.3. Організація самостійної роботи на заочному відділенні


ПОВНИЙ ЗМІСТ збірника розміщений в pdf-файлі розміром 1,6 Mb          

ВИПУСК 9

   Узагальнено досвід та напрацювання викладачів вищих навчальних закладів І–ІІ рівнів акредитації. Висвітлено навчально-організаційну роботу в різних структурних підрозділах закладів освіти.
   Рекомендовано для вищих навчальних закладів І–ІІ рівнів акредитації.

ЗМІСТ


1. Організація навчально-виховного процесу

1.1. Сценарій проведення нетрадиційних педагогічних рад
1.2. Методичні рекомендації щодо оформлення навчальног-методичної документації
1.3. Досвід роботи методичного кабінету
1.4. Окремі аспекти практичної підготовки

2. Інноваційні технології навчання

2.1. Структура та зміст особистісно зорієнтованого заняття
2.2. Впровадження інтерактивних технологій
2.3. Методика викладання дисципліни "Організація та планування роботи підприємства" на основі системного підходу до її змісту
2.4. Впровадження інноваційних технологій в навчальний процес - один із факторів досягнення нового рівня конкуренто-спроможності майбутніх спеціалістів
2.5. Робота кабінету з поглиблення знань з української мови та літератури

3. Комп'ютерні та інформаційні технології в освіті

3.1. Ефективність застосування комп'ютерних програм у процесі навчання для економічного напрямку підготовки

4. Організація роботи предметних (циклових) комісій

4.1. Положення про циклову комісію навчального закладу

5. Організація роботи заочного відділення

5.1. Облік форм контролю навчальної роботи студентів заочників
5.2. Організація та порядок проведення дипломного проектування на заочному відділенні


ПОВНИЙ ЗМІСТ збірника розміщений в pdf-файлі розміром 1,5 Mb          

ВИПУСК 8

   Узагальнено досвід та напрацювання викладачів вищих навчальних закладів І–ІІ рівнів акредитації. Висвітлено навчально-організаційну роботу в різних структурних підрозділах закладів освіти.
   Рекомендовано для вищих навчальних закладів І–ІІ рівнів акредитації.

ЗМІСТ


1. Планування та організація навчальної роботи

1.1. Педагогічна рада як засіб ефективного вивчення досвіду використання новітніх педагогічних технологій
1.2. Концепція безвідходної технології підготовки спеціалістів
1.3. Проблеми формування колективу студентської групи
1.4. Положення про проведення професійного конкурсу "Кращий за робітничою професією"
1.5. Сучасні методи навчання
1.6. Психолого-педагогічні дослідження і моніторинг

2. Інноваційні технології навчання

2.1. Дидактичні проблеми сучасного заняття у вищому навчальному закладі І рівня акредитації
2.2. Деякі аспекти навчання читанню в контексті професійно орієнтованого навчання
2.3. Використання імітаційних иетодів активного навчання на заняттях з дисципліни "Контроль і ревізія"
2.4. Деякі аспекти методики складання тестових завдань
2.5. Методика організації та проведення занять-тренінгів

3. Організація роботи циклових (предметних) комісій

3.1. Організація роботи методоб'єднань молодих викладачів
3.2. Методичні рекомендації щодо виконання курсової роботи
3.3. Методичні рекомендації щодо розробки робочих зошитів всіх видів для студентів ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації

4. Організація гурткової роботи

4.1. Організація гурткової роботи

5. Фізичне виховання

5.1. Оздоровчо-реабілітаційна робота із студентами на заняттях лікувальної фізкультури, які хворіють на церебральний параліч
5.2. Основи та методика організації самостійних занять студентів за допомогою фізичних вправ
5.3. Використання модульно-рейтингової системи навчання при викладанні предмету "Фізичне виховання"

6. Організація роботи заочного відділення

6.1. Організація навчально-виховного процесу на заочному відділенні


Немає коментарів:

Дописати коментар