вівторок, 9 червня 2015 р.

Освіта людини - це суто економічний проект?

Що шановне товариство думає стосовно піднятих в статті питань:
1. Який підхід підтримуєте?
2. Як Ви бачите перехід до "діяльності"?
3. Чи здатне нинішнє керівництво МОН бути владою і працювати, робити зміни в матеріальному вимірі, а не тільки в абстрактному?
Одни считают, что нужно сначала написать и принять все законы. Ну, а потом – если будет на то божья воля, реформы с а м и как-то и спроворятся. Пойдут, типа, как по маслу.
SITE.UA
  • Це сподобалося 4 особам.
  • Леонид Шаян Оба подхода возможны. Можно сначала писать, а потом внедрять, можно наоборот. Все дело в видении. Если знаешь, что хочешь получить, технология особого значения не имеет. Если знаешь, конечно.
  • Віталій Імамов Щоб написане впровадити вочевидь потрібно в написане закласти добре сплановані і продумані моделі. Якщо вони є, то дійсно два варіанти можуть мати право на існування, а якщо не має (думаю це наш варіант), то вочевидь це марна справа, адже при впроваджені обовязково проявляться протиріччя і не враховані ризики
  • Vladimir Bakhrushin Проблема не в тому, що немає продуманих моделей. Проблема в тому, що є досить різні моделі, компроміси між якими при прийнятті рішень часто дають погані результати.
  • Віталій Імамов Я певен не має розроблених адекватних моделей (де їх опис, валідація, на яких даних побудовані) для нашої ситуації, є моделі (саме як абстрактні концепти, аналоги математичних), чи можливо краща назва "концепти", взяті з інформаційного простору, яку десь колись застосовувались
  • Vladimir Bakhrushin Звісно, що це не математичні моделі. Я не впевнений, що побудова адекватних математичних моделей для нашої ситуації взагалі можлива. Хоча б через те, що час, потрібний на їх розробку, валідацію, ..., істотно перевищує час, протягом якого відбуваються істотні зміни. Мабуть тому і шукають компроміси, що немає впевненості.
  • Sergey Bochkarev Я вже згадував, що єдину і абсолютну модель будь-яких реформ американці давно визначили таким чином: "Про що б ми не говорили, ми кінець-кінцем говоримо про те, як ходять гроші". І які за ними стикаються особисті інтереси. Ну а хто для їх логічної (чи "наукової") інтерпретації пропонує які математичні моделі чи бюрократичні (вибачаюсь, "законодавчі") ініціативи - то вже малозначуще технічне питання.
  • Vladimir Bakhrushin Це теж модель. Але дуже сумнівно, щоб американці користувалися такою моделлю на практиці. Можливо лише для вирішення дуже обмеженого кола питань. Якщо це впровадити, то про освіту взагалі можемо забути. Немає різниці, якою буде структура освіти, система управління, зміст освіти, ... Головне прописати шлях грошей від бюджету до кінцевого споживача.
  • Леонид Шаян Мені імпонує американське визначення реформ. Настав час розглядати освіту як економічний проект. Ми маємо чітко визначити у що вкладаємо гроші, тобто, мету цієї інвестиції і виписати критерії її економічної ефективності.
  • Vladimir Bakhrushin Хотілося б побачити посилання хоча б на якісь джерела стосовно "американського визначення реформ".
  • Леонид Шаян п. Сергій Бочкарев напевно знає.
  • Sergey Bochkarev Я уже неоднократно приводил здесь эту ссылку на "американское понимание реформ в образовании". Уверен, чтоВладимир Бахрушин ее неоднократно читал: "Часто заявляют, что система просвещения более всего нуждается в дополнительных средствах на строительс...Показати більше
  • Vladimir Bakhrushin Уверен, что Сергей Бочкарев, хорошо понимает, что такое ссылка и что такое модель. При всем уважении к М. Фридману, приведенная цитата никоим образом не может использоваться, как подтверждение того, что "єдину і абсолютну модель будь-яких реформ америк...Показати більше
  • Sergey Bochkarev Посему, Владимир Бахрушин, передавайте привет вельмишановному пану Ликарчуку, который год назад провозгласил свое видение реформ в образовании примерно следующим образом: "всем - ЗНО!", а "учителям - лицензирование!" Все, мои реформы закончены! И у кот...Показати більше
  • Vladimir Bakhrushin Сергей Бочкарев. Это вместо ссылки? Надо полагать, что ссылки на "единую и абсолютную модель" так и не будет, ввиду отсутствия такой модели.
  • Sergey Bochkarev "Ситуация, которая была 50 лет назад в США, несколько отличается от текущей ситуации в Украине..." - Да, только в худшую сторону. Ибо сейчас здесь война, разруха, и при этом явный переизбыток статусных товарищей, которые не дадут ничего изменить. Пойдут в ход любые обоснования, что вы недостаточно понимаете в математических моделях. Только бы бюджетные деньги, должности и звания ходили так, как и ходят. А на самом деле единственная действующая модель: "Деньги ходят за учеником!" (мои личные, родительские, бюджетные). Все, конец модели. И не надо мудрствуя лукаво мне рассказывать, что я не разберусь, кто какое образование мне дает и куда и как мне лучше пойти поучиться. Ибо таким образом, пафосно жонглируя "математическими моделями" вы просто пытаетесь всех остальных представить малограмотными идиотами, которых вы будете учить жизни. Тут уже были одни такие, с не менее умным видом вещали про математическую модель коммунизма (теперь это модернизировано в "пафос евроинтеграции"). Бюджетные деньги оставьте в сторонке, чтобы они ходили не через ваш МОН, и вещайте про какие угодно математические модели. На общих со мной основаниях. Там посмотрим.
  • Vladimir Bakhrushin Сергей Бочкарев. Ваши замечания, как минимум, направлены не по адресу. Моя реплика была: "Я не впевнений, що побудова адекватних математичних моделей для нашої ситуації взагалі можлива". К МОН я никакого отношения не имею.
  • Sergey Bochkarev Я бы обозначил принципиальную линию расхождения таким образом. Ваш вариант: "Мы рисуем вам математические модели как вас лучше вести к светлому будущему". Против варианта "Отдайте в распоряжение людей бюджетные деньги, и они на основании своего пониман...Показати більше
  • Vladimir Bakhrushin Сергей Бочкарев. Это два Ваших варианта. Моих вариантов здесь нет.

Немає коментарів:

Дописати коментар