пʼятницю, 27 лютого 2015 р.

План реагування і дій на загрозу у навчальному закладі

План
реагування і дій на загрозу та виникнення
надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру
в НВК

І. Загальна частина

1. План реагування і дій при загрозі та виникненні НС загальноосвітньої школи призначений для :
·        Організації і здійснення взаємо узгодженого комплексу організаційних та практичних дій щодо проведення аварійно – рятувальних робіт з ліквідації наслідків НС техногенного та природного характеру ;
·        Забезпечення у разі загрози або виникнення НС об’єктового рівня оперативного реагування органів управління, сил і засобів ЦО по запобіганню і реагуванню на НС ;
·        Запобігання загибелі людей ;
·        Зменшення матеріальних втрат та організації першочергового життєзабезпечення постійного складу та учнів школи в умовах НС ;
·        Систематизованого і своєчасного надання допомоги постраждалим .
2. Мета плану :
·        Визначити сили та засоби, які залучаються для реагування на НС об’єктового рівня, установити порядок їх розгортання у разі загрози або виникнення НС ;
·        Забезпечення своєчасного надання допомоги постраждалим в умовах НС .
3. Характеристика школи :
НАК загальноосвітня школа –ліцей № 7, розташована в місті Винніця , за адресою вул. Красних партизан, 21
Учбовий  корпус школи – трьох поверхова споруда цегляної кладки , Під школою немає заглиблених приміщень.
У школі :
·        Постійного складу - ________________ чоловік ;
·        Учнів                     - 1078 чоловік ;
·        Кількість класів   - 41
Навчання в школі проводиться  з 08.30 до 19.20 годин .
У місцевості де розташована школа з обліком фізико – географічних особливостей, аналізу довголітніх спостережень за епідеміологічною, метеорологічною обстановкою, наявністю потенційно небезпечних для здоров’я людини ОГД поблизу школи можливі виникнення слідуючи НС :
·        Пожежі на ОГД або житловому масиві, який розташований поблизу школи ;
·        Пожежі в школі;
·        Епідемії ;
·        Стихійному лиху ;
·        Надзвичайній ситуації соціально – політичного характеру;


4. Сили і засоби ЦО школи та організація взаємодії .
Для проведення рятувальних та інших невідкладних робіт у школі створені невоєнізовані формування ЦО в складі :
·        Пост радіаційного і хімічного спостереження - _____ чоловік ;
·        Ланка пожежегасіння-                                               _____ чоловік  ;
·        Група охорони громадського порядку -                 _____ чоловік  ;
·        Санітарний пост -                                                  _____ чоловік  ;
·        Пункту видачі ЗІЗ -                                                _____ чоловік ;

Загальна чисельність особового складу НФ ЦО із числа постійного складу школи - ______________ чоловік .


Висновки
з оцінки обстановки, яка може скластися у школі в разі виникнення НС
1. Виникнення НС у школі може привести :
·        До загибелі дітей та постійного складу школи ;
·        До забруднення ( зараження ) території школи радіоактивними і хімічними речовинами та ураження людей ;
·        До руйнувань будівель і споруд школи, до втрат матеріальних цінностей .
2. Залежно від масштабів і особливостей НС, що прогнозується або виникли у межах конкретної території може функціонувати один з режимів ЄДС запобігання і реагування на НС техногенного та природного характеру .
·        режим повсякденного  функціонування  -  за  умов   нормальної виробничо-промислової,    радіаційної,    хімічної,    біологічної (бактеріологічної),      сейсмічної, гідрогеологічної і гідрометеорологічної    обстановки,   за   відсутності   епідемій, епізоотій, епіфітотій тощо;
·        режим підвищеної готовності -  у  разі  істотного  погіршення виробничо-промислової,    радіаційної,    хімічної,    біологічної (бактеріологічної),      сейсмічної,      гідрогеологічної       і гідрометеорологічної    обстановки,    за   наявності   можливості виникнення  надзвичайної  ситуації  техногенного   та   природного характеру;
·        режим надзвичайної  ситуації  -  у  разі виникнення і під час ліквідації  наслідків  надзвичайної   ситуації   техногенного   та природного характеру.

ІІ. Порядок отримання інформації у режими підвищеної готовності та у режимі НС.

2.1. Інформацію про загрозу та виникнення НС техногенного та природного характеру, в епіцентрі якої може опинитися школа, керівництво школи може отримати повідомлення :
·        через управління з питань НС та ЦЗН міста по телебаченню та радіомережі ( перед повідомленням подається команда                      „УВАГА ВСІМ !” , через включення сирен та звукових сигналів .
·        Через розпорядження начальника управління освіти міста за допомогою технічних засобів .
2.2. У разі виникнення об’єктових НС ( які обмежуються кордонами школи ) , керівник школи про факт НС повідомляє :
·        Протипожежній службі, за телефоном  ________________;
·        Медичній службі, за телефоном ___________________;

Доповідає :
·        Начальнику ЦО міста, через управління з питань НС та ЦЗН, за телефоном ___________________ ;
·        Начальнику управління освіти міськвиконкому , за телефоном _______.
Оповіщення постійного складу та учнів школи здійснюється за допомогою шкільного дзвоника, через радіовузол або чергового школи .

ІІІ. Дії посадових осіб школи у режимі підвищеної готовності та у режимі надзвичайної ситуації .

3.1. Начальник ЦО – директор школи здійснює загальне керівництво заходами цивільної оборони .
3.1.1. Після отримання інформації про загрозу виникнення НС :
·        Проводить оповіщення та збір керівного та командно – начальницького складу ЦО школи ;
·        Уточнює у відділі освіти чи управління з питань НС та ЦЗН міста дані щодо обстановки;
·        Проводить оперативне орієнтування постійного складу школи, віддає попередні розпорядження щодо організації робіт, раціонального використання постійного складу школи, визначає терміни виконання окремих заходів . В окремих випадках , пов’язаних з екстреною евакуацією із зони, що становить загрозу для здоров'я життя дітей та персонального викладацького складу, а також у разі вжиття невідкладних заходів щодо локалізації НС, розпорядження начальника ЦО можуть доводитися без попереднього збору, в ході виконання дій захисного характеру ;
·        Контролює введення в дію Плану реагування і дій при загрозі та виникненні НС школи та проведення екстрених заходів своїми силами з використанням ресурсів школи .
·        Узагальнює інформацію про обстановку, обсяг виконання заходів та доповідає про результати роботи в управління з питань НС та ЦЗН міста за телефоном __________________________.
3.1.2. У разі виникнення об’єктових ( шкільних ) НС :
·        Повідомляє та доповідає ( у разі необхідності ) про факт виникнення НС черговим службам міста, керівництву ЦО міста та управління освіти, узгоджує з ними послідовність ліквідації наслідків НС та з дозволу начальника ЦО управління освіти міста вводить в дію План реагування і дій впри загрозі та виникненні НС школи ;
·        За наявністю часу проводить збір керівного складу школи, ставить завдання щодо виконання запланованих заходів відповідно до переліку основних заходів у разі виникнення НС ;
·        Доповідає по інстанції про вжитті заходи, можливості ліквідації наслідків НС за рахунок власних сил та ресурсів, у разі необхідності уточнює порядок взаємодії із силами міського органу ЦО ;
·        Контролює організацію робіт щодо захисту постійного складу та учнів школи, ліквідації осередку НС, доповідає вищому органу ЦО міста про перебіг НС та ліквідації її наслідків ;
·        Вивчає та узагальнює досвід ліквідації наслідків НС .
3.2. Група управління ( начальник штабу ) – здійснює безпосереднє керівництво діями підлеглих під час загрози та виникнення НС, несе особисту відповідальність за виконання робіт попереджувального характеру і в осередках НС ;
3.2.1. У разі загрози і виникнення НС :
·        Організовує виконання відданих начальником ЦО школи розпоряджень та заходів згідно з переліком Плану реагування і дій при загрозі та виникненні НС школи, керує роботами щодо ліквідації НС і контролює виконання поставлених завдань ;
·        Розподіляє обов’язки між постійними складом школи, оповіщає постійний склад та учнів та доводить до них;
·        Організовує збирання та узагальнення даних про обстановку, виконання заходів для доповіді начальнику ЦО школи в управління з питань НС та ЦЗН міста, міський відділ освіти ;
·        Готує проекти розпоряджень НЦО школи, подає заявки по наданню додаткових сил та засобів до вищого органу ЦО, узгоджує з ним спільні дії, а також терміни, місце та обсяг робіт ;
·        Веде облік отриманих і відданих розпоряджень, організовує здійснення заходів щодо захисту постійного складу та учнів школи, ліквідації наслідків НС .

3.3. Порядок виконання основних заходів захисного характеру :
3.3.1. Захист колективу та учнів школи у разі виникнення аварій, катастроф, стихійних лих, що загрожують здоров’ю та життю :
·        В усіх випадках, за наявності часу та можливості, припиняється навчальний процес, учні відбувають до місць постійного мешкання, силами постійного складу школи організовується цілодобове чергування на ПУ школи ;
·        За вказівкою управління з питань НС та ЦЗН міста чи відділу освіти міста в екстремальних випадках проводиться піше виведення( автомобільне) виведення ( вивезення ) учнів та постійного складу школи з використанням підручних засобів для захисту органів дихання в зони, що не підпадають під можливий вплив НС ;
·        У разі доцільності проводиться укриття учнів та постійного складу у шкільній будівлі( що пристосована під ПРУ) під час НС .
3.3.2. У разі виникнення аварій, катастроф та стихійних лих :
·        Здійснюється негайне оповіщення постійного складу та учнів школи з повідомленням про порядок дій, міри захисту та правила поведінки в НС;
·        Проводяться екстрені профілактичні за захисні заходи, укриття чи виведення постійного складу та учнів з небезпечних зон, рятування матеріальних цінностей, локалізація аварій, гасіння пожежі, санітарно – гігієнічні, протиепідемічні заходи тощо ;
·        Організується зустріч та забезпечення дій сил вищих органів ЦО
ІV. Організація проведення заходів життєзабезпечення постійного складу та учнів школи :

4.1. Радіаційний та хімічний захист – спрямований на ліквідацію безпеки ураження постійного складу та учнів школи, створення умов для виконання завдань в обстановці радіоактивного та хімічного зараження .
У школі маються такі ЗІЗ :
·        Протигази марки - ______________ в кількості ___________ од.
·        Респіратори марки - _____________ в кількості __________ од.
·        Найпростіші засоби захисту
Шкіри  _____________________________;
Органів дихання - ___________________.
З метою організації дозиметричного контролю використовуються дозиметри марки __________________________ в кількості ___________________ од.
         Контроль здійснюється на основі розрахункового методу ( з урахуванням рівнів радіації і терміну перебування людини на зараженій території, коефіцієнт послаблення ) .
Для визначення рівня радіації школа має :
·        Прилад ДП – 5В у кількості __________________________ од.
·        Побутові дозиметри марки ___________________________ од.
Відповідальний за проведення радіаційної розвідки _______________ ;
Для захисту  продуктів харчування та води в школі створені запаси  :

·        Брезенту, плівки, пергаменту ________________________________ ;
·        Ящиків, бачків, ємностей, які щільно закриваються _____________ ;
·        Бідонів, відер ємністю 10 л. Для зберігання води _______________  ;
·        Матеріалів для герметизації заглиблених приміщень ____________  .
4.2. Медичне забезпечення , обслуговування та санітарно – епідеміологічний нагляд організується з метою збереження життя і здоров’я , запобігання інфекційним захворюванням .
Відповідальний за медичне забезпечення ____________________________
Санітарно – профілактичні, протиепідемічні та санітарно – гігієнічні заходи проводяться відповідно до вказівок медичної служби міста персоналом медпункту, в резерві якого є :
·        Засоби надання невідкладної медичної допомоги :
-         перев’язувальний матеріал достатня кількість;
-          джгути пять;
-         знеболювальні засоби (анальгін);
-         препарати для надання невідкладної допомоги
Надання першої медичної допомоги здійснюється в порядку само та взаємодопомоги із залученням :
·        санітарного поста ;
·        штатного працівника медпункту ;
·        вчителів з дипломами медичних сестер ЦО ;
·        учнів старших класів, що проходять навчання з курсу медико-санітарної підготовки __________________ чоловік .
Школа має таке медичне майно :
·        санітарні сумки зі спеціальною укладкою - одна од.
·        Аптечки індивідуальні – сорок одна од.
Доставка постраждалих до лікувального закладу здійснюється бригадами швидкої медичної допомоги, тел 103 , чи індивідуальним транспортом.
Обстеження приміщень, продуктів харчування та води з метою виявлення забруднення та інші санітарно – протиепідемічні заходи проводяться за вказівкою органів санітарно – епідеміологічного нагляду , тел МОБ.

4.3. Протипожежне забезпечення – організовується з метою захисту школи та матеріальних цінностей від вогню та рятування людей .
Відповідальний за протипожежне забезпечення та контроль за його
станом - __________________________________________________________.
Склад пожежного розрахунку :
·        Ланка пожежогасіння – 4 чоловіки ;
·        Ланка позаштатна – 4 чоловіки .
Виклик міських протипожежних сил та засобів за пожежною тривогою, Тел _

Забезпечення пожежним майном та обладнанням :
·        Первинні засоби пожежогасіння :
-         ручні вогнегасники : - кислотні - ____________________ од.
-                                             - порошкові - __________________ од.
-         Бочка з водою - __________________________________од.
-         Пісок ( ящик )- ___________________________________ од.
-         Кошма - _________________________________________од.
  • Ручний пожежний інструмент :
-         ломи - _____________________ од.
-         Лопати - ___________________ од.
-         Пилки - _____________________од.
-         Сокири - ____________________од.
-         Багри - _____________________од.
-         Відра - _____________________ од.
  • Обладнано ________________ місць із внутрішніми пожежними кранами та рукавами .
4.4. Забезпечення порядку та охорони матеріальних цінностей – включає забезпечення організованості серед постійного складу та учнів, оточення осередків НС та регулювання руху піших колон .
Відповідальний за організацію та проведення охоронних заходів __________________________________________________________________
Можливості школи щодо забезпечення людських ресурсів для виконання заходів :
  • Оточення місць , дотримання вимог безпеки та недопущення перебування в осередку НС сторонніх осіб ___________________ чол..
  • Виставлення постів з числа учнів старших класів на маршрутах екстреної евакуації та регулювання руху ___________________   чол. .
  • Охорона матеріальних цінностей школи :
-         постійного складу __________________________ чол.. ( ланка ОГП )
-         учнів _____________________________________чол.
4.5. Організація екстреної евакуації  у безпечні райони здійснюється евакогрупи в кількості __________________ чоловік, за допомогою автотранспорту( за наявності транспортних засобів , що надаються школі) або пішим порядком .
Відповідальний за проведення евакозаходів – заступник начальника ЦО з евакуації .
У разі зараження місцевості хімічними, радіоактивними речовинами застосовуються підручні засоби захисту органів дихання  .У кожну евакогрупи призначається 1-2 сандружинниці .Евакуація здійснюється групами по класам під керівництвом класних керівників. На маршруті виведення учнівських груп виставляються пости регулювання напрямку руху в кількості ________________________________________ чоловік .

4.6.Організація забезпечення харчування і водою .
У разі зараження радіоактивними, хімічними речовинами проводяться заходи захисту запасів продовольства та питної води . Забезпечення харчуванням постійного складу та учнів школи, що укриваються в захисній споруді, здійснюється шкільною дальньою, нею ж створюється запас питної води в герметичних ємностях .
Відповідальний за організацію харчування __________________________ .

V. Організація забезпечення заходів ЦО при ліквідації наслідків НС

Для забезпечення заходів ЦО при ліквідації наслідків НС передбачено слідуючи забезпечення :

5.1.Розвідка – це найважливіший вид забезпечення дій сил ЦО .Вона ведеться з метою своєчасного отримання даних про обстановку, яка склалася при виникненні НС . Завдання на розвідку визначає начальник ЦО школи . Він визначає які дані і в якій час слід зібрати :
На розвідку покладається вирішення слідуючи завдань :
  • визначення осередків ураження радіоактивними та хімічними речовинами та їх рівні ;
  • виявлення та уточнення зон руйнувань, пожеж та напрямку їх розповсюдження ;
  • виявлення місць знаходження потерпілих та підходи до них ;
  • постійний контроль за змінами радіаційної і хімічної обстановки ;
Для виконання цих завдань у школі створено невоєнізоване формування пост радіаційного і хімічного спостереження .
Відповідальною особою за організацію і проведення розвідки являється начальник групи управління ( начальник штабу ЦО школи  ) . Він особисто узагальнює завдання на проведення розвідки, визначає послідовність їх виконання, час представлення доповідей . Дані розвідки він узагальнює і доповідає начальнику ЦО школи .
З метою забезпечення своєчасних і повних даних розвідки здійснюється взаємодія з управлінням з питань НС та ЦЗН міста і штабом ЦО ОГД , що розташоване поблизу  зі школою .

5.2. Матеріальне забезпечення  .
Завданням матеріального забезпечення є :
·        повне і своєчасне забезпечення сил і засобів ЦО школи технікою, індивідуальними засобами захисту, харчуванням і питною водою, спеціальними приладами, засобами зв’язку, медикаментами, табельним майном  потрібним для виконання рятувальних та інших невідкладних робіт .
Виконання заходів по матеріальному забезпеченню покладається на заступника начальника ЦО школи з МТЗ .

5.3. Організація управління, оповіщення і зв’язку .
Управління – це здійснення постійного керівництва начальником ЦО та групове управління ( штабом ЦО школи ) за діями сил і засобів ЦО в організації і направленні їх зусиль на успішне і своєчасне виконання заходів ЦО .Основою управління є рішення начальника ЦО школи .Він управляє підлеглими силами особистим спілкуванням та через групу управління ( штаб ЦО школи ) і посильними .
Управління при виникненні НС заходами ЦО здійснюється з пункту управління школи, розташованого в кабінеті директора, а при необхідності з укриття пристосованого під ПРУ .

Час приведення у готовність пункту управління :
1.     ПУ який знаходиться в кабінеті директора – Ч+ ___________ год.
2.     ПУ ,який знаходиться в укритті Ч+ ___________ год.
Відповідає за організацію роботи ПУ начальник штабу ЦО школи .
Оповіщення керівного складу ЦО школи проводиться згідно схеми оповіщення та зв’язку ( Додаток № ___ ):
·        В робочий час : - по телефону, особистим спілкуванням ,та передачею розпоряджень по радіо мережі школи ;
·        В неробочий час – по телефону і посильними .
Для оповіщення керівного і командно – начальницького складу ЦО установити слідуючи терміни :
·        В робочий час – Ч+ _______ год.
·        В неробочий час – Ч+ _____ год.
Відповідальним за оповіщення і збір керівного та командно – начальницького складу, а також інформаційного забезпечення постійного складу та учнів школи – начальник штабу ЦО школи .
Для посилення управління створена група управління ЦО школи з надзвичайних ситуацій в складі ___________ чол..:
·        ________________________________________________;
·        ________________________________________________;
·        ________________________________________________;

Взаємодія з управлінням з питань НС та ЦЗН міста здійснюється по системі міського зв’язку, або посильними .
Порядок подання доповідей та інформації в управління з питань НС та ЦЗН та управління освіти і науки міста здійснюється згідно табелю термінових доповідей , а при виникненні НС – негайно .





              Начальник штабу ЦО ЗОШ № _____  ________________________



Немає коментарів:

Дописати коментар