четвер, 5 лютого 2015 р.

Зміст та форма випускної творчої роботи

ІІ. 1. Зміст та форма випускної творчої роботи
Випускна творча робота – індивідуальне чи групове завдання науково-дослідного, творчого, проектно-конструкторського характеру. Є однією з форм виявлення теоретичних і практичних знань слухачів, вміння застосовувати їх при розв’язанні конкретних наукових, технічних, творчих, економічних, соціальних і виробничих завдань та містить елементи наукової новизни в даній галузі знань або напрямку практичної діяльності.
Для спеціалістів різних кваліфікацій рекомендовані відповідні форми випускних  творчих робіт (Див. розділ ІІІ):
v для спеціалістів та вчителів II категорії - конспекти або анотації опрацьованих літературних джерел, плани-конспекти занять з вивчення певної теми, реферат з проблеми; звіт з використанням різних джерел з певної теми;
v  для спеціалістів І та вищої категорії - індивідуальний чи колективний проект; реферат з проблеми; звіт з використанням різних джерел з певної теми; стаття на науково-методичну тематику.
v для спеціалістів вищої категорії зі званнями – підготовлені до друку методичні рекомендації; аналітичний опис досвіду роботи, власне творче дослідження; текст доповіді на конференцію чи статтю на науково-методичну тематику; список науково-методичних та навчальних публікацій автора.
Випускна творча робота виконується на підставі глибокого вивчення літератури зі спеціальності (підручників, навчальних посібників, монографій, періодичної літератури, журналів у тому числі на іноземній мові, нормативної, довідкової літератури тощо) і має задовольняти такі вимоги:
v її зміст має  відповідати обраній темі, розробленому плану, сучасному науковому рівню розроблення даної проблеми поставленим завданням;
v у ній мають бути чітко виражені: практична спрямованість; логічна послідовність викладання матеріалу; переконливість аргументації; стислість і точність формулювань, що виключає можливість неоднозначного тлумачення; конкретність викладання результатів роботи; наукова обґрунтованість висновків, рекомендацій і пропозицій, їх відповідність поставленим завданням.
Тема  випускної творчої  роботи вибирається слухачем з переліку, рекомендованого науково-методичним кабінетом, відділом чи кафедрою. Вона може бути рекомендована  навчальним закладом чи установою освіти, в якій працює слухач. Слухачам також надається право запропонувати свою тему випускної роботи з обґрунтуванням доцільності її розробки. У таких випадках перевага надається темам, які продовжують тематику виконаної індивідуально-творчої докурсової роботи, або які безпосередньо пов’язані з ППД,  професійною діяльністю слухача.
Виконання творчого завдання за обраною темою має бути узгоджене з керівником випускної творчої роботи.
Тематика випускних творчих робіт (зміни щодо тематики) погоджується проректором з навчально-методичної роботи.
ІІ. 2. Обсяг та структура випускної творчої роботи
Основні нормативні параметри форматування наукового документа.
Випускну творчу роботу друкують за допомогою комп'ютерної техніки на одній  стороні  аркуша  білого  паперу  формату  А 4 (210 х 297 мм) з книжною орієнтацією до 28-30 рядків на сторінці та 60-65 знаків у кожному рядку, причому кожна прогалина між словами рахується за один знак. За необхідністю можна використовувати також папір формату А3 (297 х 420 мм) для виконання таблиць та ілюстративного матеріалу. Закінчена робота повинна мати палітурку встановленого зразка.
Оформлення випускної роботи за допомогою комп’ютерної техніки виконується з використанням шрифтів текстового редактора Word 6/7 (або більш високої версії) з полуторним міжрядковим інтервалом і кеглем 14 пунктів. Широко використовується шрифт Times New Roman .
Кількість знаків у роботі визначає її обсяг. За одиницю обсягу авторського твору прийнято авторський аркуш, який дорівнює 40 тис. друкованих знаків разом з літерами, розділовими знаками, цифрами, а також прогалинами між словами. Якщо на сторінці 30 рядків, а в кожному рядку – біля 60 знаків, кількість знаків на сторінці 1800. Тоді один авторський аркуш складатимуть    40000 : 1800 @ 22 сторінки.
Усі сторінки випускної роботи нумерують від титульного аркуша до останньої сторінки. На титульному аркуші номер сторінки не ставлять, на наступних сторінках номер проставляють арабськими цифрами у правому верхньому куті сторінки без будь-яких додаткових знаків (тире, крапки).
Відстань між назвою розділу і наступним текстом повинна дорівнювати  3-4 інтервалам, тобто текст повинен починатися після одного пропущеного рядка. Така ж відстань витримується між кінцем тексту і заголовком підрозділу, заголовком розділу і підрозділу.
Міжрядковий інтервал у заголовку розділу або підрозділу повинен бути таким же, як і в тексті роботи.
Абзацний відступ повинен дорівнювати 8 – 12 мм.
Не дозволяється розміщувати назву підрозділу, пункту й підпункту в нижній частини сторінки, якщо після неї розміщено тільки один рядок тексту.
Кожну структурну частину роботи треба починати з нової сторінки. 
Обсяг випускної роботи.
Обсяг основного тексту випускної роботи залежно від освітньо-кваліфікаційного рівня (наведений у розділі ІІІ), але неменше 15-20 сторінок. До зазначеного обсягу не входять сторінки зі списком використаних джерел та додатків. Але всі сторінки цих структурних частин роботи підлягають наскрізній нумерації всієї роботи на загальних засадах.
Зі спеціальностей «Музичне мистецтво», «Образотворче мистецтво», «Трудове навчання», «Фізична культура», «Виховна робота», «Гурткова робота», де випускні роботи освітньо-кваліфікаційних рівнів  виконуються як творчі, наприклад, концерт, танок, малюнок, теоретична частина може бути представлена у вигляді пояснювальної записки обсягом 10-15 аркушів, у якій надаються характеристика жанру і техніки виконання, етапи роботи, ескізи, нариси, короткочасні замальовки з теми роботи, список використаних джерел.
Структура випускної творчої роботи.
Випускна робота повинна містити  такі структурні частини: 
v палітурку випускної творчої роботи встановленого зразка: 1 – титульну сторінку; 2 - відгук керівника роботи; направлення завідувача кафедри на рецензію; 3 - рецензію науковця; 4 – висновки випускної комісії щодо захисту роботи; 
v титульний лист відповідної  форми роботи; 
v  зміст; 
v перелік умовних позначень (за необхідністю); 
v текст творчої роботи: вступ, основну частину, висновки; 
v список використаних джерел; 
v додатки (за необхідністю); 
v графічну частину (за необхідністю), яка складається з плакатів (демонстраційних аркушів) формату А1, на яких представлені таблиці, графіки, діаграми та інші рисунки, що відображають зміст роботи і необхідні для викладу основних положень і результатів дипломного проекту. Кількість плакатів визначається керівником дипломного проекту (роботи) і може бути в межах 1 – 3.
ІІ.3  Вимоги до оформлення випускної творчої роботи
І.Палітурка  випускної творчої роботи встановленого зразка
          ВІННИЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ
ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ  ОСВІТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ
21100  м. Вінниця, вул.Грушевського,13, тел.67-08-85,
E-mail: bil@mail.vinnica.ua


ВИПУСКНА ТВОРЧА РОБОТА         
Виконана у формі

НА ТЕМУ:


слухача курсів підвищення кваліфікації


(прізвище, ім’я, по батькові)


(посада)


(повна назва закладу освіти)
За спеціальністю

Терміни та форма організації навчання:

                                           
Дата подачі роботи “___”_______________200  р                     (підпис слухача)

Науковий керівник:
Рецензент:




(прізвище, ім’я, по батькові)


(прізвище, ім’я, по батькові)


(наукове звання, посада)


(наукове звання, посада)


( назва закладу освіти)

(назва закладу освіти)


Вінниця
ВІДГУК НА ВИПУСКНУ ТВОРЧУ РОБОТУ
                                    Слухача

                                    Курсів підвищення кваліфікації

Тема:

Відповідність виконаної роботи темі та встановленим вимогам:



Правильність використання понять і термінологічного апарату:



Ефективність використання рекомендованої літератури:



Використання матеріалів власного педагогічного досвіду:



Ставлення слухача до процесу написання роботи :



Висновки


“__”____________ 200  р.                 
Науковий керівник:______________________________                     (підпис )                        (прізвище, ім’я, по батькові)

 НАПРАВЛЕННЯ НА РЕЦЕНЗІЮ













“__”____________ 200  р.                 
Завідувач кафедри:___________________________ (підпис )              (прізвище, ім’я, по батькові)
2
ВІННИЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ
ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ  ОСВІТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ
21100  м. Вінниця, вул.Грушевського,13, тел.67-08-85,
E-mail: bil@mail.vinnica.ua

Дата отримання  роботи “___”_______________20   р
РЕЦЕНЗІЯ  
НА ВИПУСКНУ ТВОРЧУ РОБОТУ
Слухача 
Курсів підвищення кваліфікації
Тема роботи


Обґрунтування актуальності і значимості обраної теми




Аналіз  стану її творчі розробки




Впровадження розробок (об’єкт, результати,  доцільність тощо)




 Характеристика науково-методичного рівня роботи (практична спрямованість, вірогідність результатів та м..) 




Загальна характеристика роботи (оформлення, відповідність вибраній формі)



Зауваження та рекомендації щодо вдосконалення роботи



Загальна оцінка
Рецензент:
(підпис рецензента)           (прізвище, м.’я, по батькові)

(наукове звання, посада)

(назва закладу освіти)
“__”____________ 200  р.                 
3
ВІННИЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ
ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ  ОСВІТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ
21100  м. Вінниця, вул.Грушевського,13, тел.67-08-85,
E-mail: bil@mail.vinnica.ua


ВИТЯГ З ПРОТОКОЛУ
засідання випускної комісії         
Протокол №   від
Слухали :

(прізвище, ім’я, по батькові)


(посада)


(повна назва закладу освіти)
слухача курсів підвищення кваліфікації
За спеціальністю

Терміни та форма організації навчання:

Ухвалили :
Захистив випускну творчу  роботу на тему:


Отримав оцінку :

Визначив головну тему (проблему) дослідження в  міжкурсовий період:



Голова випускної комісії
(прізвище, ім’я, по батькові)
Члени випускної комісії:


(прізвище, ім’я, по батькові)
4
ІІ.Титульний лист повинен виконуватися відповідно до наведеного зразка форми випускних творчих робіт: конспекти або анотація опрацьованих літературних; реферат; звіт з використанням різних джерел; проект; стаття; методичні рекомендації; опис досвіду роботи, власне творче дослідження тощо.
ІІІ. Зміст є другою сторінкою випускної роботи. Він містить найменування та номери початкових сторінок усіх розділів, підрозділів та пунктів (якщо вони мають заголовок), зокрема: переліку умовних позначень, вступу, розділів, висновків до розділів, загальних висновків, списку використаних джерел, додатків, як показано нижче на зразку.
Заголовок структурної частини "Зміст" друкують великими літерами симетрично до тексту. Крапку в кінці заголовка не ставлять.

З М І С Т

Перелік умовних позначень . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3
Вступ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
4
Розділ 1. Науково-теоретичні основи формування дизайнерського мислення учнів загальноосвітньої школи  

1.1. Естетико-педагогічні умови розвитку творчого мислення учнів . . . . . .
9
1.2.
14
Розділ 2. . . . .

2.1.; 2.2.; 2.3.

Розділ 3. . . .

3.1.; 3.2.; 3.3

Висновки . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
54
Список використаних джерел . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
60
Додатки

Додаток А. Зразковий тематичний план проведення занять з художнього конструювання у 1-му – 3-му класах . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . .
75
Додаток Б. Завдання на виконання   . . . . . . . . . . . . . .


89

Перелік умовних позначень, символів, одиниць, скорочень і термінів (за необхідністю) подається у вигляді окремого списку, який розміщують перед вступом. Перелік друкують двома колонками, в яких зліва за абеткою наводять, наприклад, скорочення, справа – їх детальну розшифровку.
Якщо в роботі спеціальні терміни, скорочення, символи, позначення тощо повторюються менше трьох разів, перелік не складають, а їх розшифровку наводять у тексті при  першому згадуванні.
ІV. Текст творчої роботи:· Вступ, · Основна частина, · Висновки оформляють відповідно до вибраної форми випускної творчої роботи. Заголовок кожної структурної частини друкують великими літерами симетрично до тексту. Крапку в кінці заголовка не ставлять.
ІV.1.Посилання в тексті роботи на джерела слід зазначати порядковим номером за переліком посилань, виділеним двома квадратними дужками, наприклад, "у роботах [1 – 7]  ... ".
При написанні випускної роботи автор повинен давати посилання на всі джерела, які наведені в "Списку використаних джерел". Такі посилання дають   змогу відшукати документи і перевірити достовірність відомостей про цитування документа, дають необхідну інформацію щодо нього, допомагають з'ясувати його зміст, мову тексту, обсяг. Посилатися слід на останні видання публікацій. На більш ранні видання можна посилатися лише в тих випадках,  коли в них наявний матеріал, який не включено до останнього видання.
Якщо використовують відомості з джерел з великою кількістю сторінок, тоді в посиланні необхідно точно вказати номери сторінок, ілюстрацій, таблиць, формул з джерела, на яке дано посилання в роботі, наприклад, посилання на джерело 73, сторінку 35: [73, с.35]; для джерел англійською мовою – [73, р.35], де р – "page" – сторінка англійською мовою.
ІV.2. Оформлення  цитат за загальними  правилами
1. При цитуванні необхідно дотримувати наступних загальних правил. Текст цитати подається в лапках й приводиться в тій граматичній формі, у якій він даний у джерелі, зі збереженням особливостей авторського написання. 
2. Цитування повинне бути повним, без довільного скорочення  фрагмента й без перекручування змісту. Пропуск слів, пропозицій, абзаців при цитуванні допускається, якщо не тягне перекручування змісту всього фрагмента, і позначається трьома крапками, що ставиться на місці пропуску.
3. Кожна цитата повинна супроводжуватися посиланням на джерело, бібліографічний опис якого приводиться відповідно до вимог бібліографічних стандартів. 
4. Якщо ви, приводячи цитату, виділяєте в ній якісь слова, то після такого виділення в скобах варто вказати: (курсив мною. - Е.Г.), (підкреслено мною. - B.JI.), (розрядка наша. - Ю.Э.).
Ваші ініціали ставляться й після інших пояснень, уведених у текст цитати.
5. Цитування повинне відповідати мовним правилам оформлення цитат.
ІV.3. Ілюстрації (фотографії, креслення, схеми, графіки, карти тощо) необхідно подавати в роботі безпосередньо після тексту, де вони згадані  вперше, або на наступній сторінці. На всі ілюстрації мають бути посилання в тексті роботи. 
Ілюстрації і таблиці, які розміщені на окремих сторінках роботи, включають  до  загальної нумерації сторінок. Таблицю, ілюстрацію, розміри яких більше формату А4, враховують як одну сторінку і розміщують у відповідних  місцях  після згадування в тексті або у додатках.
Якість ілюстрацій повинна забезпечувати їх чітке  відтворення (електрографічне копіювання, мікрофільмування). Ілюстрації виконують чорнилом,  тушшю або пастою чорного  кольору  на  білому непрозорому папері. В роботі слід застосовувати лише штрихові ілюстрації і оригінали фотознімків. Фотознімки розміром, меншим за формат А4, наклеюють на стандартні аркуші білого паперу формату А4.
ІV.4. Таблиці
Таблицю розміщують після першого згадування про неї в тексті або на наступній сторінці, а при необхідності – у додатку таким чином,  щоб її можна було читати без повороту  переплетеного блоку роботи або з поворотом за годинниковою стрілкою. На всі таблиці мають бути посилання в тексті роботи. 
Слід дотримуватися вимог зазначених вище стандартів, як наведено нижче. Слово "Таблиця" вказують ліворуч над таблицею, потім йде її номер і через  дефіс з першої великої літери – тематичний заголовок таблиці без крапки у кінці. Скорочення тематичного заголовку таблиці не допускається. 
Таблиці нумерують послідовно в межах розділу, а ті, що розміщені в додатках, нумерують у межах кожного додатка. Номер таблиці без знака "№" повинен складатися з номера розділу або додатка і порядкового номера таблиці, між якими ставиться крапка, наприклад: "Таблиця 1.2 – Основні параметри технологічного процесу" (друга таблиця першого розділу). Якщо в роботі одна таблиця,  її нумерують  за  загальними правилами, наприклад "Таблиця 2.1". 
Посилання на таблицю розміщують у вигляді виразу у круглих дужках:  (таблиця 2.1) або зворот типу:  "... як  це видно з таблиці 2.1",  або "... як це показано у таблиці 2.1".
Якщо таблиця не вміщується на одній сторінці, її можна продовжити на наступній. При переносі частини таблиці на інший аркуш (сторінку) слово "Таблиця __", номер і тематичний заголовок її вказують один раз над першою частиною таблиці, над іншими частинами пишуть тільки слова "Продовження  таблиці  __" і вказують номер таблиці, наприклад: "Продовження таблиці 1.2". 
ІV.5. Формули в роботі (якщо їх більше одної) нумерують у межах розділу. Номер  формули складається з номера розділу і порядкового номера формули в розділі, між якими ставлять крапку. Номери формул пишуть біля  правого  берега аркуша на рівні відповідної формули в круглих дужках, наприклад: (3.1) (перша формула третього розділу). Формули, які розміщені в додатках, нумерують у межах кожного додатка, наприклад: формула (А.1) - перша формула додатка А. Якщо у тексті тільки одна формула чи рівняння, їх нумерують за загальними вимогами, як наведено вище. Нумерувати слід лише ті формули, на які є посилання у наступному  тексті. Інші - нумерувати не рекомендується. 
V. Список використаних джерел
Цю структурну частину роботи починають з нової сторінки. Заголовок  "СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ" друкують (без лапок) великими літерами симетрично до тексту. Крапку в кінці заголовка не ставлять. 
До обсягу випускної роботи ця структурна частина не входить. 
Список використаних джерел можна розміщувати одним із таких способів: у порядку появи посилань у тексті (ДСТУ 3008-95 і ВАК України віддають перевагу цьому способу як найбільш зручному для користування), в алфавітному порядку прізвищ перших авторів або заголовків, у хронологічному порядку.
До переліку включаються (як правило) ті джерела, на які були зроблені посилання в роботі, або ті джерела, які  висвітлюють дану тему і знайомі авторові роботи.
Кількість наведених бібліографічних джерел у переліку повинна бути в межах 30. 
Приклади оформлення бібліографічного опису
літературних джерел,  використаної літератури

Характеристика
джерела
Приклади оформлення джерела

Монографії (1–3 авт.)


-         “-


(4 авт.)





Багатотомні
видання



Збірки наукових праць

Словники





Стаття у журналі



Енциклопедія


Інтернет-ресурси

Жерносек І.П. Науково-методична робота в навчальних закладах системи загальної середньої освіти: Монографія. – К.,2000. – 124 с.

Мороз О.Г., Сластьонін В.О. Підготовка майбутнього вчителя: Навч. посібник. –К., 1997. – 168 с.

Методика діагностики відхилень у розумовому розвитку молодших школярів та старших дошкільників /Н.М.Стадненко, Г.Д.Ілляшенко, Л.В.Борщевська, А.Г.Обухівська. – Кам’янець-Подільський.: Абетка, 1998 – 144 с.

Сухомлинський В.О.Вибрані твори: В 5 т. – К.:
Рад. Шк., 1976. – Т.1. Проблеми виховання все-бічно розвиненої особистості. Духовний світ школяра. Методика виховання колективу. – 653 с.

Проблеми освіти: Наук.-метод. зб. –К.: ІЗМН, 1998. – 232 с.

Головащук С.І. Правописний словник. – К.: А.С.К., 1999. – 607 с.
Навчальний правописний словник української мови /За ред. Д.Х. Баранника, Д.І.Руденка. –Харків: Ока, 1997. –416 с.

Малашенко В.Д. Коли школа та сім’я діють разом у розвитку творчого потенціалу гімназистів // Педагогіка толерантності. –2000. - № I. – с. 25-27.

Енциклопедія українознавства. –К.: Молоде життя, 1996. – Т.4. – 1999 с.

Центральний інститут післядипломної педагогічної освіти АПН України: www.cippe.edu-ua.net


VІ. Додатки
За необхідністю  до  додатків  доцільно  включати: · допоміжний матеріал, що потрібний для повноти сприйняття роботи; · проміжні математичні доведення, формули і розрахунки; · таблиці допоміжних цифрових даних; · протоколи та  акти випробувань, упровадження, розрахунки економічного ефекту; · інструкції і методики; · ілюстрації допоміжного характеру.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар