середу, 1 квітня 2015 р.

2 рівень. Білет №3. Первір знання з педагогіки

ІІ рівень складності
Білет № 3

 

Максимальний бал за кожне окреме завдання –1

(правильні, на Вашу думку, відповіді позначте знаком «+», або запишіть)

1

2

3

4

5

6

1. Які три групи відповідають вимогам до уроку?
1.     Психічні.
2.     Організаційні.
3.     Стилістичні.
4.     Психологічні.
5.     Етнічні.
6.     Санітарно-гігієнічні.
1

2

3

4

5

6

7

8


2. Які чотири розділи включає загальна педагогіка?
1.         Загальні основи педагогіки.
2.         Дошкільна педагогіка.
3.         Вікова педагогіка.
4.         Теорія освіти та навчання.
5.         Соціальна педагогіка.
6.         Народна педагогіка.
7.         Теорія виховання.
8.         Школознавство.

3. Допишіть важливі види виховання школярів.
1. Громадянське виховання.                             2.  Економічне виховання.
3. _____________________ виховання.          4.  Екологічне виховання.
5. _____________________ виховання.          6.  Трудове виховання.
7. _____________________ виховання.          8.  Правове виховання.
9. _____________________ виховання.          10. Статеве виховання.
4. Від яких двох умов залежить розвиток індивідуальних здібностей і талантів особистості?
1

2

3

4

5

1.     Від кількості прочитаних книг та пізнавального інтересу
2.     Від обсягу знань, умінь і навичок.
3.     Від різноманітності стосунків з ровесниками.
4.     Від рівня бажання вчителя, його педагогічної майстерності.
1

2

3

4

5

6

7

8

5.     Від природних задатків.
5. Виберіть три положення, які називають функції навчання.
1.           Оздоровча.
2.           Розвиваюча.
3.           Формуюча.
4.           Регулятивна.
5.           Мотивуюча.
6.           Освітня.
7.           Діагностична.
8.           Виховна.
6. Встановіть найбільш доцільну відповідність: вкажіть по три педагогічні поняття до основних категорій педагогіки:
  До  А. Виховання:  ______________________________________________ .
  До  Б. Навчання:  _______________________________________________ .
            1. колектив;                          3. світогляд;                       5. викладання;
            2. знання;                              4. учіння;                            6. поведінка.

1

2

3

4

5

6

7. Які три принципи навчання є спільними для дидактичних поглядів Я.А. Коменського, А. Дістервега, К.Д. Ушинського?
1.     Наочності  навчання.
2.     Розвиваючого  навчання.
3.     Послідовності  навчання.
4.     Диференційованого  навчання.
5.     Ґрунтовність  навчання.
6.     Інноваційності  навчання.

8. Які чотири номери відповідають методам навчання?
6

7

8

9

10

1

2

3

4

5

1.     Розповідь.                         6.  Природа.
2.     Підручник.                       7.  Лабораторне заняття.
3.     Ілюстрування.                  8.  Евристична бесіда.
4.     Довідник.                          9.  ТЗН.
5.     Спостереження.               10. Групове навчання.

1

2

3

4

5

6

7

9. Які чотири номери відповідають прийомам навчання?
1.     Аналогії.
2.     Колективна взаємодія при виконанні завдань.
3.     Лекція.
4.     Створення ситуацій успіху.
5.     Практична робота.
6.     Способи естетико - емоційного переживання.
7.     Пояснення.

10. Які три методи за джерелом набуття знань є практичними?
1

2

3

4

5

6

7

8

1.     Вправа.                                     5. Репродуктивний.
2.     Проблемна ситуація.               6. Демонстрація.
3.     Метод аналогій.                       7. Практична робота.
4.     Лабораторна робота.               8. Пошуковий.

11. Яких два положення визначають поняття «урок»?
1

2

1.           Форма організації навчання, яка забезпечує поєднання індивідуальної та групової навчальної роботи учнів.
3

4

5

2.           Багатоваріантна, цілісна, логічно завершена частина навчально-виховного процесу.
3.           Компонент класно-урочної системи навчання.
4.           Обмежений у часі організаційний елемент навчального процесу, який проходить за розкладом, під керівництвом учителя, з постійним складом учнів.
5.           Основна форма організації у сучасній середній загальноосвітній школі.
12. Виберіть три номери, які вказують від чого залежить структура уроку?
1

2

3

4

5

6

7

8

1.     Розкладу.                                          5. Методів і прийомів.
2.     Посібника.                                        6. Змісту навчання.
3.     Мети.                                                 7. Засобів навчання.
4.     Досвіду, майстерності вчителя.      8. Статуту школи.

13. Які чотири принципи є вимогами до контролю знань?
5

6

7

8

1

2

3

4

1.     Науковість викладу.                       5. Єдність вимог.
2.     Індивідуальний  характер.             6. Наочність.
3.     Послідовність учіння.                    7. Об’єктивність.
4.     Всебічність.                                     8. Оптимізація.

14. Які три з наведених форм позакласної та позашкільної роботи є індивідуальними?
1.     Літературний гурток.                      4.  Підготовка зразків художнього слова.
2.     Робота в „Кімнаті творчості“.        5.  Клуб веселих і винахідливих.
3.     Шкільна відеостудія.                       6.  Авторська виставка художніх робіт.
         Відповідь:  ___________ ,  ___________ ,  ____________ .
1

2

3

4

5

6

7

8

9


15. Які чотири методи і прийоми виховання є найдоцільнішими для розвитку учнівського колективу на ІІІ стадії?
1.     Колективні доручення і взаємодоручення.
2.     Постановка близької перспективи.
3.     Визначення та реалізація вимог учителя.
4.     Громадська думка.
5.     Програма самовиховання.
6.     Особистий приклад вчителя.
7.     Ігрові програми та виховуючи ситуації.
8.     Самооцінка і самоконтроль.
9.     Вплив активу.

16. Виберіть і допишіть методи організації діяльності і поведінки:
1.     Вправи.                                                 4.  Створення ігрових ситуацій.
2.     Доручення.                                           5.  ___________________________.
3.     Створення виховуючих ситуацій.      6.  ___________________________.

Довідка: приклад, вимога, переконування, привчання, покарання, «вибух».
1

2

3

4


17. Які чотири способи виховного впливу є непрямими за формою?
1.     Наказ.                                       5. Натяк.
2.     Порада.                                    6. Розпорядження.
3.     Прохання.                                7. Іронія.
5

6

7

4.     Вказівка.



18. Допишіть, які завдання морального виховання школярів:
1. Формування моральної  ____________________________ .
2. Формування моральних  ____________________________ .
3. Формування моральних _____________________ і _____________________ поведінки.
1

2

3

4

5

6


19. Які три засоби виховного впливу батьків можуть дати позитивні результати у подоланні недисциплінованості дітей?
1.     Посилення уваги, контролю, за поведінкою дітей.
2.     Застосування матеріальних стимулів.
3.     Сприяння спілкуванню дітей з широким колом інших дітей.
4.     Застосування фізичних покарань.
5.     Застосування моральних заохочень.
6.     Організація вільного часу дітей з метою розвитку їхніх творчих здібностей та ін.

20. Які етапи профорієнтаційної роботи у школі не перераховані?
1.         Професійна ___________________________________________ .
2.         Професійна діагностика.
3.         Професійна ___________________________________________ .
4.         Професійний відбір.                             
5.         Професійна адаптація.                         

Довідка: досвід, інформація, бесіда, консультація, порада.

21. Які два положення визначають поняття «фізичне виховання школярів»?
1.     Нагромадження знань та їх усвідомлення, раціональний режим праці, відпочинку харчування.
1

2

3

4

2.     Складова частина загального виховання, спрямована на зміцнення здоров’я та загартування організму.
3.     Формування життєво важливих рухових навичок і умінь, підтримання доброго стану здоров’я.
4.     Гармонійний розвиток форм, функцій і фізичних можливостей людини, рухових навичок та вмінь.

22. У яких двох уміннях виявляються перцептивні здібності вчителя?
1

2

3

4

5

1.     Психологічна спостережливість, яка пов’язана з тонким розумінням особистості учня, його тимчасових станів.
2.     Знаходити правильний підхід до учнів, налагоджувати стосунки, дотримуватись такту.
3.     Організовувати учнівський колектив, згуртовувати його, спонукати до досягнення мети.
4. Здатність проникати у внутрішній світ вихованців.
5.     Безпосередньо емоційно впливати на учнів, колектив, завойовувати авторитет.

1

2

3

4

5

6

7

23. Вкажіть три напрямки, які входять у зміст роботи класовода по формуванню учнівського колективу:
1.         Встановлення зв’язків учнів з громадськістю, шефами.
2.         Розвиток самоврядування.
3.         Індивідуальна робота з сильними учнями.
4.         Організація суспільно значущої діяльності.
5.         Налагодження стосунків між членами колективу, використання виховуючих ситуацій.
6.         Робота з адміністрацією школи.
7.         Використання далеких перспектив.

24. До яких педагогічних понять належать наведені визначення?
А. Трудове виховання. Б. Трудове навчання. В. Продуктивна праця. Г. Суспільно корисна праця. Д. Професійна орієнтація.

1

2

3

1.     Обов’язковий навчальний предмет і зміст освіти у загальноосвітній школі.
2.     Складова частина виховання школярів, робота, яка здійснюється у різних видах роботи з дітьми.
3.     Обґрунтована система допомоги учням у виборі професії відповідно до здібностей, нахилів та ринку праці.

25. Виберіть три поняття, які не є напрямами виховання
1.     Формування національної свідомості.
2.     Економічне виховання.
3.     Громадянське виховання.
4.     Суспільне виховання.
5.     Трудове виховання.
6.     Виховання духовної культури.
        
Відповідь: ________ ,  ________ ,  ________ .

















Немає коментарів:

Дописати коментар