середу, 1 квітня 2015 р.

2 рівень. Перевір свої знання з педагогіки дитячих колективів

ІІ рівень складності
Білет № 1

 

Максимальний бал за кожне окреме завдання –1

(правильні, на Вашу думку, відповіді позначте знаком «+», або запишіть)

1. Вибрати у переліку чотири принципи системи освіти.
1.     Зв’язку освіти з національною історією, культурою, традиціями.
2.     Науковості.
1

2

3

4

5

6

7

8

3.             Незалежності освіти від політичних партій, громадських, релігійних організацій.
4.     Врахування вікових особливостей учнів.
5.     Гуманізму, демократизму.
6.     Наочного характеру.
7.     Безперервності, багатоваріантності та різноманітності.
8.     Виховуючого характеру.

2. Напишіть прізвища учителів - новаторів, які є авторами названих творів:
1.     „Серце віддаю дітям“.                         1.   _____________________________.
2.     „Добрий день, діти!“.                          2.   _____________________________.
3.     „Педагогічна поема“.                          3.   _____________________________.
4.     „Коли вчитися легко“.                        4.   _____________________________.

            Довідка: 1) А.С. Макаренко, 2) В.О. Сухомлинський, 3) С.М. Лисенкова, 4) Є.М. Ільїн, 5) Ш.О. Амонашвілі, 6) І.П. Волков.

3. У яких двох групах вказані ланки системи освіти в Україні?
1

2

3

4

5

1.           Професійно-технічна освіта, вища освіта, післядипломна освіта, аспірантура, докторантура, самоосвіта.
2.           Дошкільна освіта, загальна середня освіта, професійно–технічна освіта, вища освіта.
3.           Початкова освіта, основна середня освіта, повна середня освіта.
4.           Дошкільна освіта, загальна середня освіта, позашкільна освіта.
5.           Дошкільне виховання, національне виховання, загальна середня освіта, професійно – технічна освіта, вища освіта, післядипломна освіта, самоосвіта.
1

2

3

4

5

6

7

8


4. Виберіть основні чотири ланки (види) виховання учнів у сучасній школі.
1.     Формування національної свідомості.
2.         Розумове виховання.
3.         Екологічне виховання
4.     Моральне виховання.
5.     Правове виховання.
6.     Фізичне виховання.
7.     Виховання духовної культури.
8.     Естетичне виховання.


1

2

3

4

5. Які дві основні функції загальної дидактики?
1.     Теоретико – пізнавальна (діагностична, прогностична).
2.     Комунікативна (взаємодія, спілкування).
3.     Стимулююча (імпульс, спонукання).
4.     Практична (нормативна, інструментальна).

6. Який підхід до навчання використовується для забезпечення:
А.  Цілісної картини світу?
Б.  Розподілу, розгрупування понять, об’єктів? (впишіть букви):

          1
        2

диференціація
              інтеграція






7. Допишіть пропущені педагогічні поняття до визначення:
1

2

3

4

5

6

         Процес навчання – це цілеспрямована взаємодія вчителя і учнів, у перебігу якої вирішуються завдання ______________________________, _________________________, _________________________ учнів.
            Довідка: назвіть функції навчання.

8. Які основні два види педагогічної діяльності?
1.     Проведення уроків.                      4.   Навчальна робота.
2.     Виховна робота.                           5.   Формування колективу.
3.     Робота з батьками.                       6.   Оцінювання знань учнів.

1

2

3

4

5

6

7

9. Вкажіть три методи навчання, які визначені за характером пізнавальної діяльності.
1.         Пояснювально - ілюстративний.
2.         Репродуктивний.
3.         Практична робота.
4.         Частково-пошуковий.
5.         Робота з книгою.
6.         Демонстраційний.
7.         Дидактична гра.

10. Розподіліть по групах методи, прийоми, засоби навчання (запишіть по три номери до відповідних понять).
    А.    МЕТОДИ      НАВЧАННЯ: ___________________________________________.
     Б.    ПРИЙОМИ  НАВЧАННЯ: ___________________________________________.
     В.    ЗАСОБИ      НАВЧАННЯ: ___________________________________________.
1.  Пояснення.
2.  ТЗН.
3.  Зіставлення наукових і народних знань.
4.  Лабораторна робота.
5.  Створення ситуацій естетико – емоційного переживання.
6.  Спостереження.                             8.  Активізація дій учнів.
7.  Підручники.                                   9.  Комп’ютерна техніка.
11. Вкажіть три вимоги, які характеризують класно–урочну систему навчання.
1.     Постійний склад учнів.
1

2

3

4

5

6

7

2.     Вибір учнями навчальних предметів.
3.     Приблизно однаковий вік.
4.     Вибір учнями складу вчителів.
5.     Єдина навчальна програма.
6.     Різнорівневий зміст навчання.
7.     Тривалість уроку визначена його завданнями.
5

6

7

8

1

2

3

4


12. Які три поняття належать до форм контролю навчальних досягнень?
1.     Урок.                                5.  Конкурс.
2.     Тест.                                 6.  Бесіда.
3.     Екскурсія.                        7.  Залік.
4.     Екзамен.                           8.  Факультатив.

13. Який з основних типів уроку за метою навчання (типологія В.О. Онищука) відсутній у запропонованому переліку?
1.     Засвоєння нових знань.
2.     Узагальнення і систематизації знань.
3.     Комплексного застосування знань.
4.     Перевірки, оцінки і корекції знань, умінь, навичок.
5.     Комбінований урок.
Відповідь: Відсутній урок _____________________________________.
Довідка: 1) урок -лекція, 2) урок-бесіда, 3) формування умінь і навичок, 4) формування творчих здібностей.

14. Які три поняття з наведених є психологічними прийомами самовиховання?
1

2

3

4

5

6

1.                 Самосхвалення.
2.                 Самоконтроль.
3.                 Самозаохочення.
4.                 Самозобов’язання.
5.                 Самоаналіз.
6.                 Самонавіювання.

1

2

3

4

5

6

7

8

15. Які три методи (прийоми) виховання є найдоцільнішими для розвитку учнівського колективу на ІІ стадії його розвитку?
1.         Визначення мети вчителем.
2.         Колективні доручення.
3.         Програма самовиховання.
4.         Особистий приклад вчителя.
5.         Вимога активу.
6.         Самооцінка і самоконтроль.
7.         Виховуючі ситуації.
8.         Роз’яснення початкових вимог.

16. Вкажіть дві позиції, які не належать до галузей народної педагогіки.
1

2

3

4

5

6

1.     Соціальна педагогіка.
2.     Педагогічна деонтологія.
3.     Дитинознавство.
4.     Педагогіка народного календаря.
5.     Порівняльна педагогіка.
6.     Народна дидактика.
1

2

3

4

5


17. Які два визначення педагогіки є правильними?
1.     Наука, яка вивчає закони та закономірності розвитку особистості, визначає його шляхи.
2.     Сукупність теоретичних і прикладних наук, що вивчають процеси виховання, навчання і розвитку особистості.
3.     Наука про дитину.
4.     Наука про виховання людини.
5.     Наука про виховання як спеціально організовану діяльність.
18. Напишіть, які вищі навчальні заклади відповідають?
А.  Першому рівню акредитації: _______________________________________
___________________________________________________________________
Б.  Другому рівню акредитації:   _______________________________________
1.             Технікум.                         4.   Консерваторія.
2.             Інститут.                          5.   Коледж.
3.             Училище.                         6.   Університет.

1

2

3

4

5

6

7

19. Вкажіть чотири методи науково-педагогічного дослідження?
1.     Анкетування.
2.     Евристична бесіда.
3.     Педагогічний аналіз уроку.
4.     Тестування.
5.     Педагогічний експеримент.
6.     Аналіз виховуючих ситуацій з учнями.
7.     Вивчення продуктів дитячої діяльності.

20. До яких педагогічних понять належать наведені визначення (до кожного номера доберіть відповідного літеру)?
1

2

3

1.           Один із видів діяльності, спрямований на задоволення суспільно значущих потреб, допомогу іншим і всебічний розвиток учня.
2.           Один із видів суспільно корисної праці, спрямований на створення матеріальних цінностей (предметів).
3.           Обов’язковий навчальний предмет у початковій школі, завдання якого реалізуються відповідно навчальній програмі.
А. Трудове виховання.
Б. Трудове навчання.
В. Продуктивна праця.
Г. Суспільно корисна праця.
Д. Професійна орієнтація.
21. Вкажіть чотири джерела естетичного виховання школярів?
1

2

3

4

5

6

7

8

1.     Навчання.                           5.  Фізкультура і спорт.
2.     Мистецтво.                         6.  Праця.
3.     Естетична оцінка.              7.  Пізнання.
4.     Природа.                             8.  Урок музики.

22. Вкажіть три функції, які виконує класний керівник?
1

2

3

4

5

6

1.     Виховна.                                   4.  Організаційна.
2.     Комунікативна.                        5.  Координуюча.
3.     Зв’язку з сім’єю.                      6.  Навчальна.

23. Вкажіть послідовність своїх дій при плануванні виховного заходу.
1.               Призначення відповідальних.
2.               Визначення конкретних доручень і видів діяльності.
3.               Визначення форм проведення заходу.
4.               Вивчення колективу та учнів.
5.               Визначення мети проведення заходу.
6.               Визначення змісту проведення заходу.
         Відповідь:  _______ , _______ , _______ , _______ , _______ , _______ .

24. В таблиці „Індивідуальні і групові форми роботи з батьками“ виберіть по дві відповідні форми співпраці сім’ї і школи.

А. ІНДИВІДУАЛЬНІ                        _________  ,  ________ .
Б. ГРУПОВІ                                  _________  ,  ________ .

1.         Діяльність батьківського комітету.
2.         Відвідання сім’ї учня.
3.         Батьківські конференції.
4.         Повідомлення про учня шляхом листування.
5.         Засідання батьківської ради.
6.         Класні батьківські збори.

25. Які два положення визначають доцільність складання розкладу занять для класу-комплекту, в який входять учні першого класу?
1.           Доцільно, якщо перші 1-2 уроки вчитель працює з першим класом, а учні інших класів комплекту заняття починають з третього уроку.
1

2

3

4

5

2.           Одночасно починати уроки в кожному класі, поєднуючи різні уроки.
3.           Доцільно працювати за системою скорочених уроків і зміщеним розкладом занять.
4.           Уроки читання доцільно поєднувати з уроками мови, математики – з уроками математики.
5.           Доцільно поєднувати предмети з більшими і меншими можливостями для організації самостійної роботи.



Немає коментарів:

Дописати коментар