середу, 1 квітня 2015 р.

2 рівень. Білет № 5. Перевір знання з педогігки

ІІ рівень складності
Білет № 5

 

Максимальний бал за кожне окреме завдання –1

(правильні, на Вашу думку, відповіді позначте знаком «+», або запишіть)

1. Допишіть основні категорії (поняття) дидактики:
1.     Освіта.                                        4.__________________ _________________.
2.     ________________________.  5.__________________ _________________.
3.     Принципи навчання.                6. Форми   організації   навчання.

1

2

3

4

5

6

7

8

2. Які чотири положення не є принципами системи освіти?
1.     Доступність навчання.
2.             Незалежність освіти від політичних партій, громадських, релігійних організацій.
3.     Свідомість і активність учнів.
4.     Науковість, світський  характер.
5.     Наочний характер.
6.     Гнучкість і прогностичність.
7.     Диференціація навчання.
8.             Зв’язку освіти з національною історією, культурою, традиціями.

1

2

3

4

5

3. Які дві групи вказують заклади, що належать до вищої освіти?
1.     Гімназія, ліцей, колегіум.
2.     Училище, технікум, коледж, інститут.
3.     Технікум, колегіум, університет.
4.     ПТУ, технікум, палаци, будинки.
5.     Консерваторія, академія, університет.

4. Які три номери вказують особливості, що передаються дітям від батьків?
1

2

3

4

5

6

7

1.     Колір очей, колір шкіри, група крові, резус – фактор.
2.     Риси характеру.
3.     Способи мислення, особливості інтелектуальної діяльності.
4.     Тип нервової системи, темперамент.
5.     Воля, наполегливість, цілеспрямованість.
6.     Моральні якості.
7.     Спеціальні задатки (здатності).

5. Впишіть імена педагогів яким належать наведені характеристики змісту всебічного розвитку особистості?
1.     Розумове, моральне, фізичне виховання має здійснюватись в поєднанні з працею.
       1) ______________________________.
2.     Необхідним є правильне поєднання фізичного, розумового, морального, естетичного виховання юнака.                    2) ______________________________.
3.     Спрямування самодіяльного пізнання до істини, самодіяльного почуття до краси, самодіяльної сили волі до добра.                3) ______________________________.
         Для довідок: А) Аристотель, Б) Т. Мор, В) А. Дістервег.
1

2

3

4

5

6

7

6. Вкажіть чотири компоненти педагогічної майстерності вчителя?
1.             Система психолого-педагогічних знань.
2.             Педагогічні цінності.
3.             Гуманістична спрямованість.
4.             Творчі способи педагогічної діяльності.
5.             Педагогічні здібності.
6.             Методи навчання і виховання.
7.             Педагогічна техніка.
7. Які три особливості властиві педоцентричній дидактичній системі?
1

2

3

4

5

1.           Навчання зводиться до передачі готових знань учням.
2.           В навчанні визначальною є діяльність учня – процес учіння.
3.           Зосередження уваги на психологічних закономірностях розвитку дитини у навчанні.
4.           Навчання розуміють як взаємопов’язану діяльність викладання – учіння, за якої активність учителя є визначальною.
5.           Структура процесу навчання близька до наукового пошуку: виявлення проблеми – її вирішення.
1

2

3

4

5

6

7


8. Які чотири судження є принципами навчання?
1.         Наочності навчання.
2.         Систематичність і послідовність навчання.
3.         Чим вища активність учнів, тим ефективніше навчання.
4.         Свідомість та активності учня в процесі навчання.
5.         Чим змістовніше спілкування між учителем, учнем тим ефективніше здійснюється процес навчання.
6.         Науковості навчального процесу.
7.         Залежності навчання від рівня розвитку учня.
9. Напишіть кому з педагогів–новаторів належать знахідки?
1.     Творчі книжки учнів; робота школярів у творчих кімнатах; стимулювання винахідництва, художньої праці і творчості учнів.
                         1. ___________________________________________________ .
2.     Творчі прийоми; співробітництво; виховання на власному прикладі; питання -„помилки“, питання - „експерименти“, парадокси, моральні питання – проблеми; спілкування з учнями через художній твір , слово.
                      2. ___________________________________________________ .
Довідка: А) С.М. Лисенкова, Б) В.Ф. Шаталов, В) І.П. Волков, Г) Є.М. Ільїн.

1

2

3

4

5

6

7

10. Які чотири чинники враховуються при виборі методів навчання?
1.     Мета і завдання уроку.
2.     Стать дитини
3.     Особливості навчального предмета.
4.     Особливості та можливості учнів.
5.     Результати навчання в школі.
6.     Потреби і запити сім’ї.
7.     Матеріально – технічна база.
1

2

3

4

5

6

7

8

11. Які чотири вимоги до сучасного уроку належать до дидактичних?
1.     Постановка виховної мети.
2.     Чітке визначення освітньої мети уроку.
3.     Урахування індивідуальних особливостей учнів.
4.     Складання плану уроку.
5.     Вибір методів, прийомів та засобів навчання.
6.     Формування наукового світогляду.
7.     Забезпечення міжпредметних зв’язків.
8.     Формування загальної культури поведінки.
12. Вкажіть, які чотири види уроків у сучасній школі є нетрадиційними?
1

2

3

4

5

6

7

1.     Уроки-твори.
2.     Уроки засвоєння нових знань.
3.     Уроки формування умінь і навичок.
4.     Уроки-винаходи.
5.     Уроки – прес – конференції.
6.     Комбіновані уроки.
7.     Уроки-подорожі.
1

2

3

4

5

6

7

8

13. Які три поняття є видами контролю?
1.         Поточний.                                     5.  Попередній.
2.         Практичний.                                 6.  Письмовий.
3.         Підсумковий.                                7.  Екзамен.
4.         Програмований.                           8.  Груповий.
14. Вкажіть чотири характерні ознаки виховання як педагогічного процесу.
1

2

3

4

5

6

7

1.     Науковість.
2.     Складність визначення результатів.
3.     Спрямування на розвиток здібностей учня.
4.     Тривалість.
5.     Багатофакторність.
6.     Єдність зусиль сім’ї та школи.  7. Комплексність виховання.
15. Допишіть форми позакласної виховної роботи:
1.     Масові.                           3. ____________________________________
2.     Групові.                         4. _____________________________________ .
1

2

3

4

5

6

16. Які три етапи характерні структурі процесу виховання школярів?
1.     Ознайомлення з загальними нормами, правилами поведінки.
2.     Свідомості та активності діяльності учнів.
3.     Формування ставлень вихованців.
4.     Педагогічної доцільності виховних впливів.
5.     Формування поглядів і переконань.
6.     Формування всебічно гармонійно розвиненої особистості.
17. Вкажіть чотири методи формування свідомості вихованця.
1

2

3

4

5

6

1.     Привчання.                  4. Приклад.
2.     Розповідь.                    5. Змагання.
3.     Бесіда.                          6. Диспут.
4

5

6

18. У яких трьох педагогів ідея поєднання навчання з продуктивною працею реалізувалася у практичній діяльності?
1

2

3

1.     Д. Локк.                             4.   К.Д. Ушинський.
2.     Ж.-Ж. Руссо.                     5.   Г. Кершенштейнер.
3.     Й.Г. Песталоцці.               6.   А.С. Макаренко.
19. Які чотири покарання є непедагогічними?
1

2

3

4

5

6

7

8

1.           Видалення з класу.
2.           Зауваження.
3.           Виклик учня на засідання педагогічної ради.
4.           Тілесні покарання.
5.           Запис у щоденнику.
6.           Обмеження прав дитини.
7.           Дзвінок батькам додому.      8.   Залишити на другий рік.
20. Допишіть потрібні особливості до визначення ланки виховання:
«Естетичне виховання - _________________________________, організований і контрольований процес ___________________________ естетичного ставлення людини до дійсності за законами _____________________».
1

2

3

4

5

6

7

8

21. Які чотири поняття є засобами виховання?
1.     Змагання.                                  5. Спілкування.
2.     Іграшка.                                    6. Заохочення.
3.     Книга.                                       7. Природа.
4.     Вправа.                                     8. Привчання.
22. Впишіть вид досвіду, якому відповідає наведена характеристика:
Досвід, якому характерні нові ідеї, нові методи та прийоми в організації і проведенні навчально-виховного процесу. Це _______________________________
    Довідка:  А) Позитивний.  Б) Раціоналізаторський.  В) Новаторський.
23. Які три методи впливу доцільні для І стадії розвитку колективу?
1

2

3

4

5

6

7

8

1.           Колективні доручення.
2.           Визначення та реалізація близької перспективи.
3.           Громадська думка.
4.           Програма самовиховання.
5.           Особистий приклад вчителя, його активна позиція.
6.           Використання традицій.
7.           Самооцінка і самоконтроль.
8.    Роз’яснення.
24. Вкажіть авторів праць:
1. „БАТЬКІВСЬКА ПЕДАГОГІКА“ 1.  ____________________________.
2. „КНИГА ДЛЯ БАТЬКІВ“               2.  ____________________________.
3. „МАТЕРИНСЬКА ШКОЛА“         3.  ____________________________.
         Довідка: А) Я.А. Коменський, Б) Й.Г. Песталоцці, В) К.Д. Ушинський, Г) А.С. Макаренко, Д) В.О. Сухомлинський).
25. Вкажіть три джерела розвитку педагогіки.
1.     Досвід виховання учня у сім’ї.
2.     Досвід виховної діяльність педагогів, учителів - новаторів.
1

2

3

4

5

3.     Законодавча та нормативна база галузі освіти.
4.     Педагогічний досвід, закріплений в традиціях, звичаях народу.
5.     Сучасна світова практика виховання.

































Немає коментарів:

Дописати коментар