Діагностична карта оцінки рівнів готовності
педагогів до інноваційної діяльності
педагогів до інноваційної діяльності
Показники
|
Ознаки прояву показників готовності
педагога до інноваційної діяльності |
|||
Високий
|
Середній
|
Низький
|
||
Мотиваційно-орієнтаційний
|
1. Потреба в творчій діяльності
|
|
|
|
|
2. Цільова направленість педагога
|
|
|
|
Змістовно-операційний
|
1. Технологічність
|
|
|
|
|
2. Особистісно орієнтована взаємодія в освітньому середовищі
|
|
|
· низька здатність в
різних ділових ситуаціях займати адекватну рольову позицію, оперативно
знаходити аргументи, щоб наблизити опонента до власної позиції.
|
|
3. Інформаційна культура вчителя
|
|
|
|
Оцінно-рефлексивний компонент
|
1. Педагогічний самоаналіз
|
|
|
|
|
2. Ієрархія уявлень про інноваційну діяльність
|
|
|
|
Додаток 2
Показники оцінки
готовності вчителя до інноваційної діяльності
(О.Г. Козлова)
готовності вчителя до інноваційної діяльності
(О.Г. Козлова)
Параметри
оцінки |
Ознаки виявлення параметрів
|
|
Мотиваційна готовність
|
Готовність до змін
|
|
Сприйнятливість до нововведень
|
|
|
Технолого-педагогічна підготовленість
|
Теоретико-методологічна обізнаність
|
|
Технологія прийняття рішення
|
|
|
|
Технологія пошукової діяльності
|
|
Ставлення до педагогічної діяльності
|
Ціннісне ставлення до педагогічної діяльності
|
|
Професійне самовдосконалення
|
|
|
Комунікативна культура
|
|
Додаток 3
Рівні сформованості інноваційної діяльності
(О.Г. Козлова)
(О.Г. Козлова)
|
|
Ситуативно-моделюючий:
|
|
Системно-моделюючий:
|
|
Додаток 4
Перелік основних прогностичних умінь,
необхідних учителю для здійснення інноваційної діяльності
(О.Г. Козлова)
необхідних учителю для здійснення інноваційної діяльності
(О.Г. Козлова)
- Володіти варіативним
педагогічним мислення, знаходити декілька способів вирішення однієї
задачі.
- Виробляти особисту
стратегію саморозвитку.
- Приймати оптимальні
педагогічні рішення в умовах невизначеності.
- Передбачати близькі
та віддалені результати вирішення педагогічних задач.
- Глибоко перебудовувати
педагогічні цілі у зв’язку зі змінами педагогічної ситуації.
- Вивчати і
перетворювати педагогічну ситуацію.
- Конкретизувати
педагогічні задачі в поетапні та оперативні.
- Рефлексувати всі
компоненти інноваційної діяльності.
- Здійснювати вибір
проблеми і теми дослідження.
- Вибудовувати
педагогічні задачі з орієнтацією на учня як на активного співучасника
навчально-виховного процесу.
- Переносити
педагогічні прийоми в інші педагогічні ситуації і комбінувати їх.
- Виділяти ключові
ідеї навчального предмета.
- Оцінювати навчальний
предмет за рахунок використання понять, термінів, дискусій у відповідній
галузі наук.
- Виявляти не лише
наявний рівень розвитку учнів, але й зону найближчого розвитку учнів,
передбачати можливі і враховувати типові утруднення учнів.
- Виходити з мотивації
учнів при плануванні та організації навчально-виховного процесу.
- Проектувати та
формувати в учнів відсутні в них рівні творчої діяльності.
- Розширяти поле для
самоорганізації учнів.
- Орієнтуватися на
розвиток учня і його саморозвиток.
- Здійснювати творчий
пошук.
- Інтерпретувати
інформацію, що надходить з відповідних педагогічних та інформаційних
джерел.
- Визначати
особливості свого індивідуального стилю.
- Бути відкритим до
пошуку нового.
- Усвідомлювати
перспективу власного професійного розвитку.
- Переходити з
репродуктивного рівня майстерності до власного творчого, новаторського
рівня.
- Прогнозувати
результати навчання стосовно до учнів з різними інтересами і здібностями.
- Проектувати завдання
з розвитку творчого потенціалу учнів.
- Обґрунтувати
критерії ефективності педагогічних впливів.
- Формувати гіпотезу
як засіб вирішення протиріч, планувати методи її перевірки, відібрати
критерії оцінки результатів.
- Рефлексувати власний
досвід у контексті загальнолюдських цінностей.
- Розробляти зміст
планів і програм реалізації ідеї в інноваційну педагогічну діяльність.
Додаток 5
Опитувальний лист
для оцінки якостей, необхідних для
інноваційної педагогічної діяльності
(Є.В. Макагон)
для оцінки якостей, необхідних для
інноваційної педагогічної діяльності
(Є.В. Макагон)
- Усвідомлення мети
власної діяльності і своєї ролі в дослідно-експериментальній роботі.
- Творча спрямованість
особистості педагога (рівень креативності).
- Володіння методикою
організації і проведення дослідно-експериментальної роботи.
- Знання педагогічних
технологій.
- Моделювання нового
педагогічного досвіду шляхом проведення самостійного дослідження.
- Володіння навичками
особистісно орієнтованої взаємодії в навчальному середовищі.
- Вміння оцінити свій
індивідуальний стиль і побудувати план розвитку своєї інноваційної
діяльності.
- Усвідомлення творчої
спрямованості інноваційної діяльності.
- Прогностичні
здібності педагога.
Додаток 6
Карта вивчення та оцінки
рівня інноваційної культури
педагогічного працівника
(за Макагон Є.В.)
рівня інноваційної культури
педагогічного працівника
(за Макагон Є.В.)
Самооцінка
|
Експертна
оцінка |
|
1. Знання правових норм та уміння оперувати ними стосовно до організації дослідно-експериментальної
роботи.
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
2. Вміння науково обґрунтувати інноваційну діяльність.
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
3. Прагнення до пошуку нової інформації.
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
4. Уміння аналізувати, інтегрувати і синтезувати інформацію.
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
5. Уміння використовувати комп’ютерну, аудіо-, відео- та копіювальну
техніку.
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
6. Здатність до продукування гіпотез, оригінальних ідей.
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
7. Розвинута уява, фантазія.
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
8. Пошуково-перетворювальний стиль мислення.
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
9. Позитивна Я-концепція.
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
10. Здатність до дослідницької діяльності.
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
11. Прогностичність педагога.
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
12. Уміння довести розпочату справу до кінця.
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
Додаток 7
Карта експертизи та оцінки
вмінь творчої та дослідно-пошукової діяльності
(за Макагон Є.В.)
вмінь творчої та дослідно-пошукової діяльності
(за Макагон Є.В.)
Самооцінка
|
Експертна
оцінка |
|
1. Розуміння сутності педагогічних інновацій та рівнів творчої діяльності
вчителя.
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
2. Уміння аналізувати наявні педагогічні інновації, зіставляти їх із
власними інтересами і досягненнями, використовувати у власній педагогічній
діяльності.
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
3. Уміння формулювати мету та завдання власної дослідно-експериментальної
діяльності.
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
4. Володіння методикою організації та проведення
дослідно-експериментальної роботи в школі.
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
5. Уміння розробляти показники та критерії ефективності педагогічного
експерименту.
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
6. Рівні участі педагога в творчій діяльності:
|
|
|
6.1. Участь у колективному педагогічному дослідженні.
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
6.2. Створення власних інноваційних розробок.
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
6.3. Організація роботи проблемно-пошукової групи.
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
6.4. Участь у роботі школи педагогічної майстерності, творчих групах
тощо.
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
6.5. Проведення відкритих заходів, участь у роботі семінарів, практикумів
тощо.
|
1 2 3 4 5
|
1 2 3 4 5
|
Додаток 8
Карта експертизи та оцінки
професійної готовності вчителів
до експериментальної роботи
(за Макагон Є.В.)
професійної готовності вчителів
до експериментальної роботи
(за Макагон Є.В.)
Прошу допомоги
|
Знаю теорію питання
|
Можу використовувати за взірцем
|
Можу використовувати творчо
|
Можу узагальнити свій досвід
|
Можу поділитися досвідом
|
|
1. Знання свого предмета.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
2. Знання основ дидактики.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
3. Знання методики викладання предмета.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
4. Знання дитячої вікової психології.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
5. Вміння формулювати цілі і задачі педагогічного експерименту.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
6. Володіння теоретичними основами експериментальної педагогічної
діяльності.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7. Знання досягнень педагогічної науки в галузі експериментальної
діяльності.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
8. Знання передової педагогічної практики в галузі інноваційної діяльності.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
9. Вміння складати програму експериментальної діяльності.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
10. Вміння передбачати результати експериментальної діяльності.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
11. Вміння вивчати та оцінювати ефективність експериментальної
інноваційної діяльності.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
12. Знання та вміння використовувати методи проведення педагогічних
досліджень:
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
1) вивчати психолого-педагогічну літературу і шкільну документацію;
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
2) проводити педагогічні спостереження;
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
3) використовувати соціометричні методи;
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
4) використовувати методи опитування;
|
|
|
|
|
|
|
5) використовувати методи збору та оцінки результатів дослідження;
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
Додаток 9
Орієнтовна програма
підготовки педагогічних працівників
до інноваційної діяльності
підготовки педагогічних працівників
до інноваційної діяльності
- Запровадити систему
заходів щодо мотивації пошуково-дослідницької, інноваційної діяльності
педагогічних працівників (пропаганда новаторського досвіду, творчі
портрети вчителів-новаторів, інформація про хід реалізації обласної
науково-методичної програми „Запровадження інноваційних педагогічних
технологій в навчально-виховний процес” у районі тощо).
- Організувати
інформаційний супровід пошукової, інноваційної діяльності педагогів
(створення банку педагогічних ідей, освітніх інновацій, кращого досвіду).
- Здійснити систему
заходів (семінари-практикуми, методичні рекомендації тощо) щодо вироблення
вмінь педагогічної рефлексії власного досвіду (описати свій досвід,
виділивши в ньому основні педагогічні ідеї, творчу новизну,
результативність, особливості технології).
- Розвивати
діагностико-прогностичну діяльність з виявлення творчо працюючих учителів,
схильних до продукування нових ідей та технологій.
- Спрямувати
підвищення кваліфікації на розвиток методологічних знань, інноваційних,
дослідницьких умінь педагогічних працівників.
- Запровадити
моніторинг готовності вчителів до інноваційної діяльності, стимулювати
самооцінку та самокорекцію даного виду діяльності (виявлення особливостей
власної технології, можливостей підвищення інноваційного потенціалу
власної професійної діяльності).
- Включити у зміст
підвищення кваліфікації проблематику з нормативно-правової бази
інноваційної діяльності та організації педагогічних досліджень,
підготувати відповідні рекомендації.
- Проводити методичне
навчання на обласному, районному та шкільному рівнях з проблем педагогіки
інновацій та методології і методики інноваційної діяльності.
- Створити та
організувати роботу диференційованих творчих груп учителів, що володіють
різною мірою знань з педагогічної інноватики.
- Забезпечити
консультативну допомогу окремим учителям, педагогічним колективам на етапі
вибору проблеми та конструювання плану індивідуальної чи колективної
пошукової діяльності.
- Надати допомогу
вчителям у розробці планів-проспектів, програм, моделей інноваційної
пошукової діяльності.
- Створити сприятливий
психолого-педагогічний клімат для діяльності педагогів-новаторів,
інноваційне освітнє середовище в закладах освіти.
- Забезпечити
стимулювання інноваційного пошуку, його науково-методичну підтримку,
репрезентацію досвіду, висвітлення проміжних результатів у методичних
виданнях.
- Створити
управлінські умови для закріплення пошукової діяльності
педагогів-новаторів: робота з керівниками шкіл за темою „Програма
підготовки вчителя-новатора”, забезпечення зв’язків між творчими
колективами педагогів та науковцями, координація науково-дослідницької та
експериментальної роботи в області, районі, місті.
- Забезпечити
експертизу матеріалів, за якими педагог-новатор (колектив навчального
закладу) здійснюватиме інноваційну освітньо-виховну діяльність; експертизу
практичних результатів інноваційної діяльності та окремих новацій, що
виникають як результат діяльності педагога-дослідника.
Додаток 10
Програма спецкурсу
”Методологія та логіка педагогічного
дослідження, його організація”
(12 годин)
”Методологія та логіка педагогічного
дослідження, його організація”
(12 годин)
Мета: сприяти формуванню
методологічної культури педагога-дослідника.
Завдання:
- ознайомити слухачів
з методологією та технологією педагогічних досліджень;
- вироблення вмінь
проектувати педагогічне дослідження;
- попередження
можливих недоліків в організації експериментальної та дослідницької
діяльності педагога.
План
1. Актуалізація теми.
Роль методологічних знань у підготовці педагога-дослідника. Основні рівні
методології: філософський, загальнонауковий, конкретно-науковий. Принципи
педагогічного дослідження: від абстрактного до конкретного; перехід від
емпіричного пізнання до теоретичного.
(Лекція, 2 години)
2. Алгоритм організації
педагогічного дослідження. Характеристика методів педагогічного дослідження.
Призначення педагогічного експерименту.
(Практичне заняття, 2
години)
3. Специфіка дидактичного
дослідження. Творча лабораторія вчителя: тактичні і стратегічні фактори,
особливості та протиріччя створення.
(„Круглий стіл”, 2
години)
4. Логічна структура
дослідження: вибір об’єктивної галузі дослідження; визначення проблеми і теми
дослідження; визначення об’єкта і предмета дослідження; постановка мети,
завдань дослідження; формулювання гіпотези (робочої, наукової, системи
гіпотез).
(Лекція, 2 години)
- Зміст практичної
діяльності педагога при проведенні педагогічного дослідження.
(Практичне заняття, 4 години)
Додаток 11
Орієнтовний тематичний план
спецкурсу „Основи педагогічних досліджень”
спецкурсу „Основи педагогічних досліджень”
Годин
|
||
Лекц
|
Практ
|
|
Розділ 1. Підготовка педагогічних досліджень
|
||
1. Вибір та обґрунтування теми педагогічного дослідження.
|
2
|
−
|
2. Експертиза теми та методика її проведення.
|
2
|
4
|
3. Вихідна документація дослідження та вимоги до неї.
|
2
|
2
|
4. Організація попереднього етапу дослідження.
|
−
|
4
|
5. Методика проведення конкретного педагогічного дослідження.
|
2
|
−
|
6. Розробка критеріального апарата дослідження.
|
2
|
4
|
Розділ 2. Проведення педагогічного дослідження
|
||
7. Методи педагогічних досліджень, їх зміст і характеристика.
|
2
|
−
|
8. Основи планування педагогічного експерименту.
|
2
|
4
|
9. Констатуючий експеримент та методика його проведення.
|
2
|
4
|
10. Формуючий експеримент, його зміст, етапи і методика проведення.
|
2
|
4
|
11. Організація і методика збору та обробки даних експерименту.
|
2
|
2
|
12. Використання математичних методів в обробці результатів експерименту.
|
2
|
2
|
Розділ 3. Підведення підсумків педагогічного дослідження
|
||
13. Основи аналізу результатів педагогічного дослідження.
|
2
|
2
|
14. Забезпечення валідності результатів дослідження.
|
2
|
2
|
15. Підсумкова документація та вимоги до неї.
|
2
|
4
|
16. Визначення ефективності проведеного дослідження та його впровадження
в широку практику.
|
2
|
4
|
Всього: 72 год.
|
30
|
42
|
Додаток 12
Програма курсу
”Розвиток дослідницької культури вчителя”
”Розвиток дослідницької культури вчителя”
Педагогічна практика
вчителя-дослідника пов’язана з багатосторонньою мисленнєвою діяльністю:
застосування понять, оцінка істинності суджень, формулювання запитань і
відповідей на них, різноманітні умовиводи. У сфері цієї діяльності, як свідчить
практика, досить часто педагоги стикаються з труднощами методологічного
характеру. Означене впливає і на якість пошукової експериментально-дослідної
роботи вчителя.
Запропонована програма
дає змогу удосконалити методологічні знання, показати шляхи розв’язання
методологічних проблемних ситуацій, з якими стикається вчитель на практиці.
Програма складається з
трьох блоків: „Методологічні проблеми дослідницької діяльності вчителя”;
„Пошуково-експериментальна робота вчителя”; „Методологічні вимоги до оформлення
педагогічних ідей”. Така структура обумовлена компонентами дослідницької культури
педагога.
Окремі теми програми
варіюються, залежно від емпіричної і теоретичної міри володіння вчителем
дослідницькою культурою.
І. Методологічні проблеми дослідницької
культури вчителя
культури вчителя
Методологічна проблемна
ситуація як проблемна ситуація в мисленні, що потребує для свого розв’язання
застосування правил науки методології. Методологічні й логічні проблемні
ситуації.
Методологічні правила
розв’язання проблемних методологічних ситуацій мислення. Ситуації, пов’язані з
визначенням понять (семантична невизначеність; невідповідність явного
визначення; неправомірне ототожнення судження з явним визначенням; заміна
реального визначення номінальним; неправомірна розбіжність термінів;
необґрунтований вибір визначення; удавана класифікація).
Ситуації, пов’язані з
оцінкою істинності суджень.
Ситуації прагматично
некоректного запитання, некоректної побудови плану, некоректної організації
наукової роботи.
Ситуації, пов’язані з
умовиводами (заміна тези; „бездоказовість висновку”, „апеляція до особистості”,
„упередження основи”).
ІІ. Пошуково-експериментальна
робота вчителя
робота вчителя
Наукова проблема як
запитання, на яке існуючі на сьогодні знання не дають готової відповіді. Тема і
проблема педагогічного дослідження. педагогічне явище і педагогічний факт. Обробка
факторів як процес формування теорії.
Функції гіпотези в
розвитку наукового пізнання в педагогіці. Вимоги до формулювання гіпотези.
Гіпотеза як форма наукового пізнання, що характеризується такими властивостями:
1) існує система наукового пізнання, що складається з різних суджень; 2)
об’єднуючим елементом або ідеєю в цих судженнях є припущення. Умови
відповідності гіпотези (ставлення до фактів, до відомих законів науки, існуючих
наукових теорій; відповідність загальним принципам діалектики). Обґрунтування і
перевірка правильності гіпотези.
Методи педагогічного
дослідження. Емпіричний і теоретичний рівень наукового пізнання. Емпіричні
методи педагогічного дослідження. Метод спостереження: його характеристика,
предмет і види спостереження; засоби спостереження; протоколювання
спостереження; узагальнення педагогічного досвіду.
Метод експерименту:
характер і завдання педагогічного експерименту; планування експерименту;
труднощі експериментування в педагогіці; природний і лабораторний експеримент у
педагогічних дослідженнях; інтерпретація експерименту, достовірність його
результатів.
Метод анкетування:
характеристика методу; види анкет, їх розробка.
Метод бесіди:
характеристика; хід бесіди і запис.
Аналіз змісту
педагогічних документів: якісно-кількісний аналіз документів; проективні
методи.
Деякі способи вимірювання
в педагогічних дослідженнях: усні, письмові контрольні роботи; тести; шкали
вимірювання.
Теоретичні методи
педагогічного дослідження. Аналіз і синтез у науковому пізнанні. Індукція й
дедукція в науковому пізнанні. Методи моделювання. Мисленнєвий експеримент.
Порівнювально-історичні
методи педагогічного дослідження. генетичний метод. Порівняльний і
порівняльно-історичний метод. Історичний метод.
Види педагогічних досліджень.
Описові і діагностичні; експликативні й пояснюючі; експлоративні (евристичні).
ІІІ. Методологічні вимоги до оформлення
педагогічних ідей
педагогічних ідей
Наукова робота як
правильно організоване обґрунтування деякого твердження (положення, тези),
науковий результат. Вимоги до результату наукової роботи: конкретність суджень,
основні поняття у формулюванні результату чітко визначені; істинність
результату обґрунтована, визначено особистий внесок актора, новизну.
Вимоги до основних частин
наукової роботи. назва роботи і її залежність від ключового слова. Терміни у
назві. Мета наукової роботи як конкретизація назви. Вимоги до змісту наукової
роботи. висновки наукової роботи як перелік найбільш цікавих і важливих висновків,
загального змісту роботи.
Стаття як наукова робота;
алгоритм роботи над статтею.
Науково-методичні вимоги
до навчальних видань. Методичні рекомендації, навчально-методичний посібник
(характеристика, особливості підготовки).
Аналіз типових помилок у
навчально-методичних виданнях.
Рецензування, загальні
вимоги до рецензування.
Додаток 13
Реєстраційна картка
закладу освіти, що веде
експериментальну роботу
закладу освіти, що веде
експериментальну роботу
|
|
2. Адреса закладу, телефон/факс
|
|
3. Директор:
|
|
4. Статус закладу
ким надано:
№ наказу:
|
|
5. Назва (тема) експериментальної роботи
|
|
6. План роботи:
|
1)
2)
(...)
|
7. Організація(ї), яка забезпечує наукове керівництво роботою:
|
|
8. Ким затверджені програми експерименту:
|
|
9. Мета експерименту:
|
|
10. Задачі експерименту:
|
1)
2)
(...)
|
11. Початок експерименту:
Завершення експерименту:
|
|
12. Короткий зміст експериментальної роботи та очікувані результати:
|
|
13. Фінансування експерименту:
|
|
Додаток 14
Орієнтовний план-проспект
експериментальної інноваційної діяльності в школі
експериментальної інноваційної діяльності в школі
- Тема експерименту.
- Актуальність.
- Об’єкт дослідження.
- Предмет дослідження.
- Мета експерименту.
- Завдання експерименту.
- Гіпотеза.
- Методи і конкретні методики
дослідження.
- Терміни експерименту.
- Етапи:
Термін
|
Зміст і організаційно-методична база
|
|
1. Підготовчий
|
|
Виявлення проблеми та обґрунтування її актуальності.
Розробка розгорнутої
програми дослідження.
|
2. Організаційний
|
|
Забезпечення умов для реалізації програми:
− підготовка
матеріальної бази;
− розподіл
управлінських функцій;
− підготовка кадрів;
− методичне
забезпечення;
пошук, вибір наукового
керівника;
(...)
|
3. Практичний етап
|
|
Проведення констатуючих зрізів.
Реалізація інноваційної
технології.
Моніторинг процесу
впровадження інновації.
|
4. Узагальнюючий етап
|
|
Обробка даних.
Аналіз результатів.
Корегування гіпотези.
Оформлення та опис
результатів експерименту.
|
- База експерименту
(експериментальні і контрольні класи; контингент учнів;
педагоги-експериментатори).
- Критерії оцінки очікуваних
результатів експерименту.
- Пропоновані результати
(позитивні, можливі негативні та шляхи їх компенсації).
- Форма підведення підсумків і
терміни.
- Науковий керівник.
- Рецензент.
Додаток 15
Картка обліку
об’єктів перспективного педагогічного досвіду*
об’єктів перспективного педагогічного досвіду*
Інформація про актора
Прізвище, ім’я, по
батькові: ________________________________________
Рік народження: ________
Освіта: ____________ Фах:___________________
Звання, нагороди:
_________________________________________________
Посада
________________________ Педагогічний стаж: ________________
Адреса досвіду:
___________________________________________________
_________________________________________________________________
Інформація про досвід
Тема:
___________________________________________________________
Мета:
___________________________________________________________
Короткий зміст (до 1
стор.): ________________________________________
_________________________________________________________________
Форма відбору:
- Всеукраїнський професійний
конкурс
- Регіональний професійний
конкурс
- Інші професійні конкурси
- Всеукраїнська виставка з
освітніх досягнень
- Міжнародна виставка з
освітніх досягнень
- Науково-методичне видання
- Інше
Основні показники
результативності: ________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
Форма узагальнення:
______________________________________________
Схвалено (ким? коли?):
____________________________________________
Місце збереження:
________________________________________________
_________________________________________________________________
Шляхи розповсюдження в системі
післядипломної педагогічної освіти області
післядипломної педагогічної освіти області
Інформація про
використання досвіду: _______________________________
_________________________________________________________________
Додаток 16
Орієнтовна тематика
”круглих столів” з актуальних проблем
розвитку інноваційної діяльності
”круглих столів” з актуальних проблем
розвитку інноваційної діяльності
- Пріоритетні напрямки
інноваційного розвитку регіональної системи освіти.
- Організація процесу
моніторингу інноваційних проектів і система критеріїв їх оцінки.
- Інноваційна політика і
законодавче забезпечення інноваційної діяльності в Україні та за рубежем.
- Роль методичної служби в
розвитку інноваційної діяльності.
- Впровадження інформаційних
технологій в закладах освіти: досвід, проблеми та перспективи.
- Управління інноваційною
діяльністю в закладах освіти.
- Оцінка ефективності
інновацій в освіті.
- Інноваційні
здоров’язберігаючі технології в освіті.
- Взаємодія закладів освіти з
освітніми міжнародними проектами та програмами.
- Підготовка педагогів до
інноваційної діяльності: моделі, досвід, проблеми та перспективи.
- Охорона та захист прав на
об’єкти інтелектуальної власності.
- Науково-методичне
забезпечення інноваційної діяльності в закладах освіти.
- проблеми впровадження,
моніторингу, оцінки ефективності інноваційних технологій в освіті.
- Педагогічні технології:
теорія і практика.
- Проблеми співвідношення
норми та новації в освітньо-виховному процесі.
- Проблеми сприйняття,
освоєння й оцінки нового педагогічним співтовариством.
- Розвиток навчального закладу
на інноваційній основі: від теорії до практики.
- Координація діяльності
суб’єктів інноваційного процесу на регіональному, районному рівнях.
- Проблеми управління
розвитком навчального закладу на інноваційній основі.
- Проблеми технологізації
навчально-виховного процесу в школі.
- Закономірності процесів
становлення та розвитку педагогічних технологій.
- Педагог в інноваційному
педагогічному режимі: проблеми формування позитивної „Я”-концепції.
- Шляхи подолання
антиінноваційних бар’єрів у педагогічному співтоваристві.
- Проблеми створення
інноваційного освітнього середовища в закладі освіти.
- Проблеми розробка та
експертизи авторських освітньо-виховних концепцій.
Додаток 17
Карта діагностика рівня готовності
вчителя до інновації
вчителя до інновації
Прізвище, ім’я, по
батькові _________________________________________
Фах
_____________________________________________________________
Стаж роботи
_____________________________________________________
Категорія
________________________________________________________
Заклад, де працює
_________________________________________________
Критерії оцінювання:
4 бали − показник наявний
завжди;
3 бали − часто наявний;
2 бали − зрідка наявний;
1 бал − наявний інколи;
0 балів − відсутній.
Показники інноваційної
діяльності
|
Оцінка
експертів |
|||
Мотиваційно-цільовий
|
Критичність мислення
|
|
|
|
Визначення цілей власної дослідницької роботи
|
|
|
|
|
Здатність відмовитися від стереотипів
педагогічного мислення
|
|
|
|
|
Творча діяльність
|
|
|
|
|
Змістовно-операційний
|
Творче використання результатів педагогічних
досліджень і моделювання нового педагогічного досвіду
|
|
|
|
Варіативність інноваційної діяльності
|
|
|
|
|
Володіння методами педагогічних досліджень
|
|
|
|
|
Застосування в педагогічній практиці засобів
діагностики та корекції індивідуальних особливостей школярів, реалізація
різнорівневого підходу
|
|
|
|
|
Розроблення авторської ідеї навчання та
виховання
|
|
|
|
|
Регулятивно-корекційний
|
Постійне здійснення самоаналізу й самооцінки
діяльності
|
|
|
|
|
Систематичне коригування навчально-виховного
процесу
|
|
|
|
|
Самостійний пошук нової інформації з метою
саморозвитку
|
|
|
|
|
Прогностичність, здатність до проектування
|
|
|
|
|
Вміння оцінки корекції інновації та визначення
їх цільового призначення
|
|
|
|
Загальна кількість балів
|
|
|
|
|
Рівень готовності до інноваційної діяльності*
|
|
|
|
* 100% готовності до
інноваційної діяльності відповідають максимальній загальній кількості балів −
56.
Рівень готовності до
інноваційної діяльності високий − від 75% до 100%.
Рівень готовності до
інноваційної діяльності середній − від 50% до 74%.
Інновації
використовуються у діяльності епізодично − від 25% до 49%.
Інноваційна діяльність
вчителя фрагментарна − менше 24%.
Немає коментарів:
Дописати коментар