ІІ рівень складності
Білет № 6
Максимальний бал за кожне окреме завдання –1
(правильні, на Вашу думку,
відповіді позначте знаком «+», або запишіть)
1. Який підхід до навчання є головним для забезпечення:
А. Цілісної картини світу?
Б. Розподілу, розгрупування понять,
об’єктів тощо?
1
|
2
|
|
диференціація
|
інтеграція
|
|
|
|
2. Допишіть
пропущені педагогічні поняття до
визначення:
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
|
5
|
|
6
|
|
Процес навчання – це
цілеспрямована взаємодія вчителя і учнів, у перебігу якої вирішуються завдання _______________________________, _______________________________ ____________________________ учнів.
3.
Які основні два види педагогічної
діяльності?
1. Проведення
уроків. 4. Навчальна робота.
2. Виховна
робота. 5. Формування колективу.
3. Робота
з батьками. 6. Оцінювання знань учнів.
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
|
5
|
|
6
|
|
7
|
|
4.
Вкажіть три методи навчання, які
визначені за характером пізнавальної
діяльності.
1.
Пояснювально - ілюстративний.
2.
Репродуктивний.
3.
Практична робота.
4.
Частково-пошуковий.
5.
Робота з книгою.
6.
Демонстрація.
7.
Дидактична гра.
5.
Розподіліть по групах методи, прийоми,
засоби навчання (запишіть по три номери
до відповідних понять).
А.
МЕТОДИ НАВЧАННЯ:
____________________________________ .
Б.
ПРИЙОМИ НАВЧАННЯ:
____________________________________ .
В.
ЗАСОБИ НАВЧАННЯ:
____________________________________ .
1. Пояснення.
6. Спостереження.
2. ТЗН.
7. Підручники.
3. Зіставлення наукових і народних знань. 8. Активізація дій учнів.
4. Лабораторна
робота.
9. Комп’ютерна техніка.
5. Створення ситуацій естетико –
емоційного
переживання.
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
|
5
|
|
6
|
|
7
|
|
6.
Вкажіть три вимоги, які
характеризують класно–урочну систему організації навчання.
1. Постійний
склад учнів.
2. Вибір
учнями навчальних предметів.
3. Приблизно
однаковий вік.
4. Вибір
учнями складу вчителів.
5. Єдина
навчальна програма.
6. Різнорівневий
зміст навчання.
7. Тривалість
уроку визначена його завданнями.
7.
Які три поняття з наведених є формами
контролю за способом проведення?
5
|
|
6
|
|
7
|
|
8
|
|
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
|
1. Поточний. 5. Роз’яснення.
2. Тест. 6. Періодичний.
3. Груповий. 7. Залік.
4. Екзамен. 8. Фронтальний.
8. Який з основних типів уроку (за типологією В.О. Онищука)
відсутній у запропонованому переліку?
1.
Засвоєння нових знань.
2. Узагальнення
і систематизації знань.
3. Комплексного
застосування знань.
4. Перевірки,
оцінки і корекції знань, умінь, навичок.
5. Комбінований
урок.
Відповідь:
Відсутній урок
__________________________________________.
Довідка: урок-лекція, урок-бесіда, формування умінь і навичок,
формування творчих здібностей.
9.
Які три поняття з наведених є психологічними
прийомами самовиховання?
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
|
5
|
|
6
|
|
1. Самосхвалення. 4. Самозобов’язання.
2. Самозвіт. 5. Самоаналіз.
3. Самозаохочення. 6. Самонавіювання.
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
|
5
|
|
6
|
|
7
|
|
8
|
|
10.
Які три методи (прийоми) виховання є найдоцільнішими для розвитку учнівського
колективу на ІІ стадії його розвитку?
1. Визначення
та реалізація близької перспективи.
2. Колективні
доручення.
3. Програма
самовиховання.
4. Особистий
приклад вчителя.
5. Вимога
активу.
6. Самооцінка
і самоконтроль.
7. Виховуючи
ситуації. 8. Роз’яснення неправильної поведінки учня.
11.
Запишіть, яке завдання професійної підготовки у
системі профорієнтаційної роботи з школярами пропущено?
1. _____________________________ ____________________ .
2. Розвиток
інтересів, нахилів, здібностей дітей.
3. Професійна
консультація.
4. Професійна
адаптація. Довідка: загальна підготовка,
5. Вибір
професії.
професійна освіта,
психологічна
готовність до праці, проф. апробація.
12. Які два визначення педагогіки є правильними?
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
|
5
|
|
1. Наука, яка вивчає закономірності розвитку
особистості та визначає шляхи її виховання.
2. Сукупність теоретичних і прикладних наук, що
вивчають процеси виховання, навчання і розвитку особистості.
3.
Наука про
дитину.
4.
Наука про
виховання людини.
5.
Наука про
виховання як спеціально організовану діяльність.
13.
Напишіть, які вищі навчальні заклади
відповідають?
А.
Першому рівню акредитації:
__________________________________ .
Б.
Другому рівню акредитації:
__________________________________ .
1.
Технікум. 3. Училище. 5. Коледж.
2.
Інститут. 4. Консерваторія. 6. Університет.
14. Вкажіть чотири методи
науково-педагогічного дослідження?
1. Анкетування.
2. Евристична бесіда.
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
|
5
|
|
6
|
|
7
|
|
3. Педагогічний аналіз
уроку.
4. Тестування.
5. Педагогічний
експеримент.
6. Аналіз виховуючих
ситуацій з учнями.
7. Вивчення продуктів
дитячої діяльності.
1
|
|
2
|
|
3
|
|
15.
До яких педагогічних понять належать
наведені визначення (до кожного номера доберіть відповідного літеру)?
1.
Один із видів діяльності, що
спрямований на задоволення суспільно значущих потреб інших і всебічний розвиток
учня.
2.
Один із видів суспільно корисної
праці, спрямований на створення матеріальних цінностей (предметів).
3.
Обов’язковий навчальний предмет у
початковій школі, завдання якого реалізуються відповідно навчальній програмі.
А. Трудове
виховання.
Г. Суспільно корисна праця.
Б. Трудове
навчання.
Д. Професійна орієнтація.
В. Продуктивна
праця.
16. Вкажіть чотири джерела
естетичного виховання школярів?
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
|
5
|
|
6
|
|
7
|
|
8
|
|
1. Гармонія. 5.
Фізкультура і спорт.
2. Мистецтво. 6.
Праця.
3. Естетична
оцінка. 7.
Пізнання.
4. Природа. 8.
Урок музики.
17. Вкажіть три функції,
які виконує класний керівник?
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
|
5
|
|
6
|
|
1. Виховна. 4. Організаційна.
2. Комунікативна. 5. Координуюча.
3. Зв’язок
з сім’єю.
6. Навчальна.
18. Вкажіть послідовність своїх дій при плануванні
виховного заходу.
1. Призначення
відповідальних.
2. Визначення
конкретних доручень і видів діяльності.
3. Визначення
форм проведення заходу.
4. Вивчення
колективу та учнів.
5. Визначення
мети проведення заходу.
6. Визначення
змісту проведення заходу.
Відповідь: _______
, _______ , _______ , _______ , _______ , _______ .
19. Виберіть по дві відповідні форми співпраці сім’ї і школи.
А. ІНДИВІДУАЛЬНІ _________
, ________ .
Б. ГРУПОВІ _________ ,
________ .
1. Діяльність
батьківського комітету.
2. Відвідання
сім’ї учня.
3. Батьківські
конференції.
4. Виконання
батьками педагогічних доручень.
5. Засідання
батьківської ради.
6. Батьківські
збори.
20. Які два положення визначають
доцільність складання розкладу занять
для класу-комплекту, у який входять учні першого
класу?
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
|
5
|
|
1.
Доцільно,
якщо перші 1-2 уроки вчитель працює з першим класом, а учні інших класів
комплекту заняття починають з третього уроку.
2.
Одночасно
починати уроки в кожному класі, поєднуючи уроки музики та фізкультури.
3.
Доцільно
працювати за системою скорочених уроків та зміщеним розкладом занять (перші і
останні – проводити окремо).
4.
Поєднувати
однакові предмети в класі комплекті.
5.
Доцільно
поєднувати предмети з більшими і меншими можливостями для організації
самостійної роботи.
21. Вибрати
в переліку чотири принципи системи освіти:
1. Зв’язку
освіти з національною історією, культурою, традиціями.
2. Доступності.
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
|
5
|
|
6
|
|
7
|
|
8
|
|
3. Незалежності
освіти від політичних партій, громадських, релігійних організацій.
4. Врахування
вікових особливостей учнів.
5. Гуманізму,
демократизму.
6. Наочного
характеру.
7. Безперервність
і різноманітності.
8. Виховуючого
характеру.
22.
Напишіть прізвища учителів-новаторів, які є авторами
творів:
1. „Серце віддаю дітям“. 1. __________________________________.
2.
„Добрий день, діти!“. 2. __________________________________.
3.
„Вчимося творчості“. 3. __________________________________.
4. „Коли
вчитися легко“.
4. __________________________________.
Довідка: 1) А.С.
Макаренко, 2) В.О. Сухомлинський, 3) С.М. Лисенкова, 4) Є.М. Ільїн, 5) Ш.О. Амонашвілі, 6)
І.П. Волков.
23. У яких двох групах
вказані ланки системи
освіти в Україні?
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
|
5
|
|
1.
Професійно-технічна
освіта, вища освіта, післядипломна освіта, аспірантура, докторантура,
самоосвіта.
2. Дошкільні заклади, загальна середня школа,
професійно–технічна освіта, вища освіта.
3. Початкова освіта, основна середня освіта,
повна середня освіта.
4. Дошкільна освіта, загальна середня освіта,
позашкільна освіта.
5. Дошкільне виховання, національне виховання,
загальна середня освіта, професійно – технічна освіта, вища освіта,
післядипломна освіта, самоосвіта.
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
|
5
|
|
6
|
|
7
|
|
8
|
|
24.
Виберіть важливі чотири ланки (види)
виховання учнів в сучасній школі.
1. Формування
національної свідомості.
2. Розумове
виховання.
3. Екологічне
виховання
4. Моральне
виховання.
5. Правове
виховання.
6. Фізичне
виховання.
7. Виховання
духовної культури.
8. Естетичне
виховання.
25. Які дві основні функції загальної дидактики?
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
|
1.
Теоретико – пізнавальна
(діагностична, прогностична).
2.
Комунікативна (взаємодія,
спілкування).
3.
Стимулююча (імпульс, спонукання).
4.
Практична (нормативна, інструментальна).
Немає коментарів:
Дописати коментар