четвер, 2 квітня 2015 р.

Дистанційне навчання як комплексне оновлення освітньої моделі навчання

Дистанційне навчання як комплексне оновлення освітньої моделі навчання

Дистанційне навчання — це універсальна гуманістична форма навчання, що базується на використанні можливостей широкого спектра традиційних, нових інформаційних, телеко­мунікаційних технологій і технічних засобів, які створюють для  користувача умови вільного вибору дисциплін, діалогово­го обміну з викладачем без урахування відстані та часу.
Характерні риси дистанційного навчання такі:
•  гнучкість — можливість займатися у вигідний для себе час і наявність його нерегламентованого відрізка, у зручному місці й індивідуальному темпі;
•  модульність — можливість формувати з незалежних на­вчальних курсів-модулів власний індивідуальний або груповий навчальний план;
•  паралельність — здійснення навчання паралельно з про­фесійною діяльністю;
•  повнота інформаційного доступу — одночасне звернення до багатьох джерел навчальної інформації (електронних біб­ліотек, банків даних, баз знань тощо) великої кількості корис­тувачів;
•  економічність — ефективне використання технічних і транспортних засобів, навчальних площ, концентроване й уні­фіковане подання навчальної інформації та мультидоступ до неї, що знижує витрати на підготовку спеціалістів;
•  технологічність — використання в освітньому процесі но­вих досягнень інформаційних і телекомунікаційних техноло­гій, що сприяють просуванню користувачів у світовий постіндустріальний простір;
•  соціальна рівноправність — однакові можливості для всіх здобути освіту, незважаючи на місце проживання, стан здоров'я, елітарність і матеріальну забезпеченість;
•  інтернаціональність — експорт та імпорт світових досяг­ань на ринку освітніх послуг;
•  пізнавальна спрямованість — користувачі мають виявляти вільщу наполегливість до набуття знань, організованість, уміння працювати самостійно та мати навички роботи з комп'ютером і телекомунікаційними засобами зв'язку;
•  діагностичність — оцінка рівня розвитку здібностей, про­бійних якостей користувачів, побудова відповідного соціально психологічного портрета з метою вибору ефективних засобів та методів навчання;
• гуманність — спрямованість навчання на особистість, урахування її індивідуальних особливостей, створення сприятливих умов для оволодіння знаннями й розвитку творчих здібностей.
Засоби дистанційного навчання значно ширші від традиційних. До них належать: електронні видання навчального прц. значення; комп'ютерні системи навчального призначення-аудіо- та відеонавчальні матеріали; глобальна мережа Інтернет.
Електронні видання навчального призначення мають всі ознаки традиційних видань та цілу низку особливостей, зокрема: компактність збереження в пам'яті комп'ютера або на дискеті; гіпертекстові можливості, мобільність, тиражованість; можли­вість оперативно вносити зміни й доповнення; зручність пере­силання електронною поштою. До електронних видань навчаль­ного призначення належать автоматизовані системи навчаль­ного призначення, які мають дидактичні, методичні й інфор­маційно-довідкові матеріали з навчальної дисципліни, а також програмне забезпечення, яке дає змогу комплексно їх викори­стовувати як для самостійної роботи, так і для контролю знань.
Комп'ютерні системи навчального призначення — це про­грамні засоби для використання в освітньому процесі, які да­ють можливість: диференціювати процес навчання, застосову­вати індивідуальний підхід; контролювати особистість із діа­гностикою помилок та здійснювати зворотний зв'язок; забез­печувати самоконтроль й самокоригування навчально-пізнаваль­ної діяльності; скорочувати час навчання за рахунок виконання комп'ютером складних обчислень; демонструвати візуальну навчальну інформацію; моделювати та імітувати процеси і яви­ща, проводити лабораторні роботи, експерименти й досліди в умовах віртуальної реальності; прищеплювати уміння прийма­ти рішення тощо.

Немає коментарів:

Дописати коментар