середу, 1 квітня 2015 р.

2 рівень. Білет №4. Перевір знання з педагогіки

ІІ рівень складності
Білет № 4

 

Максимальний бал за кожне окреме завдання –1

(правильні, на Вашу думку, відповіді позначте знаком «+», або запишіть)

1. Вкажіть чотири основні поняття (категорії) педагогічної науки?
1

2

3

4

5

6

7

8

1.     Освіта.                                5.  Мотив.
2.     Викладання.                       6.  Навчання.
3.     Виховання.                         7.  Засіб.
4.     Види освіти.                       8.  Самовиховання.

1

2

3

4

5

6

7

8

2. Виберіть чотири ланки виховання учнів.
1.  Політичне виховання.                       5.  Моральне виховання.
2.  Розумове виховання.                         6.  Економічне виховання.
3.  Духовне виховання.                          7.  Естетичне виховання.
4.  Фізичне виховання.                           8.  Суспільне виховання.

3. Напишіть прізвища педагогів-класиків, які є авторами названих творів:
1. „Еміль, або про Виховання “.                 1._______________________ .
2. „Людина як предмет виховання“.               2.__________________________ .
3. „Велика дидактика “.                                        3.________________________ .

Довідка: А) Я. Коменський, Б) Ж.-Ж. Руссо, В) А. Дістервег,
 Г) К. Ушинський, Д) Дж. Локк..

1

2

3

4

5

6

7

8

4. Які три характеристики виділяють як навчальні індивідуальні особливості учня, виявляються у навчанні?
1.     Пам’ять.
2.     Здатність структурувати навчальний матеріал.
3.     Мислення молодшого школяра.
4.     Вміння раціонально організовувати час.
5.     Уява.
6.     Тимчасові нервові зв’язки.
7.     Доброзичливий характер.
8.     Особливості типу нервової системи.

5. Які три особливості характеризують традиційну дидактичну систему?
1

2

3

4

5

1.     Навчання розглядається здебільшого як викладання.
2.     Навчання зводиться до передачі готових знань учням.
3.     Навчання розуміють як взаємопов’язані діяльність викладання – учіння, і опирається на активність учнів.
4.     Недооцінка активності учнів, які є об’єктом педагогічного впливу.
5.     Структура процесу навчання близька до наукового пошуку: виявлення проблеми – її вирішення.


6. Вкажіть, якому принципу навчання відповідає „золоте правило“ дидактики та його автора (в таблиці співвіднесіть цифру та літеру)?
         А) Я.А. Коменський; Б) Д. Локк; В) Й.Г. Песталоцці; Г) А. Дістервег.
1

2

3

4

5

6

1.     Систематичності.                     4.  Доступності.
2.     Науковості.                               5.  Наочності.
3.     Гнучкості.                                 6.  Послідовності.
1

2

3

4

5

6

7

7. Які чотири умови визначають вибір засобів навчання на уроці?
1.     Навчальні завданнями.
2.     Соціальний стан дитини.
3.     Матеріальні можливості сім’ї.
4.     Зміст навчального матеріалу.
5.     Психологічний стан вчителя.
6.     Методи, які визначені для використання на уроці.
7.     Досвід та можливості вчителя.
8. Запишіть у таблицю функції методів навчання (довідка: О, В, Р, С).
                                                             1.  _____________________________________
             ФУНКЦІЇ                               2.  _____________________________________
             МЕТОДІВ                              3.  _____________________________________
             НАВЧАННЯ                          4.  _____________________________________
          _____________
1

2

3

4

5

6

7

8

9

9. Які чотири уроки у переліку є традиційними в сучасній школі?
1.     Уроки – аукціони.
2.     Уроки засвоєння нових знань.
3.     Уроки формування умінь і навичок.
4.     Уроки ділової гри.
5.     Уроки – прес – конференції.
6.     Екскурсії.
7.     Театралізовані уроки.
8.     Уроки систематизації і узагальнення знань, умінь і навичок.
9.     Бінарні уроки.
1

2

3

4

5

6

7

10. Які з три вимоги до сучасного уроку належать до організаційних?
1.     Чітке визначення освітньої мети уроку.
2.     Постановка виховної мети уроку.
3.     Планомірність уроку.
4.     Урахування попереднього навчального матеріалу, ЗУН учнів.
5.     Чітка організація початку уроку, роботи учнів.
6.     Формування наукового світогляду.
7.     Підготовка навчально – матеріального забезпечення уроку.

11. Які чотири поняття є методами контролю за навчанням учнів?
1

2

3

4

5

6

7

8

1.     Індивідуальний.                            5.  Графічний.
2.     Усний.                                           6.  Практичний.
3.     Груповий.                                      7.  Поточний.
4.     Письмовий.                                   8.  Екзамен.

12. Виберіть три педагогічних поняття, яким відповідають міркування:
1.      Важлива функція процесу виховання – це ______________________________, яка спрямована на удосконалення власних рис, якостей, форм поведінки.
2.      Наступна функція процесу виховання: ______________________________ - це якісно своєрідний вид виховання, що передбачає коректуючу роботу.
3.      Організація діяльності учня і засвоєння ним бажаного морального змісту відносин, що забезпечується у процесі _______________________________ .
        
Довідка: виховання, навчання, освіта, самовиховання, перевиховання.

13. Яких три педагоги займались проблемами колективу?
1

2

3

4

5

6

1.     В.О. Сухомлинський.           4. Н.С. Вітковська.
2.     П.П. Блонський.                    5. І.П. Іванов.
3.     Ж.-Ж. Руссо.                          6. А.С. Макаренко.

14. Допишіть методи стимулювання і мотивації діяльності та поведінки:
1. Заохочення.                                             3. „ Вибух “.
2. __________________________ .            4. _________________________ .
        
Довідка: вправляння, перспектива, вимога, покарання, гра, бесіда.
1

2

3

4

5


15. Які три види діяльності молодших школярів сприяють вихованню у них відповідальності за доручену справу?
1.     Виконання індивідуальних та групових трудових доручень.
2.     Доручення без урахування інтересів учня.
3.     Індивідуальна діяльність по догляду за кімнатними рослинами, зеленими насадженнями, тваринами.
4.     Виконання навчальних завдань учителя, самостійної роботи.
5.     Контролювати діяльність інших учнів і результати повідомляти вчителю.

16. Які три поняття відповідають прийомам виховання?
5

6

7

8

1

2

3

4

1.     Вправи.                            5. Особисте доручення.
2.     Емоційний вплив.            6. Подвійний вплив.
3.     Гра.                                    7. Виховуючі ситуації.
4.     Аналогії.                            8. Спілкування.

17. Впишіть відповідні три поняття: Завданнями естетичного виховання є формування естетичної _________________________, оволодіння естетичними ______________________, пробудження естетичних __________________________ , стимулювання естетичної діяльності.
        
Довідка: знання, уміння, навички, свідомість, почуття.




1

2

3

4

5

18. Вкажіть чотири умови подолання бар’єру між класним керівником і учнем, який не сприймає педагогічної дії?
1. Використати громадську думку колективу.
2. Провести класному керівникові бесіду з учнем.
3.      Постійно розмовляти з учнем підвищеним тоном (звичним).
4.     Посилити контроль за поведінкою учня.
5.     Використати методи і прийоми взаємодії з учнем, які відповідають його індивідуальним особливостям.
1

2

3

4

5

6

7

19. Вкажіть три колективні способи роботи з батьками учнів.
1.     Листування з батьками.
2.     Педагогічний лекторій.
3.     Доручення для батьків.
4.     Класні батьківські збори.
5.     Відвідання сім’ї учня.
6.     День відчинених дверей.
7.     Тематичний вечір з питань виховання в неповній сім’ї.
20. Які чотири способи виховного впливу є прямими за формою?
1

2

3

4

5

6

7

8

1.     Наказ.                                     5. Натяк.
2.     Порада.                                  6. Розпорядження.
3.     Прохання.                              7. Іронія.
4.     Вказівка.                                8. Правило.

1

2

3

4

5

21. Які три завдання морального виховання актуальні для старшого шкільного віку?

1.     Виховувати екологічну свідомість, культуру, мислення.
2.     Сприяти засвоєнню школярами знань про культуру поведінки, спілкування засобами ігрової діяльності.
3.     Розвивати прагнення школярів до саморозвитку, самовдосконалення.
4.     Формувати почуття дружби, колективні стосунки, згуртовувати на цій основі первинний колектив.
5.     Формувати національну самосвідомість на основі знань, переконань і досвіду.

22. Допишіть, яких шляхів формування колективу не вистачає:

1.         Організація суспільно значущої, різноманітної діяльності учнів.
2.         __________________________________.
3.         Організація гуманних стосунків.
4.         __________________________________.
5.         Система перспективних ліній.
6.         Принцип паралельної дії.
7.         Стиль, тон, ритм.

Довідка: співпраця з сім’єю, традиції, шефство, гра, самоврядування.
23. Які три аспекти педагогічного впливу батьків на дітей дають позитивні результати?
1

2

3

4

5

1.    Виконання важких домашніх завдань замість дітей.
2.    Формування трудових навичок і звичок.
3.    Здійснення систематичного контролю і педагогічного нагляду.
4.    Виявлення і розвиток інтересів, нахилів і творчих здібностей дітей.
5.    Залучення до виховання сусідських дітей старшого покоління.

24. Назвіть два основних документа у плануванні роботи школи.
1

2

3

4

5

6

1.     Перспективний план роботи школи.
2.     План-календар роботи школи.
3.     Розклад роботи кабінетів.
4.     Річний план роботи школи.
5.     План роботи батьківського комітету.
6.     План роботи методичного об’єднання вчителів.

25. Дотримання яких чотирьох вимог забезпечує ефективність заохочення?
1

2

3

4

5

6

1.     Учні заохочуються у відповідності з затраченими зусиллями.
2.     Здійснюється оперативно, без попередніх обіцянок.
3.     Завчасно попереджаються учні як будуть заохочуватись, щоб спонукати їх до певної поведінки.
4.     Учень заохочується загалом, а не за конкретні справи.
5.     Супроводжується поясненням, що саме заохочується.
6.     Досягнення учня враховуються у порівнянні з попередніми його успіхами.







Немає коментарів:

Дописати коментар