пʼятниця, 24 квітня 2015 р.

Інформаційні компетенції - як складова досвіду професіонала

29 квітня 2015 року в ліцеї № 7 міста Вінниці проходитиме учнівська науково-практична конференція
"Інформаційні компетенції - як складова досвіду професіонала"

ТЕМАТИЧНІ НАПРЯМКИ РОБОТИ КОНФЕРЕНЦІЇ у ліцеї 7:
1. Системний аналіз і синтез процесів у освіті  та самоосвіті.
2. Інформаційні технології в процесах одержання  досвіду із заданими властивостями.
3. Комп’ютерне моделювання енергоощадних процесів навчання
4. Інформаційне та програмне забезпечення процесів проектування самоосвіти.
5. Інтелектуальні інформаційно-управляючі системи збагачення досвідом.
6. Прогресивні інформаційні технології та організація сучасного  самонавчання.
7. Інформаційно-ресурсне забезпечення дистанційної освіти та науки у дистанційних навчальних закладах.



Головна проблема конференції.

Зараз змінилися сфера інформації, поширення інформації, спосіб отримання інформації, доступність інформації. Для її отримання не потрібні унікальні інтелектуальні зусилля. Інформація стала найдешевшим продуктом, розподіляється в достатку, скільки завгодно. І в спрощеному, вульгаризованому вигляді. Все відбувається у спрощенні, у спрощенні всього. Це стосується і відносин між людьми, між статями, відносин дружби і т. д. Відбувається тотальне спрощення, і зараз в цьому секрету немає. Візьміть промови, доповіді, виступи політиків, вчених і т. д. Просто ніби інші люди приходять. І не просто з іншими темами, з іншими поглядами - ні. Я бачу, що рівень, на якому люди писали, думали, розмовляли ще не так давно, стрімко втрачається............... 


Звіт про дослідницьку роботу "Типи інтелектів" учнів 8 класу.

Араго Гліб:(АГ) ведучий.
Маргарита Корнійчук:(МК)ведуча
Юлія Камінська:(ЮК) ведуча

«Завдання, яке ставить перед нами тисячоліття, полягає в тому, щоб визначити, як інтелект та мораль можуть сприяти побутові світу.»-- це слова видатного  психолога Говарда Гарднера, який висунув теорію  множинного інтелекту.
Ми зацікавились цією теорією, тому що її основна мета—це допомогти учням пізнати самого себе, самовизначитися і надати нам можливість для реалізації.
При навчанні у школі слід враховувати індивідуальні особливості дитини, як вчителям і батькам, так і самим дітям. Знання своїх індивідуальних  особливостей—це ключ до успіху як у навчанні, так і у повсякденному житті.
Один із базових принципів цієї теорії полягає у тому, що освіта має бути чуйною до індивідуальних розбіжностей, прагнучи при цьому до створення різноманітних, пізнавальних можливостей.
Говард Гарднер стверджує, що всі людські особистості мають множинні інтелекти, які можна розвивати і зміцнювати. Він вважає, що кожна людина має вісім видів інтелекту.
Розглянемо типи інтелекту, які виділяє Гарднер, і способи навчання, що їм відповідають:
·        Вербально-лінгвістичний інтелект—пов'язаний із оволодінням мовою, чутливий до нюансів, інтонацій, порядку і ритму слів. Такі діти люблять читати, писати і розповідати історії. Вони мають гарну словесну пам'ять і володіють багатим лексичним запасом.
·        Логіко-математичний інтелект. Діти з таким типом інтелекту володіють відмінними аналітичними навичками та навичками вирішення проблем. Вони добре розмірковують і ставлять логічно побудовані запитання.
·        Візуально-просторовий інтелект. Такі діти потребують зорових образів, вони добре добувають інформацію із карт, схем, діаграм, люблять пазли і головоломки. Вони сильні у малюванні, кресленні, проектуванні, моделюванні.
·        Музичний інтелект. Містить у собі чутливість до рівня інтонації, тембру і ритму звуків. Вони легше навчаються іноземним мовам, тому що легко вловлюють і копіюють мелодику мови.
·        Тілесно-кінестетичний інтелект. Такі діти добрі спортсмени, дуже рухливі, мають розвинену координацію рухів, жестикуляцію та тектильну пам'ять. Для таких дітей потрібно робити частіші перерви у заняттях, щоб пограти, виконати кілька фізичних вправ, використовувати наочні моделі.

·        Натуралістичний інтелект. Він передбачає здатність до вивчення флори і фауни, світу природи, схильність до продуктивної діяльності. Вони люблять спостерігати і виявляти відмінності в умовах життя у різних країнах, цікавляться народними традиціями, із задоволенням виконують проектні завдання.
·        Міжособистісний інтелект. Здатність ефективно взаємодіяти з людьми, розуміти їх і розпізнавати їхні цілі, мотивацію, наміри. Діти з таким типом інтелекту із задоволення працюють у співпраці, володіють хорошими лідерськими і дипломатичними якостями.
·        Внутрішньо-особистісний інтелект. Пов'язаний із розумінням власних емоцій, цілей і намірів, зверненням до внутрішнього світу. У дітей з цим типом інтелекту загострене почуття власної гідності, вони впевнені у собі і люблять працювати на самоті. Вони реально оцінюють свої сильні сторони і здібності. Іноді ці діти відчувають труднощі у спілкуванні.
Учні 8-Л класу досліджували типи інтелекту на паралелі 4-х та 8-х класів.
Зокрема, нами також було проведено дослідження типів інтелекту у власному класі. Результати подано у таблиці.
Отримані нами результати свідчать про те, що діти, які навчаються у даному класі мають яскраво виражений вербально-лінгвістичний, візуальний та кінестетичний інтелект.
Це означає, що більшості дітей легше дається навчання з опорою на візуальні схеми, графіки та таблиці.
Несподіванкою у отриманих результатах стало те, що досить велика кількість дітей має виражений логіко-математичний інтелект.
Це свідчить швидше не стільки про високу успішність у математиці, а про закладені здібності до даної науки, до логічних розв’язань, головоломок.
Нами досліджено, що у паралелі 8-х класів, переважає внутрішньо-особистісний інтелект.
Отримані нами дані свідчать про високий рівень інтелектуальних здібностей до вивчення мов, дещо знижений рівень до вивчення математики,високу потребу у унаочненні матеріалу, схильності до музики. Цікаво, що міжособистісний, внутрішньо особистісний та кін естетичний інтелекти знаходяться майже на одному і тому самому відсотковому показнику, що може свідчити про значне навчальне навантаження. Також нами було проведено дослідження типів інтелекту у паралелі 4-х класів.

Як показують отримані нами дані, у початковій школі є досить розвиненим вербально-лінгвістичний інтелект, математичний на значно вищому рівні, ніж у старших класах, візуальний та музичний є нижчими. Цікавими є показники внутрішньо особистісного та міжособистісного інтелектів, відсотковий рівень є значно вищим, ніж у паралелі 8-х класів. Кінестетичний тип інтелекту є вищим на 10% у 4-х класах у порівнянні з 8-ми. Це свідчить про жвавість та рухливість респондентів, і є нормальним показником для вікової категорії.
Для зручності співставлення отриманих даних ми склали порівняльну таблицю видів інтелекту у 8-х та 4-х класах.
Особистісний підхід визначає пріоритет особистості перед колективом, створення у колективі гуманістичних стосунків, завдячуючи яким діти усвідомлюють себе як особистості, вчаться бачити та поважати особистість в інших дітях.
Типи інтелекту
Сильні сторони
Види діяльності
Вербально-лінгвістичний інтелект
Читання, письмо, інтерпретація, продукування інформації за допомогою слів, запам’ятовування дат
Читання, письмо, презентації, розповідь історій, лекції, дискусії, дебати, робота зі словником, редагування, ведення журналу чи щоденника, написання поезії, написання листів
Логіко-математичний інтелект
Критичне та аналітичне мислення, розв’язування проблем, міркування, моделі, математика, логіка
Постановка логічних запитаннь, класифікація, категоризування, робота з моделями , робота з числами, таблицями, графіками, аналіз, підбиття підсумків, порівняння та протиставлення, передбачення
Візуально-просторовий інтелект
Читання діаграм та карт, малювання, мистецтво, уявлення предметів, візуалізація
Малювання, робота з картинками, графіками, діаграмами, картами, дизайн слайдів, візуалізація, перегляд фільмів, відвідування мистецьких заходів
Музичний інтелект
Сприйняття звуків, запам’ятовування мелодій, ритмів, спів, слухання, гра на музичних інструментах
Спів, прослуховування музики чи записів, нотування, фонетичні вправи, читання вголос з інтонацією, рольові ігри з імітацією різних голосів та настрою, відвідування концертів
Тілесно-кінестичний інтелект
Атлетика, танці, ремесла,використання різних інструментів, рухи, використання жестів, міміки та пластики тіла, знання через тілесні відчуття
Драматизація, рольові-ігри, спортивні та фізичні ігри, екскурсії та прогулянки, вивчення предметів через тактильні відчуття
Внутрішньо особистісний інтелект
Визнання сильних та слабких сторін, постановка цілей, самопізнання, самостійна робота, сильна інтуїція, рефлективне мислення
Самостійна робота, роздуми, виконання самостійних проектів, робота з комп’ютером, пошук інформації, виконання креативних завдань, написання творів чи статей, ведення щоденника,створення портфоліо, спостереження, «мозкова атака»
Міжособистісний інтелект
Лідерство, організація, розуміння людей та їхніх почуттів, спілкування, розв’язування конфліктів
Комунікативні завдання, групова робота та робота у парах, рольові ігри, дискусії, дебати, обмін інформацією, інтерв’ю, опитування/анкетування, ток-шоу, командні проекти, суспільні події
Натуралістичний інтелект
Розуміння природи, глибокий інтерес до навколишнього середовища, категоризація, класифікація, дослідницькі здібності
Робота на природі, екскурсії, дослідження живої природи, вивчення рослин, природних явищ, класифікація, упорядкування, категоризація, створення моделей, збір інформації, споглядання, індивідуальні завдання зі збору та класифікації інформації
Стратегічна схема  системного планування  проектної діяльності  


Карта  компромісів та інтересів, творчих контрактів між учасниками проекту.
Карта  повноважень  та обов′язків,  рольових функцій між учасниками проекту.
Технологічна карта  засобів зв′язку,  стратегічних взаємодій і учасників проекту.
Способи експертної довіри і кредитних потреб  для  здійснення інтерактивних  акцій фахівців у проекті.
Схема  прийняття  рішень на використання  ресурсів для реалізації проекту.
Схема  та алгоритми реалізації акцій і впровадження рішень під час проекту.
Банк нереалізованих,  невиконаних рішень під час проекту.
Банк суб′єктів з інформаційними каналами про проект.
Банк повного часового ресурсу проекту.
Карта  інтелектуального потенціалу.
Кошторис  фінансового ресурсу проекту.
Схема створення  інформаційного ресурсу проекту.
Схема залучення благодійного, волонтерського, спонсорського меценатського ресурсу проекту.
Банк технологічного і технічного ресурсу проекту.
Банк звітів та результати практичних акцій проекту.
_______________________________

Захист проекту учнями 8М класу
 Дорогі друзі , шановні гості !
        Профільними у нашій майбутній спеціальності є глибокі знання з хімії та біології, а також вміння самостійно їх здобувати та поповнювати. Тому тема нашого цьогорічного дослідження якнайкраще підійшла для реалізації цієї мети. 21 століття – століття колективної роботи і програма Науковий колективний проект стала для нас чудовим тренувальним полігоном.

Творчий колектив 8-М класу презентує науково-дослідницьку роботу
“Вода-як основа життя і здорового харчування”

Сьогодні Україні як ніколи потрібна духовно і  фізично здорова нація. Процес її творення надзвичайно складний і багатогранний і виховання свідомого ставлення молоді до здорового способу життя включає фізичне здоров’я і загартування. Вагому роль у цьому процусі відіграє вода.

  Ми поставили за мету познайомитися з науково-теоритичними засадами вивчення проблеми. Виробити рекомендації для учнів різних вікових груп для оптимізації водно-рідинного балансу організму, дослідити стан використання і вживання води під час навчального процесу.

Вода — найзвичайніша речовина на нашій планеті , вік якої оцінюють приблизно у 4.5 млрд. років. Приблизно 78% поверхні Землі покриті водою. Вона - друга за важливістю (після кисню) речовина на Землі. Загальні запаси води становлять 1338000 тис. куб. км. Вода необхідна для розвитку рослин , що відтворюють кисень , людей і тварин, які цей кисень споживають.

У будь-якому живому організмі вода є середовищем , в якому відбуваються хімічні та фізіологічні процеси , що забезпечують його життєдіяльність , крім того вона сама бере участь у ряді хімічних та біологічних реакцій. Науці не відома така жива істота , яка могла б обходитися без води.

Для нас важливим етапом була оцінка досліджуваної проблеми з різних точок зору і узагальнення наших уявлення про воду та її роль в житті людини. Ми охарактеризували фізичні та хімічні властивості води і створили тематичний бюлетень з опитувальником. В подальших дослідженнях ми описували процеси що , спостерігались на основі саме цих властивостей.

Як відомо в цілому організм людини складається на 86–50% з води (86% у новонародженого і 50% у старого). Завдяки властивостям води як розчинника кров і лімфа служать ідеальним середовищем для протікання в організмі найскладніших хімічних процесів. Здатність організму підтримувати постійну температуру тіла в значній мірі обумовлена трьома фізичними властивостями води:
 високою здатністю запасати тепло,                                                                               
 високим ступенем теплопровідності ,
 здатністю випаровуватись з поверхні легенів і шкіри.

       У рекомендаціях які ми подаємо у цьому розділі перераховуються прості але ефективні поради для ліцеїстів:
1. Важливо пити до того , як відчуєте спрагу. Ви зможете уникнути ознак зневоднення : зниженої енергії, втоми, головного болю і запаморочення
 2. Якщо ви більшу частину дня знаходитеся вдома, наповніть вранці посуд тією кількістю води , яка вам потрібна протягом дня . Пийте її , готуйте на її основі сік або чай.
3.Якщо ви проводите більшу частину дня поза домом, візьміть з собою 3-4  пляшки ємкістю в 450-700 мл.
4.Кава і напої що містять алкоголь не вгамовують спрагу. Ми зясували що після вживання кави пити хочеться ще більше.
5.Не можна вживати воду після повторного кип*ятіння , оскільки в ній виділяється шкідлива речовина діоксин який викликає ризик онкологічних захворювань.
6.В процесі роботи на проектом ми познайомилися с діяльністю Вінницької Волонтерської Кулінарної Сотні.
Нам  необхідно було придумати такі продукти, котрі довго б не псувались, не втрачали б своєї якості, були б швидкими в приготуванні. Одним із засобів збереження продуктів є висушування. Найвідоміша страва нашої нації – українській борщ. Він містить в собі багато поживних речовин та мікроелементів.

Разом з волонтерами ми працювали над створенням оптимальних умов та якісного складу продукту. Катерина Бебко та її мати Олена Анатоліївна в домашніх умовах провели велику кількість експериментів, і добилися гарних результатів.
Коли борщі доїдуть до наших бійців, вони зможуть їх швидко приготувати і відновити сили.

Сьогодні актуальним є виховання високої культури водовикористання , яке починається з дитинства. Ми опитали учнів 3-4 класів , і з’ясували що , для домашнього вжитку 94% їх сімей використовують водоочисні фільтри , 9% зізналися що воду використовують без обмежень , а 91% намагається її економити, що є надзвичайно важливим в умовах всезростаючого дефіциту питної води на планеті. 82% опитаних використовують фасовану воду яку замовляють або купляють в торговельній мережі , 73% опитаних споживають добову норму води , а 24% з різних причин менше норми. 3% зізналися що не знають своєї добової норми.
 Під час навчального дня 69% опитаних відчувають спрагу. А також разом із шкільною медсестрою визначили , що 68% молодших школярів гамують відчуття спраги солодкими напоями. 69% учнів відчувають спрагу під час навчального дня і не вгамовують її водою. Переважна кількість опитаних знає добові нормативи вживання води і намагається їх дотримуватися , 24% дізналися про це вперше і будуть враховувати це в подальшому.

Головними джерелами питної води в навчальному закладі є приміщення медичного пункту де вода проходить через водоочисну систему , шкільна їдальня , де діти гамують спрагу кип’яченою водою , шкільний буфет , у якому у асортименті я соки , компоти, нектари та чай. З настанням теплої пори року 46% дітей використовують фасовану воду , яку вони приносять із собою до школи.
У переважній більшості класів початкової школи учні мають можливість пити артезіанську воду , доставкою якої опікуються батьківські комітети.

ВИСНОВКИ
В ході роботи нами були створені інформаційні бюлетені та опитувальники з наступних розділів : “Вода в природі” , “Фізичні та хімічні властивості води”, “Роль води в організмі людини”, “Лікувальні властивості води” , “Вода - основа правильного харчування” , “Вода в процесі приготування і зберігання їжі” , “Особливості вживання води відповідно віку , навантаження , стану здоров’я” , були проведені досліди із визначення якості   води  із криниць неподалік домівок, фасованої води , опитування , у яких ми з’ясували ставлення учнів 4-5 класів до режиму економії води , використання домашніх водоочисних систем.

Під час роботи над проектом , ми познайомилися з роботою Вінницької Кулінарної Сотні , волонтери якої забезпечують бійців АТО продуктами довготривалого зберігання при остаточному приготуванні яких використовується кип’ячена вода.

Творчі групи наших однокласників зібрали і впорядкували цікаві матеріали: вірші , прислів’я приказки , пізнавальні факти про воду. Зібрані і впорядковані нами матеріали стануть у нагоді ліцеїстам медичних класів , можуть буди використані при проведенні тематичних тижнів та виховних заходів.


Дослідження дало нам можливість задуматися над проблематикою теми і використовувати напрацьовані нами рекомендації. Легка на перший погляд тема виявилася не такою простою , цікавою і ми плануємо в майбутньому продовжити наші дослідження. 
____________________________
У центрі навчання. Згідно з собистісно орієнтованого підходу, знаходить сам учень, персональні мотиви, цілі, неповторний психологічний склад. Працюючи над проектом ми, дослідили типи інтелекту у 4-х та 8-х класах, що допоможе дитині пізнати себе,самовизначитися і самореалізуватися. Розробили систему рекомендацій для вчителів та школярів, по врахуванню типів інтелекту на різних етапів навчання, з метою досягнення успіху у житті

Коментарі:
IT отрасль в украине самая перспективная, сколько бы пессимисты не вякали.
потому что в украине БЕЗЛИМИТНЫЙ ОФИГЕННЫЙ СКОРОСТНОЙ ИНТЕРНЕТ стоит 4$ в месяц. и весь софт пиратский или халявный. на котором как минимум можно учиться.
в эмиратах и канаде, например, интернет стоит 100$ в месяц.
при этом в эмиратах интернет отстойный, а в канаде лимитирован помегабайтно.

оцените тепличность условий для обучения.
единственное, что надо укр айтишникам - это предложить удобный вариант предпринимательства (регистрация(+), получение переводов(-) и сохранение накоплений(-)).
пс: к тому же, наши башковитые, в отличии от безмозглых соседей с северо-востока. и талантливее индусов.
пспс: и при этом мы до сих пор юзаем миллион справок с мокрыми печатями и не имеем электронного правительства. господи, позорище то какое.


  •  Да обычный бред нищих безграмотных украинских аутсорсеров. Страна-приложение к вордпрессу. Квалификация нулевая, все заказы - сплошь за счёт супердемпинга, никаких серьёзных проектов.

    Местные китайцы недавно спалили, что то, что они за копейки перепро
    дают индусам, те за полкопейки перепродают хохлам, и были удивлены, что за столько денег вообще кто-то что-то может делать.

    Украина - рекордсмен по покупным IT-сертификациям - более 95% украинских сертификатов покупные, т.е. экс-сотрудники хохлоМицрософт на собеседованиях не могут объяснить, как Active Directory работает, например.

    Т.е. вместо второго Гонконга получилась Индия-штрих - всё то же, только беднее и хуже по качеству.

    Тоже, в принципе, ниша - в любом баре Азии если блондинка у шеста - то с Украины, если надо за 50 баксов что-то фрилансить - то тоже.

    Ключевое, что выше "быстро хапнул на фрилансе, быстро пропил, дешево рисанулся перед подобными" хохлы патологически не тянут. Врать разве что ещё про непрерывные успехи, да - вчетвером хату в Польше снимая, прячась там от призыва, и удалённо какиенибудь шведские порносайты админить, рассказывая про Работу На Европейскую Компанию.

    Так что можешь забить, у них это вечно. Вечнопьяненький нищий украинский фрилансер будет вечно рисоваться перед подобными - это судьба у них такая. Без вариантов.
  • Taras Vaschuk От інтегруємося в європу - і хана халяві й піратству. В емвратах половина наших навіть офіційних сайтів - у чорному піратському списку. Я з футбол юей навіть про чемпіонат англії почитати не можу 
  • Kostyan Tyn Вот с индусами промах! Они качественнее и грамотнее. И в Канаде нет за 100$ это круто. Особенно если учесть что мы вводим третье поколение а они лте 4 обновляют уже второй раз)

1 коментар: