І рівень складності
Максимальний бал за окреме завдання –1
(правильну, на Вашу думку, відповідь позначте
знаком «+» у таблиці)
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
|
5
|
1.
Який варіант відповіді, характеризує вивчення виховання в аспекті педагогічної науки?
1.
Вивчення виховання як фактора
суспільного розвитку.
2.
Вивчення виховання як фактора
психологічного розвитку людини.
4.
Вивчення виховання як процесу
розвитку і формування людини.
5.
Вивчення виховання як процесу
індивідуального становлення.
1
|
|||
2
|
|||
3
|
|||
4
|
2. Хто з педагогів вперше охарактеризував педагогіку як науку?
1.
Френсіс Бекон. 3. Ян Амос Коменський.
2.
Джон Локк. 4. Олександр Духнович.
3. Яка мета освіти у сучасній загальноосвітній школі?
1
|
|||
2
|
|||
3
|
|||
4
|
|||
5
|
1.
Підготовка до життя.
2.
Всебічно і гармонійно розвинена
особистість – громадянин своєї країни.
3.
Розвиток задатків і здібностей
учня.
4.
Навчити творити себе як
особистість.
5.
Здійснювати розумове, моральне,
фізичне, естетичне і трудове виховання учнів.
1
|
|
2
|
4. Яке поняття ширше? 1)
«Освіта»;
2)
«Навчання»
5. Що досліджує порівняльна педагогіка?
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
1.
Особливості
виховання людей з різними вадами розвитку.
2.
Принципи,
методи, прийоми та форми викладання і вивчення конкретних навчальних дисциплін.
3.
Педагогічні
теорії та освітні системи різних країн.
4.
Проблеми
позашкільного виховання дітей і дорослих.
6. Яке з положень характеризує сучасну філософію освіти?
1
|
|
2
|
|
3
|
1.
Ключовим поняттям сучасної
філософії освіти є система знань, умінь і навичок, яку повинен засвоїти учень.
2.
Ключовим поняттям сучасної
філософії освіти є гуманізм.
3.
Ключовим поняттям сучасної
філософії освіти є система видів діяльності, яку повинен виконати учень.
7.
Який фактор, в першу чергу, визначає
мету і зміст виховання?
1
|
|||
2
|
|||
3
|
|||
4
|
1.
Рівень економічного та
соціально–культурного розвитку суспільства.
2.
Функціонування загальноосвітньої
школи.
3.
Рівень розвитку педагогічної науки.
4.
Потреби школяра та його сім’ї.
8.
Яке визначення системи освіти, на
Вашу думку, є правильним?
1
|
|||
2
|
|||
3
|
|||
4
|
|||
5
|
1.
Сукупність закладів освіти,
наукових та інших установ і підприємств, органів управління та самоврядування в
галузі освіти, реалізують її мету.
2.
Струнка система організації освіти
підростаючого покоління.
3.
Система освіти складається з
дошкільної освіти, базової, загальної середньої, вищої.
4.
Теорія організації і керівництва
діяльністю загальноосвітнього навчально–виховного закладу.
5.
Сукупність органів управління
освітою, які забезпечують її ефективність.
9.
Що розуміють під цілеспрямованим,
організованим сприйманням об’єкта у
природних умовах?
1
|
2
|
3
|
тестування
|
спостереження
|
анкетування
|
10.
Що таке колегіум?
1.
Загальноосвітній навчальний заклад
для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку.
1
|
|||
2
|
|||
3
|
|||
4
|
|||
5
|
2.
Загальноосвітній навчальний заклад
із частковим або повним державним утриманням дітей, які потребують соціальної
допомоги.
3.
Загальноосвітній навчальний заклад
І –ІІІ ступенів для дітей, які потребують тривалого лікування.
4.
Загальноосвітній навчальний заклад
ІІІ ступеня філологічно-філософського та (або) культурно естетичного профілю.
5.
Загальноосвітній навчальний заклад
ІІ –ІІІ ступенів для тих, хто не має можливості навчатися у школах з денною формою
навчання.
11.
Що розуміють під автоматизованими уміннями, які допомагають швидко і безпомилково виконувати
дії на основі здобутих знань?
1
|
2
|
3
|
звичка
|
навичка
|
уміння
|
1
|
|||
2
|
|||
3
|
|||
4
|
12.
Кому належить ідея «методу природних
наслідків»?
1.
Я.А. Коменський. 3. Ж.-Ж. Руссо.
2.
В.О. Сухомлинський. 4. А.С. Макаренко.
13.
Які особливості передаються від батьків за спадковістю?
1
|
|||
2
|
|||
3
|
1.
Біологічні особливості батьків,
прабатьків.
2.
Знання, уміння, навички, досвід.
3.
Якості, риси характеру, поведінка.
1
|
|
2
|
|
3
|
14.
Що розуміють під поняттям «перевиховання»?
1.
Керований
і організований вплив, спрямований на подолання або послаблення негативних рис,
якостей, форм та способів поведінки і формування позитивних.
2.
Процес
формування особистості у відповідності з потребами суспільства і самої
особистості.
3.
Цілеспрямований
і організований вплив, спрямований на удосконалення особистості вихованця,
задоволення її потреб та інтересів.
1
|
|||
2
|
|||
3
|
|||
4
|
15.
До якого поняття належать об’єкти? Народні традиції, праця, фольклор,
символи – це: . . . морального
виховання учнів української національної школи.
1.
Методи виховання. 3. Форми виховання.
2.
Засоби виховання. 4. Прийоми виховання.
1
|
|||
2
|
|||
3
|
|||
4
|
|||
5
|
16.
Якій складовій системи профорієнтації
школярів відповідає визначення: «Ознайомлення учнів з
різноманітними професіями, зі світом праці, проблемами професійного
самовизначення»?
1.
Професійна інформація. 4. Професійна консультація.
2.
Професійна діагностика. 5. Професійний відбір.
3.
Професійна адаптація.
1
|
|||
2
|
|||
3
|
|||
4
|
17.
Який з наведених підходів є
своєрідним «містком» між колективним
та індивідуальним вихованням?
1.
Творчий підхід. 3.
Диференційований підхід.
2.
Комплексний підхід. 4.Особистісно
орієнтований підхід.
18.
Про який шлях формування колективу
говорив А. Макаренко: «Ніщо так не зміцнює колектив,
як . . . .
Вони є клеєм колективу».
1
|
2
|
3
|
традиції
|
діяльність
|
вимоги
|
1
|
|||
2
|
|||
3
|
|||
4
|
|||
5
|
19. Що таке
дидактика?
1.
Наука про виховання, освіту та
навчання.
2.
Наука про взаємодію вчителя та
учнів.
3.
Галузь педагогіки, що досліджує і
розробляє теорію освіти і навчання.
4.
Галузь педагогіки, що досліджує
закономірності процесу навчання.
5.
Педагогічна дисципліна, що
займається формуванням людини у період дитинства і юності.
1
|
|||
2
|
|||
3
|
20. Які функції навчального підручника?
1.
Навчальна, виховна,
розвивальна.
2.
Науково-теоретична,
освітня, роз’яснювальна.
3.
Інформаційна, розвивальна, виховна.
21.
У якій групі перераховані види освіти, за
якими визначається зміст освіти?
1
|
|||
2
|
|||
3
|
|||
4
|
1.
Початкова,
основна, загальна середня.
2.
Загальна,
трудова, професійна, гуманітарна, математична, природнича.
3.
Дошкільна,
загальна середня, професійно-технічна, вища.
4.
Шкільна,
позашкільна, самоосвіта.
22. Яка основна мета перевірки й оцінки знань, умінь, та навичок учнів?
1
|
|||
2
|
|||
3
|
|||
4
|
|||
5
|
1.
Визначення якості засвоєння учнями
навчального матеріалу.
2.
Визначення активності діяльності
учнів на уроці.
3.
Громадський контроль за діяльністю
учнів.
4.
Виявлення пізнавальних інтересів
учнів.
5.
Визначення власних результатів
роботи.
23. Що розуміють під поняттям «наукова організація праці учителя»?
1
|
|||
2
|
|||
3
|
|||
4
|
1.
Це
система заходів, спрямованих на забезпечення ефективності навчання і виховання
школярів на основі раціонального використання часу, засобів, зусиль як
педагогів, так і учнів.
2.
Це
система заходів, що сприяє правильному управлінню діяльністю учнів, економії їх
часу.
3.
Це
оптимізація особистої праці педагога.
4.
Правильної
відповіді немає.
1
|
|||
2
|
|||
3
|
|||
4
|
|||
5
|
24. Вкажіть
відповідь, у якій наведена індивідуальна
форма методичної роботи.
1.
Епізодичні
семінари.
2.
Стажування.
3.
Відкритий
урок.
4.
Методична
оперативна нарада.
5.
Тиждень
педагогічної майстерності.
1
|
|||
2
|
|||
3
|
|||
4
|
|||
5
|
25. Яка періодичність проведення чергової атестації педагогічних
працівників?
1.
Щорічно.
2.
Один раз
на 3 роки.
3.
Один раз
на 5 років.
4.
Один раз
на 8 років.
5.
Один раз
на 10 років.
Білет №2
Максимальний бал за окреме
завдання –1
(правильну, на Вашу
думку, відповідь позначте знаком «+»)
1. Предметом педагогіки є:
1
|
|
2
|
|
3
|
1.
Процес
цілеспрямованого розвитку і формування людської особистості в умовах її
навчання, виховання, освіти.
2.
Розробка
правил, порад, рекомендацій щодо реалізації мети і завдань виховання.
3.
Розкриття
закономірностей і механізмів оволодіння знаннями, навичками, вміннями;
засвоєння людиною соціально - культурного досвіду.
2.
Яке положення найточніше характеризує фактори
розвитку особистості?
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
|
5
|
1.
Основним фактором розвитку
особистості є спадковість.
2.
Розвиток особистості залежить від
умов оточуючого середовища.
3.
Розвиток особистості зумовлюється
взаємодією спадковості і середовища, в якому вона живе.
4.
Розвиток особистості визначається
взаємодією спадковості, середовища і активності самої особистості.
5.
Фактором розвитку особистості є
виховання.
1
|
|||
2
|
|||
3
|
3.
Який перший вищий навчальний заклад у
Східній Європі:
1.
Братські школи.
2.
Києво–Могилянська академія.
3.
Московська слов’яно – греко –
латинська академія.
4.
Допишіть групу форм позакласної виховної
роботи.
1.
Масові. 3.
Колективні.
2. Групові. 4.
___________________________.
1
|
|||
2
|
|||
3
|
|||
4
|
|||
5
|
5.
Яка характеристика відповідає середній
загальноосвітній школі?
1.
Навчально-виховний заклад, який
забезпечує фізичне, психічне здоров’я дітей, виробляє уміння і навички.
2.
Загальноосвітній навчальний заклад
І –ІІІ ступенів, як правило, з профільним спрямуванням навчання.
3.
Загальноосвітній навчальний заклад
ІІ –ІІІ ступенів для громадян, які не мають можливості навчатися у інших
школах.
4.
Загальноосвітній навчальний заклад
І –ІІІ ступенів.
5.
Загальноосвітній навчальний заклад
І –ІІІ ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів.
2
|
|||||
3
|
|||||
4
|
6.
За яких часів з’явився ідеал
всебічного і гармонійного розвитку особистості?
1.
Сократа, Платона, Аристотеля,
Демокрита.
2.
К.А. Гелвеція, Д. Дідро, Ж.-Ж.
Руссо.
3.
Й. Гербарта, Д. Дьюї.
4.
А.С. Макаренка.
7.
Що розуміють під освоєнням та перетворенням природних і
соціальних сил з метою задоволення потреб, у результаті чого створюються
матеріальні і духовні цінності, формується сама людина?
1
|
2
|
3
|
розвиток
|
соціалізація
|
діяльність
|
8. Яке
визначення
індивідуальності є
правильним?
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
1.
Окремий
представник людського роду без урахування його біологічних і соціальних
якостей.
2.
Неповторне
поєднання рис особистості, яке відрізняє її від інших людей.
3.
Людина,
яка має свідомість і є діячем суспільного розвитку.
4.
Факт
належності до людського роду.
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
9.
Яке визначення, на Вашу думку, відповідає педагогічному
експерименту?
1.
Стандартизований метод, що
використовується для вимірювання якостей і здібностей особистості.
2.
Цілеспрямоване планомірне
сприймання і фіксування педагогічних явищ.
3.
Регламентоване усне опитування за
допомогою завчасно складеного переліку
запитань.
4.
Планомірна зміна умов педагогічного
процесу і реєстрація відповідних наслідків.
1
|
|
2
|
10.
Чи тотожні поняття «передовий досвід» та
«новаторський досвід»?
1.
так; 2. ні.
11. Важливим завданням якого напрямку виховання є формування наукового
світогляду учнів?
1.
Фізичне виховання. 5. Економічне виховання.
2.
Екологічне виховання. 6. Громадянське виховання.
3.
Моральне виховання. 7. Розумове виховання.
4.
Правове виховання. 8. Трудове виховання.
Запишіть
відповідь (цифру або слово): _____________________________ .
12.
В якій групі найбільш повно
названі завдання трудового виховання?
1.
Теоретична і практична підготовка до праці,
формування трудових умінь і навичок, психологічна підготовка до праці.
1
|
|||
2
|
|||
3
|
2.
Прищеплення дисципліни, свідомого підпорядкування
вимогам діяльності, формування мотивації самовиховання та позитивного ставлення
до праці.
3.
Підняття престижу праці, формування довільності
поведінки, розумових здібностей дитини.
1
|
|||
2
|
|||
3
|
|||
4
|
13. Який з наведених організаційних засобів формування загально - шкільного колективу є найбільш ефективним?
1. Учнівські об’єднання за
інтересами.
2. Систематична діяльність
тимчасових колективів типу зведених загонів.
3.
Систематичне проведення різноманітних заходів.
4. Суспільно значуща
діяльність активу та членів колективу.
1
|
|||
2
|
|||
3
|
|||
4
|
14. Що є предметом дидактики?
1.
Особливості навчання окремих
дисциплін.
2.
Загальна теорія освіти і навчання.
3.
Викладання – діяльність вчителя.
4.
Учіння – активна пізнавальна
діяльність учнів.
15. Який провідний вид діяльності дітей молодшого
шкільного віку?
1
|
2
|
3
|
гра
|
спілкування
|
учіння
|
1
|
|
2
|
|
3
|
16. Що розуміють під системою
наукових знань, умінь та навичок, оволодіння якими забезпечує різнобічний
розвиток розумових учнів, їх фізичних і творчих здібностей, формування
світогляду, морально-етичних поглядів і переконань, підготовку до життя?
1.
Зміст освіти. 2.
Навчальний предмет. 3. Навчальний підручник.
1
|
|
2
|
|
3
|
17.
У якому пункті перераховані структурні
компоненти діяльності вчителя на уроці?
1. Ціль,
мотиви, дії, результат.
2. Актуалізація
опорних знань учнів, мотивація навчально-пізнавальної діяльності, вивчення
нового матеріалу, закріплення, узагальнення, систематизація, контроль знань.
3. Діагностична,
орієнтаційно-прогностична, конструктивно-проектувальна, організаторська,
інформаційно-пояснювальна, комунікативно-стимуляційна, аналітико-оцінна,
дослідницька.
18. Хто з педагогів обґрунтував виховні можливості принципу наочності?
1
|
|
2
|
|
3
|
1.
Я.А. Коменський.
2.
Й.Г. Песталоцці.
3.
К.Д. Ушинський.
19. Якою є структура навчальної програми для початкової школи?
1
|
|
2
|
|
3
|
1. План вивчення предметів, пояснювальна записка, опис
змісту діяльності з даного предмета за розділами чи темами, список
рекомендованої літератури.
2.
Пояснювальна
записка, опис змісту навчання з даного предмета за розділами, темами, кількість
годин, основні вимоги до знань і вмінь учнів на кінець навчального року.
3. Вступ, основна частина, рекомендована література.
20. Визначити який тип
уроку
за структурою. Структура:
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
|
5
|
v
Організація учнів до уроку.
v
Актуалізація опорних знань.
Перевірка домашнього завдання.
v
Визначення теми, мети, завдань
уроку, їх значення.
v
Вивчення нового матеріалу.
v
Закріплення нового матеріалу.
v
Домашнє завдання.
v
Підсумки уроку. Виставлення оцінок.
1.
Урок засвоєння нових знань.
2.
Урок комплексного застосування
знань.
3.
Урок формування умінь та навичок.
4.
Комбінований урок.
5.
Урок перевірки, оцінки і корекції
знань, умінь і навичок.
1
|
|
2
|
|
3
|
21. У якій групі
названі види практичних методів навчання?
1. Навчальні вправи, ігрові вправи, практичні роботи.
2. Навчальні вправи, ігрові вправи, практичні роботи, ТЗН.
3.
Вправи (навчальні, ігрові та ін.), лабораторні, практичні
роботи.
1
|
|||
2
|
|||
3
|
|||
4
|
22. У якій групі названі форми
контролю за
кількістю учнів?
1.
Фронтальний, груповий,
індивідуальний, комплексний.
2.
Попередній, поточний, тематичний,
підсумковий.
3.
Тестовий,
усний, письмовий, змішаний.
4.
Олімпіади,
конкурси, виставки учнівської творчості.
1
|
|||
2
|
|||
3
|
|||
4
|
|||
5
|
23. Вкажіть відповідь, у якій
перераховано органи державного управління
освітою у нашій країні.
1. Міністерство освіти і науки, облвно,
рай/міськ/вно.
2. Верховна Рада України, Кабінет Міністрів
України, обласні, районні держадміністрації.
3. Міністерство освіти і науки, АПН України і її
науково-дослідні інститути, ВАК України, вузи.
4. Міністерство освіти і науки, міністерства і
відомства, які мають навчально-виховні заклади, ВАК України, управління освіти
і науки облдержадміністрації, відділи освіти райдержадміністрацій.
5. АПН України, ВАК України, вузи І-ІІ і ІІІ-ІV
рівнів акредитації, інститути підвищення кваліфікації медпрацівників.
1
|
|||
2
|
|||
3
|
24. Назвіть педагога-новатора,
темою досвіду якого є використання диференційованого
підходу на уроках у 1-4 класах.
1.
В.О.
Сухомлинський. 2. С.П. Логачевська. 3. Ш.О. Амонашвілі.
1
|
|||
2
|
|||
3
|
|||
4
|
|||
5
|
25. Який із критеріїв оцінки педагогічного досвід дозволяє виділити передовий
досвід з поміж позитивного?
1.
Результативність.
2.
Стабільність.
3.
Перспективність.
4.
Новизна. 5. Актуальність.
Білет № 3
Максимальний бал за окреме
завдання –1
(правильну, на Вашу
думку, відповідь позначте знаком «+»)
1.
Що таке педагогіка?
1
|
|
2
|
|
3
|
1.
Особлива сфера суспільної
діяльності з виховання людини, складовими частинами якої є освіта і навчання.
2.
Наука, що вивчає процеси виховання,
освіти, навчання і розвитку особистості.
3.
Цілеспрямований та організований
процес формування особистості у відповідності з потребами суспільства.
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
2.
Виберіть правильне визначення поняття «освіта».
1.
Процес і результат оволодіння
системою знань, умінь, навичок.
2.
Процес та результат розвитку
людини.
3.
Процес вивчення індивідуальних
особливостей учнів.
4.
Процес викладання і учіння.
3.
Чи ідентичні поняття «народна педагогіка»
та «етнопедагогіка»?
1
|
2
|
|
так
|
ні
|
|
4.
Напишіть ім’я педагога, якому
належить ідея загальної освіти.
Відповідь: ______________________________________________
.
1
|
|
2
|
|
3
|
5. Які якості, на Вашу думку,
характеризують людину як особистість?
1. Розумність,
відповідальність, свобода, честь, гідність, індивідуальність.
2. Працьовитість,
висока адаптація до темряви, пластичність, охайність.
3. Відповідальність,
емоційність, наявність ідеалів.
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
6.
Що є центральним завданням виховання?
1.
Формування дитини як особистості.
2.
Розвиток дитини як особистості.
3.
Всебічний і гармонійний розвиток особистості дитини.
4.
Креативний розвиток особистості дитини.
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
7.
Який метод науково-педагогічних
досліджень передбачає: вивчення структури і стилю взаємовідносин у
колективі?
1.
Соціометрія.
2.
Анкетування.
3.
Інтерв’ювання.
4.
Педагогічний експеримент.
8. Якому стилю спілкування відповідає характеристика поведінки вчителя:
Учитель сам вирішує всі питання
життєдіяльності класу, визначає кожну мету, керуючись власними установками,
контролює виконання завдань, оцінює досягнуті результати?
1
|
2
|
3
|
ліберальний
|
демократичний
|
авторитарний
|
9. Що
таке метод?
1
|
|
2
|
|
3
|
1.
Усвідомлене
уявлення кінцевого результату певної діяльності.
2.
Спосіб
досягнення поставлених завдань.
3.
Спосіб
дослідження психолого-педагогічних процесів формування особистості,
встановлення об’єктивної закономірності виховання і навчання.
10. Який із напрямків виховної роботи покликаний сформувати у школярів
прагнення і вміння будувати своє життя за законами краси?
1.
Економічне виховання. 5. Громадянське виховання.
2.
Трудове виховання. 6. Екологічне виховання.
3.
Естетичне виховання. 7. Статеве виховання.
4.
Моральне виховання. 8. Правове виховання.
Запишіть відповідь (цифру
або слово): __________________________ .
1
|
|
2
|
|
3
|
11. Який період охоплює переддошкільний вік?
1. 3 – 5 років.
2. 3 – 6 років.
3. 1 – 3 роки.
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
|
5
|
12. Яке визначення відповідає поняттю «мораль»?
1.
Правила,
які визначені державою і закріплені в законах.
2.
Форма
суспільної свідомості, яка регулює поведінку людини в усіх сферах її життя.
3.
Галузь
індивідуальної свідомості, яка регулює поведінку людини.
4.
Вічна і
незмінна для всіх часів та народів, епох та формацій категорія.
5.
Форма,
яка залежить від політики, права, релігії.
13.
Естафета мистецтв, конкурс юних митців, заняття Малої академії народних
мистецтв, виступ фольклорно-етнографічного дитячого колективу – це:
1
|
|
2
|
|
3
|
1.
Джерела естетичного виховання
школярів.
2.
Методи естетичного виховання
школярів.
3.
Форми організації естетичного
виховання школярів.
1
|
|||
2
|
|||
3
|
|||
4
|
|||
5
|
14.
Яке визначення форм виховної роботи є повним і правильним?
1.
Зовнішній вигляд, обрис.
2.
Вигляд, в якому виявляється зміст
виховання.
3.
Сукупність етапів, які визначають
хід, послідовність виховного впливу.
4.
Спосіб зовнішнього вираження
організації виховного процесу, який відображає внутрішній зв’язок його
компонентів і характер стосунків.
5.
Зовнішній вираз злагодженої
діяльності вчителя і учнів, який забезпечує досягнення мети і завдань навчання
у школі.
15. У якому рядку, перелічені види міжособистісних взаємин за А.С. Макаренком?
1
|
2
|
3
|
ділові, індивідуальні
|
ділові, особисті
|
конфліктні, лідерства
|
1
|
|||
2
|
|||
3
|
|||
4
|
|||
5
|
16. У якому розумінні у сучасній
педагогічній науці і практиці вживають поняття «важкий підліток»?
1.
Складності виховання певної дитини.
2.
Педагогічна занедбаність школяра.
3.
Педагогічне явище, яке
характеризується опором дитини педагогічному впливу, складністю пошуку способів
і засобів індивідуального підходу до неї.
4.
Педагогічне явище, яке відображає
складність сучасної економічної ситуації і вимагає спеціального пошуку способів
і засобів індивідуального підходу.
5.
Учень, який не піддається впливові
батьків.
1
|
|
2
|
|
3
|
17. Які зв’язки визначають сутність «педагогіки паралельної дії»?
1. Учитель
– учень – учень.
2.
Учитель – колектив – учень.
3.
Учень – актив – колектив - учитель.
1
|
|||
2
|
|||
3
|
|||
4
|
|||
5
|
18. Що розуміють під вихідними
положеннями, якими
керується вчитель у навчальній діяльності?
1.
Закони навчання . 4. Принципи
навчання.
2.
Закономірності навчання. 5. Правила
навчання.
3.
Особливості навчання.
19. Який принцип
навчання передбачає підпорядкування
дизайну, режиму, змісту, методів навчання і виховання природі дитини і
своєчасну орієнтацію педагогів на підвищену сприйнятливість дітей певного віку
до конкретних видів діяльності та впливів?
1
|
|
2
|
|
3
|
1.
Природовідповідності
при організації навчання.
2.
Цілісності впливу
навчально-виховного процесу.
3.
Наочності
навчання.
1
|
|||
2
|
|||
3
|
|||
4
|
|||
5
|
20.
У працях якого педагога вперше була теоретично обґрунтована класно - урочна
система навчання?
1.
Ж.-Ж. Руссо.
2.
К.Д. Ушинський.
3.
Й.Г. Песталоцці.
4.
А. Дістервег.
5.
Я.А. Коменський.
21. У якій групі названі рівні засвоєння знань?
1
|
|||
2
|
|||
3
|
|||
4
|
1.
Емоційний,
наслідувальний, продуктивний, творчий.
2.
Впізнання,
репродуктивний, розуміння, реконструктивний, евристичний, творчий.
3.
Підготовка
до сприймання, сприймання нового матеріалу, осмислення його.
4.
Сприймання,
осмислення, закріплення, застосування.
22. У якій групі
названі основні типи уроків за
дидактичною метою.
1
|
|
2
|
|
3
|
1. Вивчення нового матеріалу, закріплення і застосування
знань, умінь і навичок, повторення й узагальнення, перевірки і контролю,
комбінований.
2. Вивчення нового матеріалу, узагальнення та
систематизації ЗУН, контролю й корекції ЗУН, комбінований, інтегрований.
3. Вивчення нового матеріалу, закріплення і застосування
ЗУН, перевірки і контролю, самоконтролю.
23. У якій групі названі основні функції контролю знань учнів (за Т.А.
Ільїною)?
1
|
|||
2
|
|||
3
|
|||
4
|
1.
Теоретична,
конструктивно-технологічна (практична), моделююча.
2.
Контролююча, виховуюча, навчаюча,
розвиваюча.
3.
Вихована,
самовихована, перевихована.
4.
Спонукальна,
цільова, організаційно-дійова, регулююча.
1
|
|||
2
|
|||
3
|
|||
4
|
|||
5
|
24. Хто входить до складу педагогічної ради школи:
1.
Директор
школи і його заступники.
2.
Представники
громадськості і батьки.
3.
Учні,
батьки, представники громадськості, працівники закладу освіти.
4.
Педагогічні
працівники школи.
5.
Керівники
шкільних методичних об’єднань.
25.
Чи можна масово використовувати
педагогічний досвід у цілісному вигляді?
1
|
2
|
так
|
ні
|
Білет № 4
Максимальний бал за окреме
завдання –1
(правильну, на Вашу
думку, відповідь позначте знаком «+» в таблиці)
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
|
5
|
|
6
|
1.
Хто з вітчизняних педагогів запропонував термін
«народна педагогіка»?
1.
Г. Сковорода. 4. П. Куліш.
2.
Т. Шевченко. 5. М. Драгоманов.
3.
О. Духнович. 6. М. Грушевський.
2. Які дисципліни складають систему педагогічних наук?
1
|
|
2
|
|
3
|
1.
Загальна педагогіка та психологія,
професійна педагогіка, дефектологія, історія педагогіки, методики викладання
окремих предметів, шкільна гігієна, порівняльна педагогіка, галузеві
педагогіки, соціальна педагогіка.
2.
Загальна педагогіка, вікова
педагогіка, спеціальна педагогіка, історія педагогіки, порівняльна педагогіка,
галузева педагогіка, соціальна педагогіка.
3.
Загальні основи педагогіки,
дидактика, теорія виховання, школознавство.
1
|
|
2
|
|
3
|
4
|
|
5
|
|
6
|
3. Яка наука називається «колискою» педагогіки?
1.
Психологія. 4. Історія.
2.
Анатомія. 5. Філософія.
3.
Народознавство. 6. Математика.
4.
Яке визначення школознавства є
правильним?
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
1. Розділ
педагогічної науки про організацію, керівництво і управління діяльністю
загальноосвітніх навчально–виховних закладів.
2.
Розділ педагогіки, який розробляє
систему освіти та її функції.
3. Розділ
педагогічної науки, який вивчає, узагальнює та впроваджує передовий
педагогічний досвід.
4. Наука
про організацію роботи школи та навчального процесу.
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
|
5
|
5. Яка ланка системи освіти спрямована на додатковий розвиток здібностей і
талантів дітей, учнівської та студентської молоді, задоволення їх інтересів,
духовних запитів і потреб у особистісному та професійному визначенні?
1.
Дошкільна
освіта і виховання.
2.
Загальна
середня освіта.
3. Професійно-технічна освіта.
4. Позашкільна освіта і виховання.
5.
Вища
освіта.
6.
Напишіть скільки типів перспектив
А.С. Макаренко вважав за доцільне висувати перед учнівським колективом?
Відповідь:
____________________________________________ .
7.
Що розуміють під здатністю людини не
тільки пристосовуватись до мінливих умов навколишнього середовища але і
змінювати їх?
1
|
2
|
3
|
адаптація
|
активність
|
взаємодія
|
8.
Яке визначення поняття «індивідуальність»
є правильним?
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
|
5
|
1.
Несхожість на інших.
2.
Рівень інтелектуального розвитку,
який характерний для певного індивіда.
3.
Сукупність зовнішніх та внутрішніх
особливостей людини, що формують її своєрідність, відмінність від інших людей.
4.
Окремий представник людського роду
без урахування його біологічних і соціальних якостей.
5.
Сукупність поглядів, переконань та
ідеалів, які характерні людині.
9.
Яке визначення
організаторських здібностей вчителя
є правильним?
1
|
|
2
|
|
3
|
1.
Здатність
включати дітей у різні види творчої діяльності, впливати на кожну окрему дитину
у процесі навчання і виховання.
2.
Здатність
організовувати діяльність свою, учня, учнівського колективу, згуртовувати,
надихати їх на виконання важливих завдань.
3.
Здатність
встановлювати правильні стосунки з дітьми, здійснювати виховання у
відповідності з розвиток дітей і їх вимогами до педагога.
10. Виховання, яке здійснюється
в умовах навчально-виховних закладів спеціально підготовленими фахівцями,
називається педагогічним процесом?
1
|
2
|
|
так
|
ні
|
|
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
|
5
|
11.
Яка мета освіти в сучасній
загальноосвітній школі?
1.
Підготовка до життя.
2.
Розвиток задатків і здібностей
учня.
3.
Навчити творити себе як
особистість.
4.
Всебічно і гармонійно розвинена
особистість – громадянин своєї країни.
5.
Здійснювати розумове, моральне,
фізичне, естетичне і трудове виховання учнів.
12. У яку історичну епоху працю почали розглядати як засіб виховання?
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
1.
Первісно – общинний лад.
2.
Середньовіччя.
3.
Відродження.
4.
Новий час.
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
13.
Що являє собою
метод виховання?
1.
Сукупність засобів виховання.
2.
Сукупність педагогічних прийомів.
3.
Сукупність виховних заходів.
4.
Сукупність педагогічних вимог.
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
14. Хто ввів у науковий обіг
термін „виховуюче навчання“?
1.
А. Дістервег. 3. Ж.-Ж. Руссо.
2.
Й.Ф. Гербарт. 4. Я.А. Коменський.
15. Що є фундаментом загального розумового
розвитку школяра?
1
|
|
2
|
|
3
|
1.
Пізнавальний розвиток.
2.
Естетичний розвиток.
3.
Фізичний розвиток.
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
|
5
|
16.
Який шлях є найефективнішим в індивідуалізації навчання на уроці?
1.
Додаткові завдання відстаючим.
2.
Прикріплення «слабких» учнів до
«сильних».
3.
Диференціація методів і прийомів
роботи вчителя.
4.
Орієнтація у навчанні на середніх
учнів.
5.
Додаткова робота з обдарованими
учнями.
17. Що розуміють
під внутрішніми імпульсами, що
спонукають до відповідальності у навчанні, старанність, сумлінність,
наполегливість?
1
|
|
2
|
|
3
|
1.
Учіння.
2.
Мотиви.
3.
Здібності.
18.
У якій групі перераховані основні форми
організації навчальної роботи у
сучасній школі?
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
|
5
|
1.
Белл–ланкастерська система,
Дальтон–план, бригадно–лабораторний метод.
2.
Усний виклад, пояснення, бесіда,
робота з книгою, виконання вправ.
3.
Індивідуальна, парна, групова,
колективна.
4.
Урок, екскурсія, лабораторне заняття, семінар, практичне заняття,
позакласне заняття.
5.
Класно – урочна система, розвиваюче
навчання, програмоване навчання.
19.
Що розуміють під поняттям «учіння»?
1
|
|
2
|
|
3
|
1.
Активна
пізнавальна діяльність учня, спрямована на виконання навчальних завдань, що
забезпечує його розвиток і виховання.
2.
Керівництво
учителя діяльністю учнів, що забезпечує оволодіння системою знань, умінь,
навичок.
3.
Самостійна
робота учня, яка спрямована на виконання навчальних завдань.
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
20. Якому поняттю відповідає визначення: - це способи взаємодії вчителя
і учнів, у ході якої здійснюється оволодіння знаннями, формування вмінь,
навичок, виховання і розвиток учня?
1.
Прийоми
навчання.
3. Методи навчання.
2.
Принципи
навчання. 4.
Засоби навчання.
21. Від чого
залежить структура уроку?
1.
Від мети, методів,
прийомів, засобів, місця проведення уроку.
1
|
|
2
|
|
3
|
2.
Від мети, змісту,
кількості годин на тему, рівня підготовки учителя та учнів, місця уроку в
системі навчання.
3.
Від мети, змісту,
вікових і індивідуальних особливостей учнів, прийомів, засобів, місця уроку в
системі навчання.
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
|
5
|
22.
Який
контроль слід застосувати для того, щоб за
порівняно невеликий термін перевірити значну кількість учнів?
1.
Поточний. 4. Фронтальний.
2.
Періодичний. 5.
Атестація.
3.
Тематичний.
23.
Яке правильне визначення поняття «самоконтроль»
у навчанні?
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
1.
Перевірка власних знань, умінь,
навичок, способів роботи в ході виконання навчально-пізнавальних завдань.
2.
Усвідомлення учнями плану
діяльності та її операційного складу.
3.
Засіб самоосвіти і самовиховання
особистості.
4.
Засіб запобігання помилок у процесі
навчання..
Це
досвід, який забезпечує високу результативність на основі сумлінного виконання
своїх обов’язків.
4.
Це
досвід, який забезпечує високу результативність на основі упровадження ідей
ефективно працюючих педагогів.
5.
Це
досвід, який забезпечує високу результативність на основі пошукової роботи.
Немає коментарів:
Дописати коментар